Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Og Berit og gjengen jobber i land hele uken som kommer men drar til Borgen fredag ut på dagen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg trur vi har planlagt en tur til Strømstad på fredag med bil!

Eller til Svinesund vel og merke.

 

Men vi skal jo ikke til Borgen , måtte i tilfelle vært at noen som skal til Borgen møtte oss ved kaia i Moss eller noe på tur tilbake.

 

Mer får ikke jeg gjort dessverre :/

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Jeg trur vi har planlagt en tur til Strømstad på fredag med bil!

Eller til Svinesund vel og merke.

 

Men vi skal jo ikke til Borgen , måtte i tilfelle vært at noen som skal til Borgen møtte oss ved kaia i Moss eller noe på tur tilbake.

 

Mer får ikke jeg gjort dessverre :/

Senare en im i morgon. Vore toppen o få sänt påskematen till "behövande" BP folk på Borgen.

Link to post
Share on other sites

Hei Svensk!

Så du skrev for en tid siden at du sammen med gode båtvenner drar til Koster i påsken.

Blir været bra så ankommer vi torsdag/fredag. Hvis det blir mye blåst for vi finne oss en havn oppe i fjorden.

Det skal bli hyggelig å møte deg igjen, uten ansvar for et arrangement som jeg hadde på treffet i sommer.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei Svensk!

Så du skrev for en tid siden at du sammen med gode båtvenner drar til Koster i påsken.

Blir været bra så ankommer vi torsdag/fredag. Hvis det blir mye blåst for vi finne oss en havn oppe i fjorden.

Det skal bli hyggelig å møte deg igjen, uten ansvar for et arrangement som jeg hadde på treffet i sommer.

Husrenovering hela påsken måste tyvärr prioteras före båt denna gången.

Link to post
Share on other sites

Svensk, skrev den 21 Mar 2015 - 19:20:snapback.png

Någon som skall till Oscarsborg i Påsk som besöker Strömstad i slutet av nästa vecka och kan ta med påskemat till de jag känner och alla andra ??

 

Vi hadde tenkt oss til Strømstad på Skjærtorsdag og kanskje til Borgen etterpå, men det er over 1 uke til så ting kan skje....hadde tenkt oss en tur på systembolaget :flag_sw: også . Er det stengt så vi må til Grebbestad ?

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Påskemat på Borgen :pray::pray:

 

Om detta lyckas är det ännu ett gott bevis på att BP är fantastiskt.

Det enda som manglar är en bekräftelse på att MaSa kan ta med matkassen från Strömstad till Moss kommande fredag.

Fild har logistik från Moss till Dröbak och Dröbak till Borgen löser sig på ett eller annat sätt.

Kan bli Påsk på Borgen i år också . :yesnod::yesnod:

 

Till Trophy.

Båda systembolagen i Strömstad är stängda på skärtorsdagen.

Link to post
Share on other sites

Grebbestad er vel også stengt, nytter vel ikke dra dit?

 

Etter påsken er det ... 75 år siden Blücher ble senket, skal dette markeres på noe vis?

När det handlar om Systembolaget och dess öppettider får man aldrig tro o hoppas. Man måste veta innan man går ut offentligt. Grebbestad är öppet på Skärtorsdagen likaså som de flesta andra runt i landet undantag i Strömstad som är stängt av känd anledning som inte här behöver förklaras.

Link to post
Share on other sites

När det handlar om Systembolaget och dess öppettider får man aldrig tro o hoppas. Man måste veta innan man går ut offentligt. Grebbestad är öppet på Skärtorsdagen likaså som de flesta andra runt i landet undantag i Strömstad som är stängt av känd anledning som inte här behöver förklaras.

Det tar vel bare en halv time ekstra til Grebbestad , så det rekker vi :-)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Grebbestad er vel også stengt, nytter vel ikke dra dit?

 

Etter påsken er det ... 75 år siden Blücher ble senket, skal dette markeres på noe vis?

 

http://www.forsvarsbygg.no/festningene/Festningene/Oscarsborg-festning/Se-hva-som-skjer/9april-markering/

 

Her ligger programmet for 9.april på Borgen.

Jan ombord i Flid har vært vaktmester i havna i dag og sørget for vannslanger på bryggene og vannet er skrudd på :)

Link to post
Share on other sites

Velkommen til Baatplassen Berit, hyggelig å se deg her!

 

Astor og Bonus, vi gjorde de samme vurderinger som dere, mer vind lengre Sydover, derfor ble det Borgen-Påske på oss i år igjen.

 

Vannslangene er på plass, men det var vår allestedsværende rørlegger ( Tom Rør ) som åpnet de store ventilene slik at vannet kom i kranene.

Redigert av Flid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi utsetter ankomst Borgen litt pga. drittværet imorgen. Drar til hjemmehavnen i Son utpå eftermiddagen imorgen, installerer oss der og ligger over i hjemmehavnen. Etter frokost fredag bærer det avgårde til Borgen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nå venter jeg bare på at det skal bli brøytet fremfor garasjene slik at jeg kommer på butikken og får handlet inn til helgen. Så drar vi til Son etter morgenrushet i morgen. Der kommer Svensk egenhendig med bil og leverer påskematen slik at vi kan ta den med i båten til Borgen. Og det er mye godt i kassen!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Her koser vi oss på Borgen. Litt utpå dagen stakk faktisk solen innom.

 

Men etter snøværet i går, så det slik ut da vi ankom havnen i Son.

 

bilde

 

 

Etter 45min jobbing med snøskuffe og pissavasakost, var det klart for avgang. Litt skeptisk for om det var is eller slush på vannet.

 

 

 

 

 

bilde

 

 

Men det var bare slush.

 

Da var det bare å sette kursen for Borgen. Og da var det kun to sjøsatte båter igjen i havnen på 600 båter.

 

bilde

 

 

Her noen bilder fra Borgen, nå er det nesten 25 båter her, mange fra BP.

 

 

bilde

 

 

bilde

 

 

bilde

 

 

 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...