Jump to content

En liten advarsel, som skjedde i Stavern


Sømanden

Recommended Posts

 

Alle vet jo at mange anmeldelser blir henlagt. Mange anmeldelser blir til og med henlagt selv om bevisene som foreligger er helt klare.

 

Dersom man skader en tyv eller en "slangegutt" fordi man mener at vedkommende fortjener det, så er du på svært tynn is. Ja, det kan til og med stilles spørsmål ved om du ønsker et demokratisk samfunn.

 

Ikke for å spore tråden ytterligere av men .

 

Desverre skjer det altfor ofte det du skriver over og da går iallefall jeg til det skrittet å beskytte mitt.

 

Er for et demokratisk samfunn hvor rett og galt opprettholdes men da ikke samfunnet gjør jobben slik at menigmann får være i fred for alskens pakk så har jeg ingen betenkligheter med å kveste en som tar seg tilrette på mine ting og omgivelser.

Skulle jeg bli tatt og være uheldig å bli dømt så skal jeg " sone" dommen med "glede" og planlegge hva jeg skal gjøre med det ynkelige kreket som var så dum å anmelde en handling han selv er skyld i...

 

Dette gjelder ikke for slangegutter og "uskyldig" ungdomsstreker som tråden her omhandler men for notoriske kriminelle som gir langt faen i den vanlige mannen i gaten har jeg ingen sympati og empati for...

 

Loven fungerer desverre slik at de kriminelle (inkludert meg tidligere) slipper unna mens den lovlydige menigmann blir tatt for bagateller og må betale surt for dette.

 

Desverre er det kun en ting slikt pakk skjønner noe vi spilte på i jobb tidligere og da er iallefall jeg tvunget til å agere for å beskytte mitt...Faktisk fikk vi info nå og da før fra enkelte politifolk som vi var tett på hvor personer vi søkt var da disse provoserte dem enormt...

 

For min del er ikke dette tomt prat og å være tøff i tryne som noen hevder , men heller å si sitt syn om saker og hvordan man personlig vil agert i lignende situasjon selvom det bryter med de flestes humane syn og setter en i dårlig lys hos de.

 

jeg tar det som en selvfølge at det er en del menn i uniform med båt her og flere som vet hvem jeg er så da ville det vært utrolig pinligt å skrive en masse i forskjellige tråder en ikke kan stå for som lett kan avsløres som svada.

 

 

Nok om dette ifra meg.

 

Få igang bedre vaktrutiner og evt få tak i guttene og ta en prat og se derifra hvordan ting går videre...

Desverre er det mye skakkjørte ungdommer på knark i områdene tråden omhandler som allerede gir f... I politi og lover.

så får håpe dette ikke er utført av de for da fører ikke prat frem desverre..

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Forskjellen på deg og meg er at jeg forholder meg til loven mens du, og mange andre her, forbeholder dere retten til å tolke loven slik at dere i egne øyne kan bryte denne uten at dere dermed har gjort noe galt hverken juridisk eller moralsk.

 

Du tar feil for mitt vedkommende. Eg kjenner ikkje lovverk vedrørende slik. Det forventer neppe myndighetene at eg skal heller. Eg tar meg av det eg har egeninteresse av. Hvilke egeninteresse andre har kan en stille spørsmål ved.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Morsom underholdende tråd!!

 

Jeg snakker kun for meg selv, men i "hjemmet" mitt på land har jeg alarm som dekker meg 110% så jeg slipper eventuelt håndgemeng med, og plunder med de som ikke respekterer min eiendomsrett. Det samme gjelder biler. Hytta ligger så avsides at den får garantert være i fred, så der er jeg avslappa. Båten derimot er mitt andre hjem, og den har jeg selvfølgelig også sikra. Hva er værste senario? For meg er det lekkasje, så det har jeg selvfølgelig alarm for. Lensepumpene er dimmensjonerte slik at alarmen antakelig ikke trer i kraft, men aldri godt å vite. De hadde i hertfall ledd av en vannslange i Stavern!!! Videre har jeg alarmer for det aller meste ombord og får kjapp beskjed ved eventuelle problemer.

 

Koster endel penger? Ja jøss, men å sitte vakt døgnet rundt med et balltre for å denge løs på de som ikke respekterer min eiendomsrett blir for meg for primitivt og jeg velger heller å betale kostnaden av å sikre meg maksimalt. Jeg skulle selvfølgelig ønske at det var unødvendig, men vi har det samfunnet vi har valgt å ha. Man får det som man henretter seg........ Men å ta loven i egen hånd? For primitivt for meg!

Link to post
Share on other sites

Jeg må faktisk si at jeg støtter de som er for å gi disse en liten runde med litt god gammeldags juling. Kanskje de lærer av det. Jeg er i utgangspunktet en lovlydig person som følger de fleste lover og regler. Men etter et par episoder med blind vold og andre sånne ting, hvor vi har ringt politi, anmeldt, pekt ut de kriminelle, flere vitner og nesten innrømmelser fra de som gjorde det, likevell endte med henleggelse med så sylskarpe bevis som det går an å få, Da mister jeg totalt respekten for politiet. Den ene saken var en jente som ble skambanket av 7-8 utleninger og ble liggende bevisstløs til noen fant henne. Etter et års tid ringte politiet meg og lurte på om jeg kunne stille som vitne. Tror et par av dem fikk en ukes fengsel etterhvert.. Helt latterlig. Så om noen prøver og stjele min båt og jeg tar de på fersken står jeg ikke å ser på..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

"...........Den ene saken var en jente som ble skambanket av 7-8 utleninger og ble liggende bevisstløs til noen fant henne........

 

Syns du ikke du drar det veldig langt nå i forhold til egentlig sak? Jeg kommer fra et område som er veldig "utlennigsbelastet", og her er det typiskt at paralleller til ditt tilfelle er litt mer nyanserte og sakene har flere sider, ofte ganske mange sider!!!!!

Om Stavern er en potensiell drittplass, er det vel bare å holde seg unna da? Har en for mye uforløst testosteron i et par-tre uker i juli så bank gjerne løs på lokalbefolkningen om det er ønskelig, med de konsekvenser det måtte få. Ellers har jeg stor tro på at politiet ikke er stort dummere enn deg og meg og velger å fokusere på bruk av de midlene de er gitt til rådighet på en best mulig måte. Leke politi? Ikke noe for meg i hvertfall!

Kommentar fra moderator: Videre diskusjon rundt selvtekt må taes på OT forumet, så blir det opp til moderatoren der om det aksepteres.

Denne tråden blir stengt om det fortsetter her.

Link to post
Share on other sites

Lensepumpene er dimmensjonerte slik at alarmen antakelig ikke trer i kraft, men aldri godt å vite. De hadde i hertfall ledd av en vannslange i Stavern!!! Videre har jeg alarmer for det aller meste ombord og får kjapp beskjed ved eventuelle problemer.

Dette er vel også et godt poeng, har selv trebåt, og dermed har jeg vel lensekapasitet som er dimensjonert noe over en gjennomsnittlig plastbåt. Ville vel ikke merket slangen før jeg så den på morgenkvisten, evt. våknet av at lensepumpen gikk ofte.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Jo mulig jeg dro det litt langt. Poenget var bare at de gangene politi er involvert skjer det som oftest ikke noen ting.

 

Ellers har jeg vært i stavern med båt noen ganger og er enig i at doen er dyr og skitten, og isen er god! Kommer tilbake neste år også!

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

hmm. ikkje ein gang moderator på eit frivillig forum får respekt av enkelte anonyme her :diving: Det oser av egeninteresse å få fritt leide.... :thumbsdown:

 

Eg meiner eg ein gang blei fortalt at det ikkje er tillat med automatisk lensepumpe. Feks dersom dieseltank ombord i Albatross skulle gå lekk, så vil jo 7-800 liter diesel bli lensa ut i havna i så fall. Eg har pumpe kun på bryter. Eg kan skjønne at trebåter vil slite dog....

Er dette ein havneregel eg har snappa opp, ein båtregel, eller er det berre tull?

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Jeg konstaterer at Stavern havn har et problem. Det dreier seg om fyll og det den drar med seg av faenskap når det skjer med så nær tilknytning til gjestehavnen.

Her burde eierne av havnen komme på banen og sørge for tilstrekkelig sikring(vakthold) så lenge situasjonen er som den er. Det hjelper heller ikke at de har musikkfestival, den fører også til en del episoder i nevnte havn når den står på....

Flere fikk vel med seg medieoppslagene når "kjendisen" Andhøy ble tatt av alkoholens massesuggesjon i forbindelse med denne sommerens festival.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

".....".....

Eg meiner eg ein gang blei fortalt at det ikkje er tillat med automatisk lensepumpe. Feks dersom dieseltank ombord i Albatross skulle gå lekk, så vil jo 7-800 liter diesel bli lensa ut i havna i så fall. Eg har pumpe kun på bryter. Eg kan skjønne at trebåter vil slite dog....

Er dette ein havneregel eg har snappa opp, ein båtregel, eller er det berre tull?......

 

Har ikke peiling, men prøver "regulatorgjengen" å ta i fra meg auto-pumpene mine blir jeg garantert en lovbryter. Uansett, lenspumpeproblematikk bør vel finne seg en annen tråd.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...