olpi Svart 21.September.2012 Del på Facebook Svart 21.September.2012 Du må komme med flere bilder/video når du får båten din. Det at man velger båt av samme merke på nytt kan betyr flere ting. At man selv er bra fornøyd med merke, type båt er nok sikkert. Prisklasse mm betyr nok også en del. Man er subkjektiv. Selv har jeg hatt 3 x NB. Både Bavaria-eiere, Windy-eiere, Saga-eiere, Viknes-eiere m-fl. velger ofte samme merke på nytt. Det samme gjelder f.eks bileiere som velger samme merke igjen om de har hatt Kia, Volvo, MB, BMW eller annet merke. Det viser jo at man nok mest har en subjektiv mening om hva som er best for en selv og det bør ikke nødvendigvis vise at kvaliteten er veldig god, uansett. Prisklasse, serviceapparat mm betyr også veldig mye. Utseende og utstyr betyr også litt. Noen går mest etter det praktiske, andre mest etter utseende, finish betyr mye for en del, servicevennlighet, fart, bruksområde, annenhåndsverdi/popularitet, mm. Som oftest må man lenpe på noen av kravene og det gjør at man velger ulikt. Ellers er jeg enig at det er fint om norske produsenter gjør det bra, men ikke for enhver pris. De må også levere varene til en ok pris. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mrmotorboat Svart 21.September.2012 Del på Facebook Svart 21.September.2012 Er vel helt enig i det du skriver. Ikke norsk for en hver pris. Men som jeg skrev synes jeg ikke det skiller noe særlig i pris når utstyr og plass skal hensyntas Sitér dette innlegget Båt historikk: HP 12 Sport m/30 hk Tohatsu (1989-dd), Sessa 21 Islamorada m/115 hk Yamaha (2002-2008), Marex 280 Holiday (2010-2011), Marex 320 ACC (2013-dd), Link to post Share on other sites More sharing options...
mrmotorboat Svart 19.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2012 (redigert) Flott omtale av Marex 320 Aft Cabin Cruiser: <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/5EYTYSsYcNo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Redigert 19.Oktober.2012 av mrmotorboat (see edit history) Sitér dette innlegget Båt historikk: HP 12 Sport m/30 hk Tohatsu (1989-dd), Sessa 21 Islamorada m/115 hk Yamaha (2002-2008), Marex 280 Holiday (2010-2011), Marex 320 ACC (2013-dd), Link to post Share on other sites More sharing options...
Odd H Svart 20.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2012 Jeg sammenligner ikke Baltic med denne flotte Marex`n men det må vel være lov til å reflektere over pris/utfordringer....? Jeg gjentar, vi har en Baltic 03 (som vi ikke synes kan kalles "gammel") til en antatt verdi på ca 800 000,- Er det verdt å bruke 1,2+++ på å kjøpe en omtrent like stor båt, som selvfølgelig er mye flottere? Jeg synes ikke det, med det betyr selvfølgelig ingen ting for de som velger denne. Jeg tror utfordringen blir å få slike som oss til å bytte seg "opp" med dette mellomlegget. Dette er vel noe av problemet for båt-bransjen... Sikkert noen som ikke liker min måte å regne/argumentere på, men faktum er at du nå får TO stk Scand Baltic ca 08 mod for denne prisen! Jeg håper selvfølgelig at Marex lykkes med denne båten som virkelig ser flott ut! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Worry II Svart 20.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2012 Jeg gjentar, vi har en Baltic 03 (som vi ikke synes kan kalles "gammel") Jeg skal innom å eie båten din i noen år, før jeg har midler nok til å kjøpe Marexen. Er helt betatt av den nye Marexen ! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Odd H Svart 21.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2012 Velkommen skal du være, du får iallefall mye båt for pengene! Gleder meg til å få se Marexen selv om fruen ikke ser noe poeng i å se på noe som helst når vi ikke skal ha det! Dette gjelder selvfølgelig bare båt og bil..... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mrmotorboat Svart 14.Desember.2012 Del på Facebook Svart 14.Desember.2012 Jeg fikk vært med på sjøtest av vår båt. Det var -12 grader, men inne hadde vi det fint:) Det var en fantastisk første tur, med utrolig bra støydemping i båten. Og veldig lite hekksjø fra båten som dere kan se av bildene og det er ikke vanlig for en aksling båt. Alt fungerte også som det skulle. Må bare skryte av hvor utrolig bra båten er og det samme gjelder også den støysvake og sterke Yanmar motoren. Sitér dette innlegget Båt historikk: HP 12 Sport m/30 hk Tohatsu (1989-dd), Sessa 21 Islamorada m/115 hk Yamaha (2002-2008), Marex 280 Holiday (2010-2011), Marex 320 ACC (2013-dd), Link to post Share on other sites More sharing options...
Worry II Svart 14.Desember.2012 Del på Facebook Svart 14.Desember.2012 Hæ, har dere vært utpå nå ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
finnmarken Svart 15.Desember.2012 Del på Facebook Svart 15.Desember.2012 Det som virkelig er eventyrlig med denne båten er at alle båtene de har i produksjonen allerede er solgt. Det må kunne kalles suksessbåt i dagens marked. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Worry II Svart 15.Desember.2012 Del på Facebook Svart 15.Desember.2012 Er det slik at disse lages i sin helhet av Marex i Norge ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
finnmarken Svart 15.Desember.2012 Del på Facebook Svart 15.Desember.2012 Tror denne Marex 320 tror jeg produseres i Norge. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mrmotorboat Svart 15.Desember.2012 Del på Facebook Svart 15.Desember.2012 Yes, Marex 320 ACC produseres i Fevik. Marex sjøtestet båten vår og da fikk jeg vært med. Det var grisekaldt ute, men kalasjen isolerte utrolig godt. Jeg hadde lagt ut link til til Youtube video av sjøtesten, men ser ikke ut som det gikk så prøver igjen Link. Med på sjøtesten var forøvrig en representat for Yanamar Norge som gjorde støy, fart og forbruksmålinger av båten vår som, har en Yanmar 8 LV 370 . Det ble rekordlav støymåling på maks turtall med kun 75 dbA som må være soleklar rekord for motorbåt i 30 - 40 fot klassen Video av støy og fart med resultater: Link: Sitér dette innlegget Båt historikk: HP 12 Sport m/30 hk Tohatsu (1989-dd), Sessa 21 Islamorada m/115 hk Yamaha (2002-2008), Marex 280 Holiday (2010-2011), Marex 320 ACC (2013-dd), Link to post Share on other sites More sharing options...
Worry II Svart 15.Desember.2012 Del på Facebook Svart 15.Desember.2012 Det er et godt stykke norsk båtbyggeri dette her ! Jeg er betatt ! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
8lv Svart 16.Desember.2012 Del på Facebook Svart 16.Desember.2012 Ja men det var artige filmer og se av en flott kvalitetsbåt ! Men ser vi har samme maskineri og lurte på hvordan dine motorinstrumenter oppfører seg ! Tenker da på forbruksindikator liter pr time ? Når motoren min går så er hopper forbruksmåler med stor variasjon på mange liter i differanse uten at gass er rørt ! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
8lv Svart 16.Desember.2012 Del på Facebook Svart 16.Desember.2012 På belestning 41% så hopper forbruksmåler fra 17,7 til 19,5 liter pr time ! ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mrmotorboat Svart 16.Desember.2012 Del på Facebook Svart 16.Desember.2012 Det er første tur med båten, så har ikke fått sett mye på dette. Men kan ikke se at det skjedd under vår test. Men jeg kan se når jeg bruker den til våren om jeg får samme feil som deg. Sitér dette innlegget Båt historikk: HP 12 Sport m/30 hk Tohatsu (1989-dd), Sessa 21 Islamorada m/115 hk Yamaha (2002-2008), Marex 280 Holiday (2010-2011), Marex 320 ACC (2013-dd), Link to post Share on other sites More sharing options...
8lv Svart 16.Desember.2012 Del på Facebook Svart 16.Desember.2012 Det er sån på alle turtal men om det er feil eller om det bare er sån vet jeg ikke ! Tenkte jeg skal prøve en mail til yanmar å høre ! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mrmotorboat Svart 16.Desember.2012 Del på Facebook Svart 16.Desember.2012 Nå har jeg testet 3 stk Marex med denne motoren og er sikker på at jeg ikke har opplevd så store avvik, men at det kan skille 0,5-1,0 når du forbruker 40-70 liter i timen. Sitér dette innlegget Båt historikk: HP 12 Sport m/30 hk Tohatsu (1989-dd), Sessa 21 Islamorada m/115 hk Yamaha (2002-2008), Marex 280 Holiday (2010-2011), Marex 320 ACC (2013-dd), Link to post Share on other sites More sharing options...
8lv Svart 17.Desember.2012 Del på Facebook Svart 17.Desember.2012 Her er svaret fra Yanmar : Forbruksmåleren på en 8LV er en kalkulert verdi som regnes ut fra railtrykket og åpningstidene på dysene. Dette forandrer seg hele tiden, så verdien du leser i displayet vil også variere noe, dette er sånn systemet er konstruert. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
oivindg Svart 17.Desember.2012 Del på Facebook Svart 17.Desember.2012 (redigert) Ny (tror jeg) test fra Motor Boats Monthly: Redigert 17.Desember.2012 av oivindg (see edit history) Sitér dette innlegget Øivind Link to post Share on other sites More sharing options...
Benji Svart 17.Desember.2012 Del på Facebook Svart 17.Desember.2012 Det er d¨rlig gjort å legge ut slike videoer. Julenissen har fått beskjed, så for man jo bare håpe. Den er dritfin i mine øyne. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 17.Desember.2012 Del på Facebook Svart 17.Desember.2012 Flott båt dette her. Var ombord på Öppna Varv. Testene til MBM er tusen ganger mer innholdsrike enn Båtmagasinets sine. Tenk, engelskmennene er ikke opptatt av dorullholder, men sjøegenskaper! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Worry II Svart 17.Desember.2012 Del på Facebook Svart 17.Desember.2012 (redigert) Vi får håpe at den selger godt og gjør sitt til at Marex klarer seg gjennom disse harde tider ! Her er det tydelig at Marex vil ha unga i aktercabinen (for oss som har det). Det blir liksom den eneste avlastningsplassen, siden det kun er mega-seng foran. Man har ikke noe sittegruppe annet enn oppe ute. Det er greit nok det, for plassen bak der kan ta over som TV/spill-stue når været ikke er bra, men sittekomforten blir dårlig da det ikke er rygg. Må bare tenke alternativt. Ellers så skjønner jeg innvendinger om klappbordet, som blir litt knot når det ikke er slått ut.. men det kan jo benyttes allikevel. Jeg er nok en fremtidig eier av en slik 320, må bare la den bli noen år først, så jeg får råd til en brukt. Redigert 17.Desember.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mrmotorboat Svart 17.Desember.2012 Del på Facebook Svart 17.Desember.2012 Konge test, her har vi en tester som har skjønt hvordan båten fungerer og skal brukes Akterkabinen er ikke bare bra for barn, fungerer også ypperlig når du har med et vennepar eller kompisgjengen. Sitér dette innlegget Båt historikk: HP 12 Sport m/30 hk Tohatsu (1989-dd), Sessa 21 Islamorada m/115 hk Yamaha (2002-2008), Marex 280 Holiday (2010-2011), Marex 320 ACC (2013-dd), Link to post Share on other sites More sharing options...
Los Endos Svart 17.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Desember.2012 Båten ser kanon ut! Med ekte Marex kvalitet og praktiske løsninger så er dette en vinner. Ganske fornuftig priset også. Men jeg lurer på hvor høy den egentlig er i skroget? Klarer jeg å klatre opp på båten din når vi ligger side om side!!?? Imponerende video du har laget btw. Ingen planingsterskel, ingen hekksjø nesten, grei fart. Spent på hvor mykt den går i sjø!! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.