kjeros Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Over Breiangen fra Bile mot Holmsbu. Mølen på bb side i det fjerne. Dette er nok en utsikt Lars H. har sett "noen" ganger på sin ferd mot Kommersøya. mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
torbi Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Lindås sluse, nord for Bergen. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Lars H. Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Har du ikke åpning i pullpiten, Lars ? Der her du vel et prosjekt ? Nei, slik pulpit'n er plassert, innenfor dollboardet synes jeg det er best med lukket pulpit. Når en går frem langs dollboardet har en hele tiden pulpit'n på innsiden og kan holde seg i den, og en har da ingenting innenfor den å gjøre. Og når en går ombord fra baugstigen, er pulpit'n grei å ta tak i. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Garf73 Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Her er jeg i kaffebukta på langøya i oslofjorden, satt å koste meg på svaberget etter å ha stranda båten, hvorpå jeg sitter å ser på båten og undrer på om tidevannet er på vei ut eller inn, vel var ca 5-10 min unna å måtte tilbringe adskillig flere timer der enn planlagt, heldigvis er ikke båten så veldig tung og fikk den av stranda før det ble for sent. Her har jeg tatt bildet etter å ha fått båten ut igjen og ankeret kastet. Bildene er tatt på den varmeste dagen denne sommeren, herlig dag kan ikke vente til sommeren i ny båt og 4 fot med bedre plass Mitt Springer 20 prosjekt Link to post
Worry II Svart 11.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Nei, slik pulpit'n er plassert, innenfor dollboardet synes jeg det er best med lukket pulpit. Å, slik ! Jeg så ikke for meg den løsningen... Klart, svært praktisk ! Link to post
Scand 360 dc Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Noen bilder som varmer på denne tia.... bildene er tatt i nærheten av tønsberg tønne... Link to post
Lars E. Svart 12.November.2012 Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 Akrøya Pinsen 2012 Late dager i Tanum Strand i Juli De få dagene med strålende sol skal nytes, her i Grebbestad ijuli Junior lærer kunsten å håndtere jolla. Skal tidlig krøkes osv... Link to post
Hafrsfjord Svart 12.November.2012 Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 Ikke akkurat sommerbilder, men båttur i november ( i dag )er ikke verst det heller : Link to post
RSL Svart 12.November.2012 Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 Hmm.. det er mørkt når jeg kommer fra jobb nå om dagen og i går (søndag) var det lite som minnet om slikt vær. Jeg var ute i fire timer og ble våt som ei katte og det var nesten så jeg misstenkte at det snart er høst eller no, for det ble litt kjølig etterhvert. RSL NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Polar 17 Svart 12.November.2012 Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 Første turen i sommer etter oppussing av båten. Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
stone Svart 12.November.2012 Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 på svenskekysten, ca bovalstrand i juli Link to post
stone Svart 12.November.2012 Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 På vei hjem fra son i høstferien.. Link to post
JonnyF Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Den "blå Lagune" sen sommer 2012 Bayliner 275 Ciera / Nidelv 300 Sport / Galeon 330 Fly / Princess P40 / Seaco 1030 Bayliner 3988 Link to post
JonnyF Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Helgøysund Marina Bayliner 275 Ciera / Nidelv 300 Sport / Galeon 330 Fly / Princess P40 / Seaco 1030 Bayliner 3988 Link to post
littmild Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Hytteidyll i Kragerø: - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
-morten- Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Hytteidyll i Kragerø: For en hærlig plass!! Virkelig sjarmerende hytte. På Trøndelagskysten har vi få slike plasser fordi det stort sett er for værhardt samt at vi har 2,5m flo og fjere Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
littmild Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 (redigert) For en hærlig plass!! Virkelig sjarmerende hytte. På Trøndelagskysten har vi få slike plasser fordi det stort sett er for værhardt samt at vi har 2,5m flo og fjere Heldig med den plassen, hadde en morfar som skjønte hvor flott det er i Kragerøskjærgården før alle andre skjønte det, man kan nok legge på 3 nuller nå i forhold til prisen han ga i sin tid. Ja plasseringen der hadde blitt vanskelig med 2,5m flo og fjære Kan bli høyt her også ved sjeldne tilfeller, hender at det i vinterhalvåret står vann så mye som 30 cm opp på gulvet, om det er virkelig høyt. Redigert 13.November.2012 av littmild (see edit history) - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
-morten- Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 uansett den plassen er utrolig verdifull nå. Det ble jo ikke sett slik på de plassen før. I området der vi har hytte er det bare meget sterkt bemidlede folk som for det første klarer å få lov til å bygge i strandsonene og som har råd til det.. Med penger går alt an.. tomteprisene der vi har hytta har jo steget med flere hundre tusen de siste 10-15 åra. Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
egilwh Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Anders, det så flott ut! Heldiggris! :) Hvor i Kragerø er dette? Tenkte først at det var rett ved ferjeleiet på Skåtøy, men ser jo at det er haugevis av slike viker og trange sund Kragerøskjærgården. -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
littmild Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 uansett den plassen er utrolig verdifull nå. Det ble jo ikke sett slik på de plassen før. I området der vi har hytte er det bare meget sterkt bemidlede folk som for det første klarer å få lov til å bygge i strandsonene og som har råd til det.. Med penger går alt an.. Høres veldig likt ut som sånn det har blitt her i skjærgården også. Hvor i Kragerø er dette? Tenkte først at det var rett ved ferjeleiet på Skåtøy, men ser jo at det er haugevis av slike viker og trange sund Kragerøskjærgården. Det er litt lenger ut i skjærgården, mellom Gumøy og Skåtøy, Rytterholmene heter det der. - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
egilwh Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Det er litt lenger ut i skjærgården, mellom Gumøy og Skåtøy, Rytterholmene heter det der. Fant den på kartet, en helt egen liten lagune. Må jo ha vært et paradis som guttunge der! Hmm. Må gå uti der en gang neste år. Stort sett har det blitt Kreppa til og fra Kragerø på den kanten. Ser jeg må kikke litt lenger ut også. -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
littmild Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Fant den på kartet, en helt egen liten lagune. Må jo ha vært et paradis som guttunge der! Hmm. Må gå uti der en gang neste år. Stort sett har det blitt Kreppa til og fra Kragerø på den kanten. Ser jeg må kikke litt lenger ut også. Absolutt ikke noe å klage over å ha vokst opp der, er ikke lange turen hjemmefra heller(70 meter til fots og 4nm i båt), så blir flittig brukt så lenge det ikke ligger is. Kreppa og Langårsund er grei til transport, men vil absolutt anbefale å prøve deg i området sørøst for Gumøy, og øst/sørøst for Skåtøy, masse flotte steder for både overnatting og dagstur, Hasseldalssunda(Schweigårdsholmen), Skrata, Rauane, ++, jeg er ikke ferdig med å utforske selv enda, og jeg har holdt på noen år, så er mye å ta av her. Kragerø by skyr jeg som pesten om sommeren, altfor masse folk! - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
glalaks Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 uansett den plassen er utrolig verdifull nå. Det ble jo ikke sett slik på de plassen før. I området der vi har hytte er det bare meget sterkt bemidlede folk som for det første klarer å få lov til å bygge i strandsonene og som har råd til det.. Med penger går alt an.. tomteprisene der vi har hytta har jo steget med flere hundre tusen de siste 10-15 åra. Hvor er det du har hytte? Innbiller meg at jeg har hørt at det er i nærheten av Hitra;) muttern kjøpte hyttetomt på agdenes for noen år siden som aldri ble bygget på.. Gått opp noen hundre prosent den nå... Begynner å bli dyrt, selv i trøndelag.. Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Nøtterøy Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Innseilingen til Tønsberg i bakgrunnen Kon Tiki Nøtterøy skjærgården Link to post
TICORA Svart 16.November.2012 Link til dette innlegget Svart 16.November.2012 (redigert) Landøy.....ren idyll på en av årets får "smeigedager" sørpå Redigert 16.November.2012 av Dundun II (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn