Gunga Din Svart 16.Januar.2014 Del på Facebook Svart 16.Januar.2014 http://www.gp.se/ekonomi/1.2246255-har-ar-nyaste-orust-bygget Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 16.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2014 Kommer en 43 MKIII også http://www.hallberg-rassy.com/fileadmin/images/gc_gallery/hallbergrassy43mkiiitop/HR43MkIIIpano2.jpg Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 17.Januar.2014 Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Stønn, slurp, så deilig bilde! Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 17.Januar.2014 Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Det der !!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 17.Januar.2014 Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Nydelige båter. Er likevel litt usikker på dei større vindua på 48 fotaren. Sikkert ei tilvenningssak, men synes ikkje dei heilt kledde den elles klassiske dama. Men - hadde fint kunne ha levd med dei Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 17.Januar.2014 Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Flotte båter, men alt for liten cockpit. Kun champ for 4. Som sagt Najad 440 og større er et klart valg, synd at dette merket er "borte" Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Careka Svart 17.Januar.2014 Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Man må seile med det som føles OK, for den som skal gjøre det. Men vi ville gjort med men Cat. :) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Sun Flyer Svart 17.Januar.2014 Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Den er liksom litt...ehhh uferdig. Hvor er andre halvparten?:-) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
sunnmøre Svart 18.Januar.2014 Del på Facebook Svart 18.Januar.2014 Du veit- for enkelte blir katamaran som sykkel med støttehjul Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 18.Januar.2014 Del på Facebook Svart 18.Januar.2014 Den er liksom litt...ehhh uferdig. Hvor er andre halvparten?:-) Hehe. Er jo en flott båt da. Mangler vel en motor og :) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Euklid Svart 18.Januar.2014 Del på Facebook Svart 18.Januar.2014 Flotte båter, men alt for liten cockpit. Kun champ for 4.Selv om en sikkert kan mene det underlig at en så stor båt ikke har cockpit bygd for å ha halve havna på cocktailfest er jeg ikke så sikker på om det er et stort poeng i praksis: hvilken bruk vil disse båtene i praksis få? Hvor mange er det vanligvis om bord, og hvilke prioriteringer følger fra det? Jeg tipper det normale er 2-4 ombord. Å dimensjonere alt som om en alltid er 8-10 personer ombord har også sine kostnader, den plassen som ikke går til å ha en enorm, åpen cockpit blir jo brukt til noe annet. Etter å ha blitt vant til (den opplevde) tryggheten i en nokså kompakt sentercockpit ser jeg meg ikke tilbake, skjønt jeg gjerne skulle hatt 16 fot ekstra og HR-stempel på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 19.Januar.2014 Del på Facebook Svart 19.Januar.2014 Najad 440 er utstillt i tyskland på messa nå. Har Bitteliten snakket med de nye eierne ? Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Enzo Svart 19.Januar.2014 Del på Facebook Svart 19.Januar.2014 Jeg personlig ville ikke vurdert å kjøpe ny båt i den klassen med så ustabilt eieropplegg i bakgrunnen, de måtte nok få bevise at de er tilstede og levere bra noen år først. Nye HR48 er forøvring etter min mening en komplett fantastisk langturbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2014 (redigert) Careka. Jeg har vært i kontakt med de nye eierne av Najad, og jeg deler fullt ut Enzos syn. Hr har en utfordring i sitt sortiment ved at 43 er litt for liten og 48 altfor dyr. Derfor passet Najad 460 oss bra. Men slik ble det jo ikke 460 ser heller ikke ut til å være i sortimentet til Najad lenger. Benny gjorde mange store og små endringer på alle Najadene i den tiden han eide det. Disse endringene har ikke nye eiere rettigheter til - det kan derfor bli interessant å se hvilke tekniske løsninger nye eiere velger på Najad. Redigert 20.Januar.2014 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 20.Januar.2014 Del på Facebook Svart 20.Januar.2014 Veldig synd at båtmerker som ikke er hyllevare i Norge mest sannsynlig vil være døden om man skal selge brukt her i landet engang og dermed blir merker som Amel,Contest,Oyster osv lite interessant å kjøpe i Norge. Synd fordi noen av de har geniale løsninger og er superspennende båter. Spesielt Amel Sitér dette innlegget Link to post
På svai Svart 20.Januar.2014 Del på Facebook Svart 20.Januar.2014 For en flott båt, Bitteliten! Gratulerer med overgangen til 7 knopsklubben. Livet nytes best i sakte fart.... Gleder med til å følge med på utviklingen i denne tråden. Keep up the good work. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 20.Januar.2014 Del på Facebook Svart 20.Januar.2014 Eldre Najad 44 hadde gjennomgående mast. Rett gjennom salongbordet! ett eldre inlegg; dette tror jeg hører til uvanligheterne....de fleste eldre Najader har masten på dekk ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Otto R Svart 22.Januar.2014 Del på Facebook Svart 22.Januar.2014 Flott båt ! Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 23.Januar.2014 Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Gratulerer med pinnebåt ! Regner med du har ordnet med Trudesign skrog-gjennomføringer når du nå kjøper nytt ? I tillegg bygger inn en Munters avfukter og en EFOY 2200 brensel-celle ? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 23.Januar.2014 Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Har Bitteliten kjøpt seilbåt ? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 23.Januar.2014 Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Holde holde....lykønskningerne er nok præmature. Dette er et ældre indlæg, ikke? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 23.Januar.2014 Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Bitteliten har seilbåt, en yngling. Men det stopper der(foreløpig?). Men nå er det 2xD6 som gjelder :) I mellom treningsturene kommer det vel en oppdatering. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 24.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2014 (redigert) Har Bitteliten kjøpt seilbåt ? Så vidt jeg vet har jeg ikke det. Takk for inventeringslisten Baatsmann Beklager sent svar. Jeg registrerer for tiden at livet går skuffende bra uten å være veldig aktiv på Baatplassen.no. Kan tillegge at Bitteliten V er i de beste hender og får bla oppgradert øvre gearhus på IPS drevene i vinter. Redigert 24.Januar.2014 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 1.Februar.2014 Del på Facebook Svart 1.Februar.2014 Navn :-) Blue Uxorious Vitamin Nuberu Salperton Isis Sutura Lone star Solvind Creembluelea Det er båtnavnene jeg ser herfra hvor jeg sitter nå, jeg tror det meste vil fungere :-) bare ikke kall helle ihatecustoms eller fuckimmigration ol. Det vil skape problem Solvind heter min K6a, har gjort så i snart 50 år Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 1.Februar.2014 Del på Facebook Svart 1.Februar.2014 Er det bare meg, eller er innredninga på disse nye Najadene... smått heslig? Ikke noe å si på eksteriøret, da... Bildene hentet herfra: http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=39258438 neida det er ikke bare deg......jeg vill ikke ha en sånn inredning eksteriøret ovan vannlinjen er vel OK ! men under Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.