KongKing Svart 6.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Hold tåta på deg! Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Hvordan er det på Borgen nå? Vi hinker mot mål med redusert kjøling (lite kjølevann), og er ikke i havn før nærmere 1630. Hvis det ikke er noe håp kan vi like gjerne gå mot Sætre og planlegge kjølevannsoperasjon.... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
sap_2000 Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 (redigert) Ser det er et par plasser igjen på flytebryggene. tror det også er muligheter med akterførtøyning mellom den lange flytebrygga og gangbrua. Redigert 6.Mai.2016 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Popeye70 Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Vi fikk siste plass på utsiden av den nordre flytebrygga, den som går nord-sør ut fra den gamle kullboden. Nå gjenstår det å se om jeg finner ekstra-impeller og pakning, og ikke minst om jeg får ut den gamle impelleren... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Free Lillehammer Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Vi fikk siste plass på utsiden av den nordre flytebrygga, den som går nord-sør ut fra den gamle kullboden. Nå gjenstår det å se om jeg finner ekstra-impeller og pakning, og ikke minst om jeg får ut den gamle impelleren... Å få ut impelleren bør ikke være noe problem. Lirking med nepptang løser det alltid. Har du ikke liggende i båten, kan du sjekke om noe er åpent på Husvik i morgen. I tilfelle kan du bare ta fergen den lille svippen over. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Det gikk greit å få ut impelleren, og den var hel og fin og gummien var myk og god. Den gikk derfor inn igjen, og nå går det kjølevann på fullt trykk. Jeg vet ikke hvorfor det plutselig er fullt trykk igjen, men det kan kanskje ha vært noe rusk som hindret full funksjon...? Sjøvannsfilteret er det neste som skal fikses - det er blåskjellfarm der, men det sitter sånn plassert at jeg ikke fikk av lokket før jeg måtte løpe til middag. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Gabi Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Det har vært en kjempefin dag her på Oscarsborg. Deilig å spasere rundt på øya å se på de ulike forsvarselementene som er bygget. Barna (ungdommen.....) fikk med seg verdifull kunnskap fra krigens dager herfra og en masse fine synsinntrykk! Tapasen på kroa var kjempegod forresten! Og deilig å sitte på uteplassen med en øl i solen og i le for vinden. Masse flotte båter her også, det skal sies. Alt fra en flott Trawler med sin skikkelig strøkne og skinnende båt til store Squadron-båter. I morgen blir det tur på nordenden av øya, det blir nok fint :-) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 I morgen blir det tur på nordenden av øya, det blir nok fint :-) Hinderløypa på nordre Kaholmen er dessverre delvis demontert/fjernet i følge familien min. De skulle gå der i dag, men flere hindre var borte. De var morkne i fjor høst, så de er kanskje fjernet for å unngå skader på barn/ungdom? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Noen hinderløype har jeg aldri hørt om, men jeg gikk runden i dag som så ofte med skipshunden og stien er helt grei. Helt nordøst på det bratteste, er stien sikret med kraftig jernrekkverk. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Noen hinderløype har jeg aldri hørt om, men jeg gikk runden i dag som så ofte med skipshunden og stien er helt grei. Helt nordøst på det bratteste, er stien sikret med kraftig jernrekkverk. Hvis du går fra havnekroa og nordover rundt bukta kan du gå opp i skogen rett etter det lille skiltet som står langs veien etter de gule husene. På vei opp til lekeplassen i skogen har det vært noen stokker å balansere på, noen lave stolper å hoppe mellom og en slenghuske. Ikke akkurat militær standard, men gøy for barna. Så det korrekte er vel at det er en "hinderløype", ikke en hinderløype. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Jangul Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Ikke misunnelig i det hele tatt på dere som er på Borgen:(( Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Ikke misunnelig i det hele tatt på dere som er på Borgen:(( Hvis det er noen trøst så fikk jeg en øl som var nesten litt for frisk og kald på Havnekroa i dag. Heldigvis var det blå himmel og flott sol, så jeg klarte å fullføre ølen... ;-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Jangul Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Tusen takk:)) det var ikke noe trøst:(( men bra dere koser dere!!:)) må jo være fantastisk å være der nå med så mange båter og folk:)) hadde vært gøy å blitt kjent med dere:)) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Flott sted med flott vær disse dagene. Og flotte folk. Jeg hadde jo annonsert problemer med kjøling på vei til Borgen i dag, og sannelig kom ikke Lars H bort for å si hei og sjekke om problemet var løst mens jeg stod og fisket krabber med barna. Det er service! Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Jangul Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Ja det er "service":)) er vel ikke et bedre sted å få problemer enn på Borgen med 80 båter i havna:)) mye kompetanse der!! Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 Rakk 1 time og 45 minutter på Borgen i dag, på vei hjem etter noen timer i Tåjebukta. Det var nesten tomt da jeg kom inn rundt 18. Rakk en lang og hyggelig prat med Lars H og en is på kroa før retur hjemover. Passerer Ildjernet nå og er vel hjemme i 45 minutters tid. For en fantastisk helg! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Popeye70 Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 (redigert) Var det noen som la merke til disse lappene som hang litt her og der på nordre Kaholmen i går og i dag, forresten? Redigert 8.Mai.2016 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Boddvar Svart 13.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 Da er vi ankommet Oscarsborg for første gang. Har hatt en liten rundtur, og ungene synes det er kjempespennende. Var en liten tur inne i noen ganger på sørøst siden av øya med ungene og skipshunden. Dette falt ikke i smak for hunden, halen under rompa, tverrvendte og ville ut!! I morgen så gleder jeg meg til videre utforskning av øya. Fremdeles mange ledige plasser. Sitér dette innlegget Båthistorikk : With 300 med 20 Hk Johnson - Blinken Hurrycane med 20 Hk Archimedes - 15 Skibsplast VS med 50 Hk Evinrude - 15 GH15 med 30 Yamaha - 17 Clipper med 90 HK Johnson - Askeladden 475 Fighter med 60 Hk Mercury . 2010-2015 Skarpnes 30 med Volvo TMD30 - 2015-2019 Scand Atlantic 2010 HT med Yanmar 427 hk - 2020- ? Jeanneau Sun Odyssey 42i 2007 Link to post
Lars H. Svart 13.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 Skipshunden vår elsker å gå i tunnelene. Når vi nærmer oss åpningene, haler og drar han for å komme inn! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Horst Svart 13.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 Mye båt på Oscarsborg? Vi kommer sannsynligvis i morgen i 16 tiden :-) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 13.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 Se livecam fra havna: http://oscarsborggjestehavn.no/?page_id=12 Kk Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Pleier det å være mye båt i havna 17. Mai? Vi vurderer ankomst på ettermiddagen 16, tipper det er mange som må avslutte båthelga da. Noen som vet programmet for feiring av nasjonaldagen? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bonus Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Pleier det å være mye båt i havna 17. Mai? Vi vurderer ankomst på ettermiddagen 16, tipper det er mange som må avslutte båthelga da. Noen som vet programmet for feiring av nasjonaldagen? Det er salutt 08:00. Og så er det vel 17. Mai frokost på kroa. Det var det i hvertfall i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Ok, da blir det vel evt å ta rutebåten til Drøbak for å få litt feiring. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bonus Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Ok, da blir det vel evt å ta rutebåten til Drøbak for å få litt feiring. Skal spørre Berit (havneverten) om det skjer noe mer, når hun snart kommer innom på morgenkaffen ☕️ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.