Jump to content

Springer 20. Prosjekttråd


Garf73

Recommended Posts

Igår fikk jeg endelig tatt av motoren, jeg opptaget at jeg nesten ikke fikk svingt på motoren, ser ut som den har rusten litt i toppen på svingarmen og regner da med at lageret er gåent, i tillegg fant jeg en brent kabel (minus kabel) som går til trim/tilt sensor og etter å ha ohm testet denne virker det som også denne er gåen.

I norge skulle dem ha 2300,- for trim/tilt sensor :confused:

Jeg bestilte fra usa igår der bestilte jeg:

Sending unit (trim/tilt)

Impeller

Impeller rep kit

Div deler til svingarm

rep sett forgasser (3 stk)

Bensinfilter (3 stk)

Pakningssett gearhus

Alle anoder

Litt diverse

 

Sum $455 = ca 2650,-

Sender fraktfritt til min adresse hos Jetcarrier og dem shipper pakka til nærmeste postkontor i norge for 300-400,- med fly ferdig fortolla. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Nå endelig blitt varmt nok til å fortsette, og gjøre noe man ikke har gjort før, nemelig støpe :worry:. Før disse bildene ble tatt har jeg støpt litt som ikke er så lett å se, fikk en del trening der, ble litt "triming" i etterkant pågrunn av bobler men men :smiley:. Har også fått kappet til nytt dørkgulv i kabinen og funnet plass til dassen.

 

Men støping, største utfordringa er fortsatt temperaturen men nå er det varmen, det herder kjapt, fant ut at 1 dl blanding pr gang holder mer enn nok.

 

Her er vevd glassfiber klipt og til passet.

bilde

 

bilde

 

Og ferdig støpt

bilde

 

bilde

 

Så nå er det bare 2 stk vanger igjen å støpe, men den på BB side må jeg vente med til vanntank er innkjøpt så jeg får satt den på plass før jeg støper.

Målet for resten av uka er å støpe litt mer, skrubbe bunnen i baugen få malt bunnen, få sparklet alt som skal sparkles og båten males innvendig :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Da var det på tide å oppdatere prosjektet litt igjen :smiley:

 

 

Siste vangene på plass og ferdig støpt.

bilde

 

Vanntank på plass.

bilde

 

Malt alle oppbevaringsrommene

bilde

 

Støpt inn ny plate i baugen.

bilde

 

Endelig begynt å montere ting på plass igjen i cockpiten, litt flere strøk med maling, akterbenk og strekking av ledninger som gjenstår.

bilde

 

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

En liten oppdatering, planen for sjøsetting nærmer seg styggfort her (planlagt til sankthans helga) spøker litt for den men vi får nå se.

 

Aktersofa under oppbygging:

 

bilde

 

Ferdig

 

bilde

 

Jeg fikk en Garmin 720S så alt for billig så jeg måtte bygge meg nytt instrumentbord ser litt rart ut enda :smiley:

 

bilde

 

Prøve å oppdatere tråden litt oftere nå som man ser forandringene som blir gjort.. :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da var det på tide med en liten oppdatering.

Fått gjort ferdig instrumentbordet og alt det elektriske i cockpit.

Sjøsetting skulle vært denne helga men har blitt utsatt 1 uke, skal kle kabinen og sette på alt "garnityret" igjen samt legge dørken.

 

Ferdig utskjært.

bilde

 

 

Kledd med karbonfilm.

bilde

 

 

Skjært ut hullene.

bilde

 

 

Satt på plass instrumentene, VHF er planlagt der hvor det er tomrom.

bilde

 

 

Dørklys som var det siste som ble lagt av det elektriske, dette er biltema step light fungerer helt perfekt

bilde

 

Kommer flere bilder i løpet av helga :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...