Jump to content

Prosjekt: Barracuda 23"


Flyrikk

Recommended Posts

Takk for linken. Den skal jeg bruke.

Jeg mistenker at jeg kan ha lagt wirene litt galt for de går ikke så lett som før. Kanskje de ligger med for mye bend.

Jeg har ikke justert noe på wirene så skulle tru de var som før.

Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet:

https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/

Link to post
Share on other sites

Har samme problem visstnok på min mercruiser (3.7/190hk) jeg kjøpte i fjor. Skal være en bestemt avstand, men blitt fortalt at dette er lettest å stille inn når båten er på vannet?!?! Fortell gjerne om hvordan du løste det! Tar av meg hatten for det du har gjort med båten. God påske.

Link to post
Share on other sites

Hei Tskjei.

Igår fulgte jeg videon etter punkt og prikke. Alt var helt som det skulle. Men det hjalp ikke.

Jeg bare lurer på om jeg kan ha satt wirene feil. ? Girkabelen skal stå underst? Så kabelen fra gasshåndtaket øverst? Den siste kabelen er på motsatt side av forgasseren.

 

Noe er feil hvertfall. Den gikk mye lettere ifjor før jeg koblet det fra motoren. :/

Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet:

https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/

Link to post
Share on other sites

Feilmargin sjekket jeg. Ingen feil. Den gikk også lett fram og tilbake. Samme gjorde gassen uten wire fra drev tilkoblet.

Så fort jeg kobler ting sammen blir det tungt.

Hadde av drevet i vinter ja.

 

Den går fint i gir forover.

 

Skjønner ikke hva det kan være.

Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet:

https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/

Link to post
Share on other sites

Gassen skal ikke ha noe med giringen å gjøre... står den demperen rett vei? du kan justere giringen bakover også hvis alt er greit forover. Justeres der wire fra drev er festet. Kan hende du har en sliten girwire eller at ting ikke ble helt rett når du monterte drevet igjen..

Link to post
Share on other sites

Jeg får forske litt mer på det der. Hjertelig takk for fine tips hvertfall.

 

En annen ting jeg fant ut idag er at jeg ikke justerte ventilene/stengene etter montering. Jeg bare skrudde det te jeg. [emoji379]

Kan hende det har litt å si på de ulydene/tikke lydene som er. Hmmm...

Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet:

https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/

Link to post
Share on other sites

Her må jeg korigere dere litt. Ventilene skal IKKE gå med noen form for slakk på motorer med hydrauliske ventiløftere. På

GM motorer skal vippe mutteren justeres X-antall runder ned etter at all klaring er justert bort. Nå husker jeg ikke hvor mye ned den skulle men

mener det var 4x 90 grader dvs 1 omdreining. Dette må sjekkes mot rep manualen.

Hvis disse blir kjørt med slakk vil motoren bråke og løfterne vil ødelegges.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...