Flid Svart 9.September.2015 Link til dette innlegget Svart 9.September.2015 Her ser vi båten din.. Sitér dette innlegget Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 9.September.2015 Link til dette innlegget Svart 9.September.2015 Jaggu der liggern gitt.. Ser ut som du har fått med deg skipperen på stien også...:-) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 9.September.2015 Link til dette innlegget Svart 9.September.2015 Har dere bytta plass, Flid? ;-) Fine bilder :-) synes Oscarsborg er et fantastisk sted som vi er så heldige å ha i fjorden vår. Mulig vi sees i morgen :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Flid Svart 10.September.2015 Link til dette innlegget Svart 10.September.2015 Når vi kom på tirsdag var det bare Havnevakt Sevald her. Da var det naturlig å gli rett inn ved siden av han. Flere enn du som har kommentert dette SAP :-) Vi kommer nok tilbake etter hvert... Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 10.September.2015 Link til dette innlegget Svart 10.September.2015 Bonus kommer ila. formiddagen idag Sitér dette innlegget Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 10.September.2015 Link til dette innlegget Svart 10.September.2015 Når du dukker opp Bonus så får du se etter den gamle skuta til KOB. Ligger på den ytre brygga. Trivelig og møtes på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 10.September.2015 Link til dette innlegget Svart 10.September.2015 Definitivt, Jørn. Alltid gøy å treffe "artsfrender" Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 10.September.2015 Link til dette innlegget Svart 10.September.2015 (redigert) God stemning og et glimrende høstvær på Oscarsborg. Redigert 10.September.2015 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 12.September.2015 Link til dette innlegget Svart 12.September.2015 Godvær fremdeles.... Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 12.September.2015 Link til dette innlegget Svart 12.September.2015 Er det så få båter I helgen som bildene viser? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 12.September.2015 Link til dette innlegget Svart 12.September.2015 Nei det er nok flere båter der inne i kveld. De fleste bildene er tatt før helgen. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 12.September.2015 Link til dette innlegget Svart 12.September.2015 Poste gamle bilder med dagens dato er jo rimelig villedende; -) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 12.September.2015 Link til dette innlegget Svart 12.September.2015 (redigert) Hvis du er avhengig av blodferske bilder kan du jo bruke web kameraet på Borgen, så enkelt er det! http://213.52.49.131/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=webcam&pwd=webcam Redigert 12.September.2015 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 18.September.2015 Link til dette innlegget Svart 18.September.2015 Har veldig lyst å ta en liten stopp på Borgen lørdag ettermiddag, men selv om det er i september nå, så vil vel det fine været som er meldt sørge for at det er ganske så fullt der på den tiden? Og så var det meg og longside-plass da... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Popeye70 Svart 18.September.2015 Link til dette innlegget Svart 18.September.2015 Har veldig lyst å ta en liten stopp på Borgen lørdag ettermiddag, men selv om det er i september nå, så vil vel det fine været som er meldt sørge for at det er ganske så fullt der på den tiden? Og så var det meg og longside-plass da... Ring havnevakten, forklar situasjonen din, og hør om du kan reservere en longsideplass. Jeg tipper det lar seg gjøre, og hvis du gjør det før det fylles i havna kan du kanskje be om en spesifikk plass (nærme fasilitetene). Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Pequod Svart 18.September.2015 Link til dette innlegget Svart 18.September.2015 Ring havnevakten, forklar situasjonen din, og hør om du kan reservere en longsideplass. Jeg tipper det lar seg gjøre, og hvis du gjør det før det fylles i havna kan du kanskje be om en spesifikk plass (nærme fasilitetene). Mulig det. Har ikke lyst til å være til bry, men jeg skal vurdere å gjøre det! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 18.September.2015 Link til dette innlegget Svart 18.September.2015 Hehe, sjekket webkameraet rett etter forrige innlegg, og bivånte innseilingen til Trudelutt omtrent live! :-) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Popeye70 Svart 18.September.2015 Link til dette innlegget Svart 18.September.2015 De lever av kundene sine. En fornøyd kunde er en ambassadør for stedet, og slike vil de ha. Bare tenk på hvor mange her inne som snakker i rosende ordelag om Oscarsborg. Det er gratisreklame som er verdt mange penger. Hvis du ringer og spør er du ikke til bry. Det er en del av kundeservicen å gjøre sånt. De gjør det for store og spesielle båter (Bristolania, f.eks.), men jeg regner med at de gjør det for "vanlige" kunder også. Forklarer du din situasjon er jeg helt sikker på at de hjelper deg - det er ikke uten grunn at Berit på borgen ble stemt fram som årets havnevert i 2014. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Pequod Svart 18.September.2015 Link til dette innlegget Svart 18.September.2015 (redigert) Hvis du ringer og spør er du ikke til bry. Det er en del av kundeservicen å gjøre sånt. De gjør det for store og spesielle båter (Bristolania, f.eks.), men jeg regner med at de gjør det for "vanlige" kunder også. Forklarer du din situasjon er jeg helt sikker på at de hjelper deg - det er ikke uten grunn at Berit på borgen ble stemt fram som årets havnevert i 2014.Tok en telefon til havneverten og hun skulle prøve å holde av en plass ved den nordlige flytebrygga. Det er jo gjerne der jeg har lagt meg og der det først og fremst er longsideplasser. Regner med å være der mellom 15 og 17 en gang, skal prøve å komme meg avgårde rundt 12-13, vi får se. Blir der bare et par timer, kanskje jeg kan treffe noen Båtplassen-folk og ta en kaffe? Har som mål å nå Son, helst Moss, før det blir for mørkt. Redigert 18.September.2015 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Popeye70 Svart 18.September.2015 Link til dette innlegget Svart 18.September.2015 Blir der bare et par timer, kanskje jeg kan treffe noen Båtplassen-folk og ta en kaffe? Har som mål å nå Son, helst Moss, før det blir for mørkt. Hvis ingen står på brygga for å ta imot en tamp så får du rusle ut på den brygga som ligger rett sør for Havnekroa, der Trudelutt ligger. På den bryggen pleier det å ligge flere BP-båter i helgene. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Bonus Svart 18.September.2015 Link til dette innlegget Svart 18.September.2015 Tok en telefon til havneverten og hun skulle prøve å holde av en plass ved den nordlige flytebrygga. Har som mål å nå Son, helst Moss, før det blir for mørkt. Berit fikser helt sikkert plass til deg og hjelper til når du ankommer. Si fra om du kommer til Moss og skal legge til ila. kvelden, så tar jeg deg imot. Vi er barnebarnevakt i helgen Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 18.September.2015 Link til dette innlegget Svart 18.September.2015 Vi håper på plass imorgen, så poster dette i håp om mange fektende armer som peker meg i riktig retning sånn ca. mellom kl 1330-1530 ift å få plass. Bedriften jeg jobber i feirer 120 års-jubileum, og vi har et par busser på gang fra Vikersund (der verdens største hoppbakke er) og Geithus, og gjengen som har hatt ansvaret for å organisere dette har valgt Oscarsborg. Vi får omvisning på ettermiddagen og festmiddag på kvelden, og ca. 75 personer kommer ut med ferge, med retur 2345. Admiralen og jeg tenkte det ville være lurt å ta med sengen (båten), og siden jeg skal holde velkomsttale, så håper jeg vi får plass:-) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Pequod Svart 19.September.2015 Link til dette innlegget Svart 19.September.2015 (redigert) En lørdag hvor alt går en viss vei dette her... Kommer meg ikke utpå i dag, og usikkert om det blir noe i morgen. Dette skyldes en akutt situasjon som har oppstått i familien og har ikke noe med meg eller båten å gjøre, men mine planer går nå i alle fall dukken. I tillegg har mobilen min skjært seg fullstendig etter siste iOS-oppgradering, og jeg prøver nå å redde stumpene... Tror jeg tar meg en ankerdram nå, selv om det er litt tidlig. Trekker for gardinene og prøver å late som om det er snøstorm og natt ute... Så ingen kaffepause på Borgen i dag... Redigert 19.September.2015 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Flid Svart 26.September.2015 Link til dette innlegget Svart 26.September.2015 Oscarsbor lørdag morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 26.September.2015 Link til dette innlegget Svart 26.September.2015 Fantastisk høstvær..... ser frem til våren alt.....båten er solgt og jeg kikker som en gal...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.