Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Feiende.fin trompetfanfare klokken åtte i dag. Vi som tar ned flagget på kvelden var klare i dag klokken åtte til flaggheising. Dette kan bli en fin tradisjon på vakre Borgen.

Vi våknet til tåke i dag men allerde nå lysner det i horisonten.

Skal teste den nye jolla med ny elektrisk motor.

Og akkurat nå titter de første solstrålene fram....


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

http://www.forsvarsbygg.no/festningene/Festningene/Oscarsborg-festning/Se-hva-som-skjer/9april-markering/

Her ligger programmet for 9.april på Borgen.

 

Jan ombord i Flid har vært vaktmester i havna i dag og sørget for vannslanger på bryggene og vannet er skrudd på :)

Hadde planlagt å dra til Borgen 9.april, ettersom jeg er ganske så interessert i okkupasjonshistorie, men blir nok liggende på Ahus til langt over påske, så da blir det ikke noe av. Fra torsdag neste uke hadde jeg også fem fridager og hadde tenkt både å dra innom Borgen og komme meg lenger sørover da, til Strømstad/Koster i nyoppusset og oppgradert båt, men også det blir det ingenting av.

 

Får ha det til gode og gleder meg til jeg kan komme ut i båt igjen, må kanskje vente helt til mai/juni i verste fall. Selv om jeg bare har truffet sap_2000 av dere her på forumet håper jeg dere tar en ankerdram for meg også - jeg er der i ånden!

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi tar en ankerdram for dere som gjerne skulle vært her. God bedring og gode ønsker. I fjor var det meg.

7. april har jeg tenkt med på Borgen hvis alle solmetker krysser hverandre. Da blir det reportasje i Båtens Verden.

 

I dag har vi hatt et herremåltid signert "svensk". I morgen gleder fruen og jeg oss til sildmåltid fra Feldt i

Kungshavn. Er dere forbi der er produktene fra Feldt i kongeklassen.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

 

Det er som Astor skriver, herremåltid levert av "Svensk". Han og kona kjørte helt fra Kungshavn til Son for å levere en kasse med sjømat. Lars tok den videre til Borgen og i kveld var vi nesten 30 stykker rundt bordet på Havnekroa. Vel anrettet av Milan og hans dyktige medarbeidere.

 

Dette var mat av ypperste klasse og alle sender en vennlig tanke til dere i Kungshavn!

 

Regner med at noen har tatt bilder som kommer etter hvert...

Link to post
Share on other sites

Nå der det jammen ut som at dere som ligger på Oscarsborg har det som plommen i egget :thumbsup:

bilde

 

Selv må jeg få støpt opp badeplattformen etter frost-skade før jeg kommer meg utpå, så det blir nok ikke før i April-Mai.... :pray:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Koselig på Borgen. Måtte returnere tidligere enn planlagt da fruen fikk bronkitt og måtte til lege. Mye BP folk på brygga "vår". Vi nevner i fleng Eirina, Astor, Flid, Trudelutt, Mon Bijou, Bonus, Mor Major og Abel. Hørt rykter om at du har bada Terje? Fortell.

Takk til Svensk for utmerket traktament på Lørdag kveld.

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

"De gode har det gott och vi andre får slita o jobba"  Allt enligt min far. :yesnod:  :yesnod:

Det är bara att gratulera alla som kan fira påsk redan nu och har tid/möjligheter att vara på sjön.

Sjösättning är beställd till nästa torsdag kl 07,00.Nästa fredag bär det av på första turen om allt fungerar som det skall.

Det var en som sa att båten skall säljas när den är som bäst. När jag var i båten i går kväll för en sista hanpåläggning så vill jag utan att skryta säga att jag var mycket nöjd. De sista 30-40 timmarna på allt rostfritt gjorde gott.

En riktig god påsk till alla jag känner och alla andra och tack för hyggliga tillbakamellingar från Borgen.

Kollade om det fanns ledigt hotellrum där en natt över påsk men det var fullt så påsk på Borgen får vänta till ett annat år.

Link to post
Share on other sites

Hvordan er det med plasser der nå? Tenkte å ta første overnattinga der på vei nedover.

 

Du kan ta en sjekk på webcam for Oscarsborg så har du en ide om hvordan det er med plasser:

http://213.52.49.131/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=webcam&pwd=webcam

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Kanskje litt smart hvis noen som idag ligger longside med mindre båter legger seg med baug/akter mot bryggene før alle kommer ned til Påske. Kjedelig for oss med småbåter under 10 meter å tråkke over masse dekk. Blir jo plass til enda flere BP medlemmer også. [emoji1]

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...