Jump to content

Stemningsbilder av båt, sol og sommer:


Worry II

Recommended Posts

 

Hehe. ja, Julie III, husker at den kjettingen (eller var det vaier?) spolerte mine ønsker om å kjøre under brua.

 

Det er noe helt eget ved oscarsborg, og jeg er utrolig glad for at det nå er mulig å vandre fritt rundt på et slikt sted som oser av historie :-)

 

Husker lukta fra Blüchers olje også. På stille dager kunne man se oljeflak.

Fattern er rimelig interessert i krigshistorie, så vi prøvde å få Blücher på loddet hver gang vi passerte. Det sitter i meg fremdeles, da jeg nesten ikke greier å passere Askholmene uten å gjøre det samme, hehe

 

Blücher?

bilde

 

 

Og det jeg tror er Edith litt lenger SE

bilde

 

Val litt mer alvor den gang...

bilde

 

 

Spsielt å tenke på at denne ligger rett under

bilde

 

Håper ikke det ble for mye tråddrift....

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Det har vel vært både kjetting og wire, men husker kjettingen best :wink:

 

Mye spennende historie ja. Nevnes oftes i forbindelse med Blücher, men det er mye spennende historie før det også. Vi får ta en tour "litt utenom det vanlige" til sommeren :wink:

 

Tror ikke det er Edith det du får inn der. Den er delt i 2 og ligger litt nord-øst for båten din mener jeg. Ganske nærme land. Men har bare ett dykk på den grunneste delen (parogtyve m) så mulig jeg kan huske feil...

Redigert av Julie III (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Hei, volfro! Jeg tror du kan ta det helt med ro i Søre Ternevågen, Os. Jeg har aldri sjekket det eller tenkt på det, men i følge kartet på Gule Sider er det 5 meter. Gå inn fra nordsiden og rett frem til bryggen. Store seilbåter ligger der ofte. Det er noen grunnen på høyre siden når du er i ferd med å kjøre inn, men sjekk kartet så går det helt greit.

Er dere på vei nedover nå?

Redigert av Wiking26AC (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Herlig med kaffi 09.00 i dag med 15 grader i skyggen og vindstille. Bikket vel 20 grader utover ?

bilde

Lang,lang rekke med mye engelske båter

bilde

Måtte ankre fra baugen da sikringen på vinsj akter må skiftes ASAP ?

bilde

Greit å bare trø over til "N300" på forumet via plattform ?

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Havblikk, her syd for Strømtangen/Østfold. Det gir ro i sjelen hos meg ! Bare stoppe motor, og drive en time. Det er kvalitetstid, det !]

Godt å høre at det er flere som gjør sånt:)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Julie III den har ligget på Kiwi bryggen en god stund nå. Flyttet dit siden forrige helg !

 

Er en lokal kragerøkar som eier den ble jeg fortalt !

Har sett han og familien kun én gang, men ser båten hvert år ligge på eksakt samme sted og alltid med baugen ut :smiley:

Så stemmer nok bra at det er en lokal fyr :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...