Jump to content

Stemningsbilder av båt, sol og sommer:


Worry II

Recommended Posts

  • 3 måneder senere...

Helgeland viser sine fantastiske farger.

Ikke mitt bilde, og ikke noe sommerbilde, men viser hvor fantastisk vakkert det kan være på Helgeland.

Vet ikke nøyaktig hvor det er tatt, men må være fra Herøy-området, utenfor Sandnessjøen.

I bakgrunnen ser vi fjellene Syv Søstre.bilde

Redigert av Monaco 27 Fly (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg tror også folk er mer bevisste på drivstoffkostnader enn før, men jeg tror tiden er den største årsaken.

Kommer man fra osloområdet og skal lengre enn Drøbak, så blir det fort veldig langt om man vil til Hankø/ Bolerne eller lenger.

 

For vår del i Trawlerfart utgår det på helgeturer, men så synes jeg selv vi har utrolig mange flotte områder her i Vestfjorden og innenfor Drøbak generelt.

Mye liv og røre i middagsbukta om man vil det, eller så kan man finne sin egen vik hvor man omtrent kan være alene på en av de andre øyene i A og B.

Selv liker jeg meg godt i middagsbukta hvor jeg kan se på alle båtene som glir forbi :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Selv liker jeg meg godt i middagsbukta hvor jeg kan se på alle båtene som glir forbi :-)

Det er det som er halve morroa, for oss som kjenner det som er laget av båter fra 70-tallet opp til i dag. Vi vet når vi ser noe fint ! En båt er ikke bare en båt, og en fin utgave gjør godt å se på :-) Jeg koser meg like mye om jeg ser en strøken Fjord 815SSE eller Polar 20, som en eskeny P50. Det er mye bedre enn tv ! :-) Så er det til tider trist når de eksemplarene som er missligholdt tøffer forbi, da tenker man "potensiale" ?

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Helt enig Worry. Elsker og kikke på båter i alle størelser, aldre og prisklasser

 

Et par fra dinner bay i sommer

Et virkelig møbel

bilde

 

Til det mer hjemmesnekrede

bilde

 

Og proffene

bilde

 

Denne synes jeg var artig (st hans)

bilde

 

 

Selv liker jeg det sosiale. Ofte blir vi endel vennebåter som samles.

bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Flott den første der, ja ! Vi må bli pensjonister først ! En enkel liten GH11 i toppstand er nok til å smelte meg. Det er det som er så gøy ! Mye å se på, som man interesserer seg for. Det er livet ! Kunne ikke hatt en sommer uten båt. Heller ferie i egen båt, enn hele sommern på Maldivene ! (eller andre fristende reisemål... finner ingen som frister mer enn båten...)

Link to post
Share on other sites

Ja, det har blitt veldig flott på Oscarsborg.

Stedet har alltid fasinert meg med tanke på historien der ute og Blücher.

Husker jeg snuste rundt Kaholmene og jetéen med jolla som liten sneip på slutten av 80-tallet da det var millitært.

 

Kjørte rundt og drømte meg bort til den aprildagen i 1940 da Blücher gled inn drøbaksundet i mørket og oberst Eriksen tok sin vanskelige beslutning klokken 04:21, sitat: «Enten blir jeg stilt for krigsrett eller jeg blir behandlet som krigshelt. FYR!».

 

Den gangen det stod adgang forbudt skilt for hver 20 meter. Spennede var det :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Du glemte: "Visst fanden skal der skytes med skarpt!" først hehe. Mye historie i veggene der ja.

Husker du kjettingen som var spent opp i vannskorpa mellom øyene? Den tok kverken på et par påhengere:)

Om vinteren husker jeg det var spennende å sitte i stuevinduet å se om den gamle "Borgensbåten" klarte å brøyte seg gjennom isen. En dag gikk det ikke, og båten stod bom fast midt i fjorden, da var det flere som hoppet på isflakene inn til land :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...