bredekaede Startet 29.Mai.2012 Del på Facebook Startet 29.Mai.2012 Jeg har et vindu som lekker og som jeg ikke trenger i min nw900 ,jeg vil fjerne vinduet og støpe igjenn hullet.tenkte å forskale på utsiden.Jeg vil helst ikke sette skruer igjennom skroget når jeg skal feste forskalingen.Er det noen som har gode tips? Sitér dette innlegget Link to post
Vidar F.H. Svart 29.Mai.2012 Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 Du kan jo feste forskalingen på 4 punkter "gjennom" hullet, f.eks. med noen store skiver som du smører inn med voks. Når du har støpt igjen hullet, kan du fjerne forskalingen og skivene (foreslår skruer gjennom skivene) og støpe igjen hullene. Regner med at du må slipe og pusse uansett. Alternativt kan du støpe en passende plate som du så plaster i åpningen. Jeg kjøpte en stålplate på biltema som jeg brukte som underlag da jeg laget pentry til min rana 17" (tråd i forumet). Om du bruker vevd duk, burde du få en nokså uniform tykkelse, og innsiden blir temmelig slett - litt lett sparkling med korttrådet glassfibersparkel, så blir det så flatt atte (du sparkler etter at plata er på plass). Tilpass plata til hullet, fest den med skiver, skruer og mutter. Så kan du plaste på noen små steder sånn at plata holder seg på plass. Deretter fjerner du skruene og skivene, og plaster helt igjen. Enkelt. :) Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
bredekaede Svart 29.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 tenkte å få festet forskalingen på en lur måte slik at jeg kan smøre på gelcoat på hele forskalingen og deretter støpe uten å gjøre det i flere omganger. Sitér dette innlegget Link to post
Omegaen Svart 29.Mai.2012 Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 kunne det gått å låst fast platen på utsiden med noen jekkestropper rundt båten? eller hvis du står i et naust, lage til noe og kile fast platen mot en vegg eller tak? Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
bredekaede Svart 29.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 tror jeg går for jekkestropp.kjempegod løsning Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.