Jump to content

Stemningsbilder av båt, sol og sommer:


Worry II

Recommended Posts

Brattestø, Hvaler, i kveld. Ren idyll

!bilde

 

Ja, det er fint og trygt der, også når uværet kommer

 

bilde

 

 

Nå er det noen år siden vi var der. Er det kun på innsiden av moloen gjestende båter kan ligge, eller er det muligheter ved brygge?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nå er det noen år siden vi var der. Er det kun på innsiden av moloen gjestende båter kan ligge, eller er det muligheter ved brygge?

Det lå en gjestebåt ved enden av hver flytebrygge da vi var der. Vi var fem båter som lå longside innenfor moloen (tre mot molo, to som nummer to). En av de ved moloen hadde fått beskjed av "noen" om at plass 26 ( eller noe sånt) på brygge to var ledig, men jeg vet ikke om det var via venner/kjente eller organisert vakt at den beskjeden ble gitt. Tør derfor ikke si noe om i hvilken grad man kan bruke ledige plasser.

 

Ble litt overrasket over at man lå longside ved moloen. Havneboka og alle bilder jeg har sett av havna viser båtene baug inn med anker akter, men han vi lå utenpå sa han hadde ligget longside siden 1980 fordi det var dårlig feste for anker i havna. Jeg vet ikke hva som stemmer.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...