Jump to content

Prosjekt: Barracuda 23"


Flyrikk

Recommended Posts

Den har jeg. Og har kikket mye men den viser ikke noe godt bilde på hvor hva skal. Tror nok det er riktig satt, men kan hende gir kabelen ligger litt annerledes.

Prøver meg litt fram. :)

Takk for hjelp.

 

Klakkelyden forsvant desverre ikke etter ventiljusteringen. Men syns kanskje den startet lettere og gikk bedre på tomgang.

Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet:

https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/

Link to post
Share on other sites

Phuu. Hadde akkurat kjørt motoren driftsvarm ved brygge før vi skulle utpå med både famile svigers og andre unger. Så legger vi fra brygga og ett helvetes klakrelyd starter. Jeg bakker tilbake og fortøyer.

 

Sender avgårde fam en time så jeg kan etterjustere ventiler. Nesten alle hadde løsna!!!

 

Gode råd dyre så jeg gjorde som før. Stramma te alle og dro på sjøen.

 

Hva pokker er feil?

 

bilde

Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet:

https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/

Link to post
Share on other sites

Nei... det skal ikke være noen låsemutter, muttrene skal være trege på gjengene. Etter bildene så tror jeg ikke det er riktige muttrer du har.

Du kan slå de på siden så de gårt tregt på gjengene til du får tak i riktige muttere til en chevy V8. Bestill fra en amcar sjappe feks sarpsborgmotor. Motoren du har er i utangspungtet

en bilmotor.

Link to post
Share on other sites

Jeg byttet denne etter tips fra forhandler da de nye tenningskuttene er mer pålitelige og lettere å stille inn. Har også fulgt videoen og wirerene dine er på riktig plass.. Har ingen forklaring på hvorfor du opplever treghet når de er montert... Jeg venter på ny starter før jeg får testet, du får melde i fra hvis det løser seg:-D

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg byttet denne etter tips fra forhandler da de nye tenningskuttene er mer pålitelige og lettere å stille inn. Har også fulgt videoen og wirerene dine er på riktig plass.. Har ingen forklaring på hvorfor du opplever treghet når de er montert... Jeg venter på ny starter før jeg får testet, du får melde i fra hvis det løser seg:-D

Koblet på bryteren igjen idag og alt virket som normalt. Vet ikke hva som var galt. Mulig vaieren lå litt stramt og at det har gått seg til. Har du fått fikset det?

Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet:

https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Denne skal altså kutte tenningen et brøkdel av et sekund når du tar den ut av gir. Jeg trodde først det var motsatt :rolleyes:

Jeg har også fjernet den fjærbelastede stempelsaken som sitter på toppen av braketten sammen med vaieren fra kontrollboksen. Det er bare 3mm feilmargin på om den fungerer riktig eller ei. Laget meg en manual ut i fra en youtubevideo men jeg måtte finjustere mer i etterkant (kan være slitasje i kabler) Fungerer hvertfall optimalt nå :clap:

Link to post
Share on other sites

Denne skal altså kutte tenningen et brøkdel av et sekund når du tar den ut av gir. Jeg trodde først det var motsatt :rolleyes:

Jeg har også fjernet den fjærbelastede stempelsaken som sitter på toppen av braketten sammen med vaieren fra kontrollboksen. Det er bare 3mm feilmargin på om den fungerer riktig eller ei. Laget meg en manual ut i fra en youtubevideo men jeg måtte finjustere mer i etterkant (kan være slitasje i kabler) Fungerer hvertfall optimalt nå :clap:

Ingenting er bedre enn det. Jeg sliter litt med at han kutter for lenge innimellom. Får se på det i vinter.

Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet:

https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/

Link to post
Share on other sites

Ingenting er bedre enn det. Jeg sliter litt med at han kutter for lenge innimellom. Får se på det i vinter.

Sikkert bare instilling av vaier, men er disse for slik(mål dødgang) vil du aldri klare å stille inn. Du kan også justere på fjæren til tenningskutten, men jeg valgte altså å bytte hele braketten og var meget fornøyd med det :thumbsup:

 

Bordet ble jo knallbra! Ha en fortsatt fin sommer.

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...