Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Har veldig lyst å ta en liten stopp på Borgen lørdag ettermiddag, men selv om det er i september nå, så vil vel det fine været som er meldt sørge for at det er ganske så fullt der på den tiden? Og så var det meg og longside-plass da...

 

Ring havnevakten, forklar situasjonen din, og hør om du kan reservere en longsideplass. Jeg tipper det lar seg gjøre, og hvis du gjør det før det fylles i havna kan du kanskje be om en spesifikk plass (nærme fasilitetene).

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Ring havnevakten, forklar situasjonen din, og hør om du kan reservere en longsideplass. Jeg tipper det lar seg gjøre, og hvis du gjør det før det fylles i havna kan du kanskje be om en spesifikk plass (nærme fasilitetene).

Mulig det. Har ikke lyst til å være til bry, men jeg skal vurdere å gjøre det!

Link to post
Share on other sites

De lever av kundene sine. En fornøyd kunde er en ambassadør for stedet, og slike vil de ha. Bare tenk på hvor mange her inne som snakker i rosende ordelag om Oscarsborg. Det er gratisreklame som er verdt mange penger.

 

Hvis du ringer og spør er du ikke til bry. Det er en del av kundeservicen å gjøre sånt. De gjør det for store og spesielle båter (Bristolania, f.eks.), men jeg regner med at de gjør det for "vanlige" kunder også. Forklarer du din situasjon er jeg helt sikker på at de hjelper deg - det er ikke uten grunn at Berit på borgen ble stemt fram som årets havnevert i 2014.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Hvis du ringer og spør er du ikke til bry. Det er en del av kundeservicen å gjøre sånt. De gjør det for store og spesielle båter (Bristolania, f.eks.), men jeg regner med at de gjør det for "vanlige" kunder også. Forklarer du din situasjon er jeg helt sikker på at de hjelper deg - det er ikke uten grunn at Berit på borgen ble stemt fram som årets havnevert i 2014.

Tok en telefon til havneverten og hun skulle prøve å holde av en plass ved den nordlige flytebrygga. Det er jo gjerne der jeg har lagt meg og der det først og fremst er longsideplasser. Regner med å være der mellom 15 og 17 en gang, skal prøve å komme meg avgårde rundt 12-13, vi får se.

 

Blir der bare et par timer, kanskje jeg kan treffe noen Båtplassen-folk og ta en kaffe? Har som mål å nå Son, helst Moss, før det blir for mørkt.

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Blir der bare et par timer, kanskje jeg kan treffe noen Båtplassen-folk og ta en kaffe? Har som mål å nå Son, helst Moss, før det blir for mørkt.

 

Hvis ingen står på brygga for å ta imot en tamp så får du rusle ut på den brygga som ligger rett sør for Havnekroa, der Trudelutt ligger. På den bryggen pleier det å ligge flere BP-båter i helgene.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Tok en telefon til havneverten og hun skulle prøve å holde av en plass ved den nordlige flytebrygga. Har som mål å nå Son, helst Moss, før det blir for mørkt.

 

Berit fikser helt sikkert plass til deg og hjelper til når du ankommer.

 

Si fra om du kommer til Moss og skal legge til ila. kvelden, så tar jeg deg imot. Vi er barnebarnevakt i helgen  :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Vi håper på plass imorgen, så poster dette i håp om mange fektende armer som peker meg i riktig retning sånn ca. mellom kl 1330-1530 ift å få plass.

 

Bedriften jeg jobber i feirer 120 års-jubileum, og vi har et par busser på gang fra Vikersund (der verdens største hoppbakke er) og Geithus, og gjengen som har hatt ansvaret for å organisere dette har valgt Oscarsborg. Vi får omvisning på ettermiddagen og festmiddag på kvelden, og ca. 75 personer kommer ut med ferge, med retur 2345.

 

Admiralen og jeg tenkte det ville være lurt å ta med sengen (båten), og siden jeg skal holde velkomsttale, så håper jeg vi får plass:-) 

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

En lørdag hvor alt går en viss vei dette her... Kommer meg ikke utpå i dag, og usikkert om det blir noe i morgen. Dette skyldes en akutt situasjon som har oppstått i familien og har ikke noe med meg eller båten å gjøre, men mine planer går nå i alle fall dukken.

 

I tillegg har mobilen min skjært seg fullstendig etter siste iOS-oppgradering, og jeg prøver nå å redde stumpene...

 

Tror jeg tar meg en ankerdram nå, selv om det er litt tidlig. Trekker for gardinene og prøver å late som om det er snøstorm og natt ute...

 

Så ingen kaffepause på Borgen i dag...

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...