Bitteliten Startet 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2012 Blir i Telenor Arena på Fornebu. Bra at Norboat lytter til kunder og besøkende Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Tøft. Da er vel sjansen for en større andel seilbåter til stede om de ikke priser seg helt ut. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Bitteliten Svart 29.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Og Norboat ha rmulighet til å gjøre dette til den store båtutstillingen igjen. Jeg har ikke inntrykk av at den ekstra utstillingen som var på Aker Brygge i regi av Kragstad&Co dro så mye folk. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Kan man egentlig kalle dette "Sjøen for alle", da prisnivået på utstillingsobjektene ligger fra en mill. og oppover? Dette viser at sjøen så langt fra er for alle... Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Utstillinga på Tjuvholmen var grei nok, jeg håper den også blir en årlig foreteelse. Men dukker nok opp på Fornebu også. Blir aldri lei av å se på båt. Inspirasjon for egne prosjekter, ny teknologi. Også kurver og linjer, selvsagt. Innendørs utstilling er ikke like attraktivt. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Captain Chaos Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Det er vel ikke plass til like mange båter og utstyr der totalt sett? Vel det begynner å bli noen år siden messa i Lillestrøm var full også... Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Mariell Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Da vil jeg vurdere å reise på messa igjen. Har ikke vært på "sjøen for alle" siden de flyttet fra Sjølyst. Reiser da ikke langt inn på bondelandet for å se på båter. Ja, jeg er sær Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Lars H. Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Huff, det var dumt. Nå må jeg krongle meg tvers gjennom Oslo for å komme til messen. Det var litt greiere å svippe bortom messen da den var i Lillestrøm, 5 minutter kjøring dit. Hvordan er det med parkering på Fornebu? Jeg har ikke vært på de kanter siden det var flyplass der. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mouche Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 (redigert) Pensjonister er travle folk. Husker forresten godt at du inviterte meg på en kaffekopp hvis jeg kom forbi på vei til utstillingen for en del år siden hvilket jeg ikke fulgte opp, men vil uansett gjerne gjøre gjengjeld! Redigert 29.Juni.2012 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Figaro Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 (redigert) Kan man egentlig kalle dette "Sjøen for alle", da prisnivået på utstillingsobjektene ligger fra en mill. og oppover? Dette viser at sjøen så langt fra er for alle... Og kanskje OF stiller med egen stand med siste nytt i bøyer og vimpler? Redigert 29.Juni.2012 av Figaro (see edit history) Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Free Lillehammer Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 Mange ulike "båtmesser" er etablert de senere årene på Østlandet. Kommer grepet med Fornebu og Telenor arena til å dra seilbåtene tilbake til messa? Trivelig med turer både til Drøbak og Lengabukta, men det blir forholdsvis oppsplittet etterhvert. Kjøper ikke stor båt så mange ganger i livet, så jeg savner egentlig mer vekt på stands med utstyr, kompetanse etc. Og så hadde det vært kanon med noen ordentlige debatter: Vestpåbud, hastighetsforbud, bøyeeksklusivitet, Dockspot - her er det bare å nevne i fleng! Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 Vi får håpe Telenor Arena egner seg bedre til båt enn til fotball.... Som en fotball-interessert kollega(Heia Braaaa'ann) sa til meg, "det bygget er like grått på utsiden som fotballen som spilles på innsiden". Siden jeg ikke er det minste interessert i fotball vet jeg ikke helt hva han snakket om, men det hørtes nå fornuftig ut... :) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Astor Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Parkeringen på Fornebu er bygd for å ta i mot mange biler på kort tid. Her er logistikken på stell. Nå kommer også jeg til å dra på tmessa. Ikke bondelandet lenger. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 (redigert) Hva var galt med parkeringen i Lillestrøm? Eller avstanden til tog og bussterminal? Hva var dårligere med logistikken der enn hva en kan forvente på Fornebu? Men så klart, - for de som bor på feil siden av fjorden, er jo alt bedre enn om en må gjennom Oslo. Jeg er selv en egoist som trivdes godt med 5 minutters kjøretur til en stor parkeringsplass vegg i vegg med messehallene på "bondelandet" og slapp å stampe meg gjennom køene i Oslo. Det er jo mange fra "bondelandet" som har båt, og alle er vel ikke bønder? Det finnes faktisk en enorm flyplass med høyteknologi som overgår alle duppeditter en har i båt der, kun 20 minutters kjøring unna. Jeg bor der selv uten å være bonde. Så klart hadde det vært artig å bo i havgapet på Averøya og opplevet høststormene (med strømutfall i dagevis), men sjøen foretrekker jeg å besøke med egen båt. Og båtmesser med kortest mulig avstand hjemmefra. Er det ikke slik for de fleste? Lars H. Men nå må jeg på sjøen igjen, etter 4 uker ute, er en dag hjemme frustrerende og tar på humøret Redigert 28.August.2012 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 28.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Er ikke noe galt med Lillestrøm bortsett fra beliggenheten Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Hva er galt med beliggenheten, kan du forklare det litt i detalj? Ref mitt innlegg like før ditt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Garf73 Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Nå bor jeg på rett side av Oslo så dette passer meg fint, men som ny båteier så er det mest stand med utstyr som er interessant, men selfølgelig moro å gå rundt å se på nye båter å drømme seg litt bort :-D Sitér dette innlegget Mitt Springer 20 prosjekt Link to post
Lars H. Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Helt enig med deg Garf73. Jeg har ingen planer om å bytte båt. Det er stands med utstyr som er spennende, men det er det dessverre blitt mindre og mindre av. Leiprisen for stands er nok blitt for høy for de som solgte tauverk og teiner slik det var i "gamle dager". Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Free Lillehammer Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Trivdes greit på Lillestrøm, jeg, men syntes den ble noe ensidig på slutten. Savnet mer seil og mer utstyrsboder. Det som var morsomst da messa var på Sjølyst, var å snuble over rariteter og dubeditter man ikke visste at man manglet. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Det er vel enklere å komme seg til Lillestrøm enn til Fornebu, til Fornebu vil vel bilen være omtrent den eneste mulige ankomstmuligheten. Kommer en med fly nå så må en først kjøre tog før en finner en eller annen buss for å komme seg dit, og det vil jeg tro er litt "huffenpuffen" for en del. Men jeg kommer selvfølgelig også til å ta turen til Telenor arena for å kikke på båter i 2013, akkurat som i 2012, 2011, 2010 o.s.v. Blir sikkert mye fint å se på i 2013 også. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Møkkalasset Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Fornebu er perfekt. Alt avhenger selvsagt av hvor man bor. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Jeg bor rett ovenfor, og er ikke veldig imponert over parkering og lignende... Pleier sette bilen hos en venn, og gå 10 min der istedenfor. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Spennende nyhet, messa på Lillestrøm ble jeg forsynt med for lenge siden men kommer vel til å gi den et nytt forsøk på Fornebu. Når det gjelder parkering så synes jeg å minnes en gjørmete møkkaparkering på Lillestrøm, tok toget dit en gang å det var greit bortsett fra at NSB vet å ta seg betalt. Kan noen for ordens og miljøets skyld redegjøre litt rundt offentlig kommunikasjon fra nærmeste jernbanestasjon? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Nærmeste togstasjon er Lysaker. Derfra går 31-bussen hyppig til Fornebu/Snarøya. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Lars H. Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Når det gjelder parkering så synes jeg å minnes en gjørmete møkkaparkering på Lillestrøm Da er det feil på minnet ditt. Der er det en enooorm parkering, asfalt, oppmerkede plasser og selvfølgelig betaling. Egne plasser finnes for handikappede rett ved inngangene. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.