Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Jepp! Den (Eberspächer D2) ville ikke starte på veien hjem. Men det var mer enn varmt nok med sol hele turen. Nå er glødegitteret som var tilkokset skiftet, og alt er OK. Se egen tråd her.

 

Med dette været, lite vind, sol og et barometer som viser 'Meget Smukt', skal jeg forsøke å overtale Trude til at vi kan komme os avgårde allerede imorgen.

 

 

meget_smukt.jpg      meteogram.jpg

 

 

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Den salutten rekker vi ikke, vi drar vel fra Son i 12-tiden. Her hjemme var det flere kuldegrader på morgenkvisten. jeg får knappe på "Hansentoppen". Jeg trodde den var her hjemme, men finner den ikke. Så da er den nok i et av stuerommene i båten. Den toppen hjelper godt på å holde varmen i båten.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Er det noen slags uoffisiell avslutningssammenkomst fra båtfolket den helgen da? Etter planen er jeg da på retur fra min egen lille høstferie i båten, som starter i morgen (eller rettere sagt, senere i dag siden vi er langt inne i søndagen nå og jeg bør gå og legge meg), så da er det vel ikke umulig at jeg stikker innom. Det blir vel enten lørdag eller søndag, været bestemmer...

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det var en liten avslutning for venner og bekjente på konferanserommet til Havnekroa lørdag kveld. Sjømat, fenalår og godt drikke. Mariana laget kremkake med friske bær og vaniljekrem til oss.

 

Havnekroa setter en stopp for sesongen neste helg. Milan vil lage fest for båtfolket med god mat og drikke.

 

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Oscarsborg er et herlig sted å besøke, spesielt når en er pensjonist og kan komme og gå når en ønsker og ikke måtte dra hjem på søndag for å komme på jobb mandag morgen. Vi kom hit på onsdag, og nå søndag kveld ligger vi her helt alene! Vi drar hjem imorgen en gang.

 

 

bilde

 

 

bilde

 

 

 

PS!

 

Så ble vi ikke eneste gjestebåten her i kveld likevel. Jeg hadde akkurat skrevet innlegget da en seilbåt med tysk flagg på hekken og norsk gjesteflagg kom inn og la seg til.

 

 

 

bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Høst på Bergholmen. Bildet er tatt fra maks lovlig høyde, 120 meter. Denne øya hører under samme regime som Oscarsborg.

På denne siden er det Vindfangerbukta Båtforening og Oslofjorden Friluftsråd som råder grunnen.

 

bilde

 

På NV siden er det Drøbak Båtforening som bestemmer over liv og død.

 

bilde

 

Bergholmen nærmest i bildet, Håøya oppe til venstre. Oscarsborg og Drøbak i bakgrunnen.

 

bilde

Redigert av Flid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå er vi klar for nok en helg på Borgen. Vi ligger nå veletablert i hjemmehavnen i Son og drar til Borgen etter frokost imorgen.

 

 

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...