Lars H. Svart 22.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2015 Og Berit og gjengen jobber i land hele uken som kommer men drar til Borgen fredag ut på dagen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 22.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2015 Nye toalettrom er ihvertfall i boks :-) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 22.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2015 Det er som du tidligere antydet, bare smørebudsjettet er stort nok slipper vi og pisse i skogen Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 22.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2015 :-) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 23.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 Någon som skall till Oscarsborg i Påsk som besöker Strömstad i slutet av nästa vecka och kan ta med påskemat till de jag känner och alla andra ?? Lyfter denna igen. Någon ?? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 23.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 Vi drar desverre rett til Borgen :-) Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 23.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 Jeg trur vi har planlagt en tur til Strømstad på fredag med bil! Eller til Svinesund vel og merke. Men vi skal jo ikke til Borgen , måtte i tilfelle vært at noen som skal til Borgen møtte oss ved kaia i Moss eller noe på tur tilbake. Mer får ikke jeg gjort dessverre :/ Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Svensk Svart 23.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 Jeg trur vi har planlagt en tur til Strømstad på fredag med bil! Eller til Svinesund vel og merke. Men vi skal jo ikke til Borgen , måtte i tilfelle vært at noen som skal til Borgen møtte oss ved kaia i Moss eller noe på tur tilbake. Mer får ikke jeg gjort dessverre :/ Senare en im i morgon. Vore toppen o få sänt påskematen till "behövande" BP folk på Borgen. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 23.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 Hei Svensk! Så du skrev for en tid siden at du sammen med gode båtvenner drar til Koster i påsken. Blir været bra så ankommer vi torsdag/fredag. Hvis det blir mye blåst for vi finne oss en havn oppe i fjorden. Det skal bli hyggelig å møte deg igjen, uten ansvar for et arrangement som jeg hadde på treffet i sommer. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Svensk Svart 23.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 Hei Svensk! Så du skrev for en tid siden at du sammen med gode båtvenner drar til Koster i påsken. Blir været bra så ankommer vi torsdag/fredag. Hvis det blir mye blåst for vi finne oss en havn oppe i fjorden. Det skal bli hyggelig å møte deg igjen, uten ansvar for et arrangement som jeg hadde på treffet i sommer. Husrenovering hela påsken måste tyvärr prioteras före båt denna gången. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 23.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 Svensk, skrev den 21 Mar 2015 - 19:20: Någon som skall till Oscarsborg i Påsk som besöker Strömstad i slutet av nästa vecka och kan ta med påskemat till de jag känner och alla andra ?? Vi hadde tenkt oss til Strømstad på Skjærtorsdag og kanskje til Borgen etterpå, men det er over 1 uke til så ting kan skje....hadde tenkt oss en tur på systembolaget også . Er det stengt så vi må til Grebbestad ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Svensk Svart 24.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2015 Påskemat på Borgen Om detta lyckas är det ännu ett gott bevis på att BP är fantastiskt. Det enda som manglar är en bekräftelse på att MaSa kan ta med matkassen från Strömstad till Moss kommande fredag. Fild har logistik från Moss till Dröbak och Dröbak till Borgen löser sig på ett eller annat sätt. Kan bli Påsk på Borgen i år också . Till Trophy. Båda systembolagen i Strömstad är stängda på skärtorsdagen. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 24.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2015 Grebbestad er vel også stengt, nytter vel ikke dra dit? Etter påsken er det ... 75 år siden Blücher ble senket, skal dette markeres på noe vis? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Svensk Svart 24.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2015 Grebbestad er vel også stengt, nytter vel ikke dra dit? Etter påsken er det ... 75 år siden Blücher ble senket, skal dette markeres på noe vis? När det handlar om Systembolaget och dess öppettider får man aldrig tro o hoppas. Man måste veta innan man går ut offentligt. Grebbestad är öppet på Skärtorsdagen likaså som de flesta andra runt i landet undantag i Strömstad som är stängt av känd anledning som inte här behöver förklaras. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 24.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2015 När det handlar om Systembolaget och dess öppettider får man aldrig tro o hoppas. Man måste veta innan man går ut offentligt. Grebbestad är öppet på Skärtorsdagen likaså som de flesta andra runt i landet undantag i Strömstad som är stängt av känd anledning som inte här behöver förklaras. Det tar vel bare en halv time ekstra til Grebbestad , så det rekker vi :-) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Berit KS Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Grebbestad er vel også stengt, nytter vel ikke dra dit? Etter påsken er det ... 75 år siden Blücher ble senket, skal dette markeres på noe vis? http://www.forsvarsbygg.no/festningene/Festningene/Oscarsborg-festning/Se-hva-som-skjer/9april-markering/ Her ligger programmet for 9.april på Borgen. Jan ombord i Flid har vært vaktmester i havna i dag og sørget for vannslanger på bryggene og vannet er skrudd på :) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 (redigert) Da blir det trolig Borgen på oss. Vi har hatt påsken der for noen år siden med mye påskekos med gode venner. Vi tusler trolig ut i morgen. Med vest. Redigert 25.Mars.2015 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Vi kommer nok til Borgen imorgen vi også ... :-) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 (redigert) Velkommen til Baatplassen Berit, hyggelig å se deg her! Astor og Bonus, vi gjorde de samme vurderinger som dere, mer vind lengre Sydover, derfor ble det Borgen-Påske på oss i år igjen. Vannslangene er på plass, men det var vår allestedsværende rørlegger ( Tom Rør ) som åpnet de store ventilene slik at vannet kom i kranene. Redigert 25.Mars.2015 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Vi utsetter ankomst Borgen litt pga. drittværet imorgen. Drar til hjemmehavnen i Son utpå eftermiddagen imorgen, installerer oss der og ligger over i hjemmehavnen. Etter frokost fredag bærer det avgårde til Borgen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Ja så är logistiken löst med påskematen till Borgen. Den kommer seilande från Son i morgon med Lars H om inget uhell sker så skall detta gå bra. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Nå venter jeg bare på at det skal bli brøytet fremfor garasjene slik at jeg kommer på butikken og får handlet inn til helgen. Så drar vi til Son etter morgenrushet i morgen. Der kommer Svensk egenhendig med bil og leverer påskematen slik at vi kan ta den med i båten til Borgen. Og det er mye godt i kassen! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Vi gleder oss her på Borgen. Vi er nå tre BP båter her. Stille før stormen? Velkommen skal du være, Lars. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Svensk Svart 27.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2015 Mer Julstämning än Påskstämning om man tittar på webbkameran nu. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2015 Her koser vi oss på Borgen. Litt utpå dagen stakk faktisk solen innom. Men etter snøværet i går, så det slik ut da vi ankom havnen i Son. Etter 45min jobbing med snøskuffe og pissavasakost, var det klart for avgang. Litt skeptisk for om det var is eller slush på vannet. Men det var bare slush. Da var det bare å sette kursen for Borgen. Og da var det kun to sjøsatte båter igjen i havnen på 600 båter. Her noen bilder fra Borgen, nå er det nesten 25 båter her, mange fra BP. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.