Jump to content

Status Jæren, Lista

Bjolbre

Recommended Posts

Ligger i Rasvåg nå. Var utrivelig med 31 fots motorbåt utafor lista. Rota meg inni området vest av lista hvor mye sjø åpenbart møtes fra flere retninger og klasker sammen.

Fått mat i kroppen nå og vurderer å gå videre, men da nærmere land.

Opplevd sjø stemte ikke med varselet. Ellers så var min feil og min kurs som gjorde at vi havna i mye sjø. Møtte en på ca 35 fot som gikk i 25 knop, når vi sjøl gikk 9 knop motsjø...

Veldig kjekt å møte deg også Festina. Og nå også Tom og kone.

bilde

Jupp, fikk passende plass med grønt merke. En lokal ombord i sin båt tok imot på brygga og informerte om fasiliteter. Enklere og bedre kan det ikke bli!

Så er jeg spent på om Festina Lente dukker opp?

Passerte dem jo underveis, men oppdraget ikke det før jeg var forbi og så bakover, samt leste innlegget om godt føre. Takk for det!

Mange båter på vei i samme retning i dag. Vi gikk langt ute, helst 100-200 meters dybde..

Tenkte å dra fra Rasvåg omtrent så tidlig som vi dro fra Tanager i dag, for å komme vinden i forkjøpet.(06.20) Håper ikke den har byttet tidspunkt for besøket for sin ankomst. Lurer på Mandal, men der er det festival, så Tregde er vel kanskje et alternativ. Er avhengig av gjestehavn, da ulven må på land. Det er ikke flust med gjestehavner etter Lindesnes iflg. havneguiden.

Tenker du på Kleven, hvor bilde ble tatt? Neppe. Kleven er rett øst av Mandal.

Men Ny Hellesund, hvor Moi holde til, ja det mener jeg, ihverfall til spisende gjester. Finnes sikkert ei nettside og telefon har de nok innlagt. :) Det var en dokumentar om oppbyggingen og åpningen på NRK for et drøyt år siden. -har ikke vært der.

( dere fastboende lokale får bidra her)

Redigert av Eureka (see edit history)

Lurer på Mandal, men der er det festival, så Tregde er vel kanskje et alternativ. Er avhengig av gjestehavn, da ulven må på land. Det er ikke flust med gjestehavner etter Lindesnes iflg. havneguiden.

Tregde er absolutt et alternativ. Bare pass på å ha nok vann i tanken, for da vi var der for noen år siden var det ikke vannslanger på gjestebrygga. Kan jo hende det er i orden nå... Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Jupp, fikk passende plass med grønt merke. En lokal ombord i sin båt tok imot på brygga og informerte om fasiliteter. Enklere og bedre kan det ikke bli!

Så er jeg spent på om Festina Lente dukker opp?

Passerte dem jo underveis, men oppdraget ikke det før jeg var forbi og så bakover, samt leste innlegget om godt føre. Takk for det!

Mange båter på vei i samme retning i dag. Vi gikk langt ute, helst 100-200 meters dybde..

Det ble som med fabelen om haren og skilpadden: mens dere sov og slappet av så krabbet vi forbi. Er i Leirvik i skrivende stund, så da er vi vel ute av denne tråden også.....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...