Jump to content

Stemningsbilder av båt, sol og sommer:


Worry II

Recommended Posts

Har du ikke åpning i pullpiten, Lars ? Der her du vel et prosjekt ?

Nei, slik pulpit'n er plassert, innenfor dollboardet synes jeg det er best med lukket pulpit. Når en går frem langs dollboardet har en hele tiden pulpit'n på innsiden og kan holde seg i den, og en har da ingenting innenfor den å gjøre. Og når en går ombord fra baugstigen, er pulpit'n grei å ta tak i.

 

pulpit.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Her er jeg i kaffebukta på langøya i oslofjorden, satt å koste meg på svaberget etter å ha stranda båten, hvorpå jeg sitter å ser på båten og undrer på om tidevannet er på vei ut eller inn, vel var ca 5-10 min unna å måtte tilbringe adskillig flere timer der enn planlagt, heldigvis er ikke båten så veldig tung og fikk den av stranda før det ble for sent.

 

dsc_0062.jpg

 

Her har jeg tatt bildet etter å ha fått båten ut igjen og ankeret kastet.

 

dsc_0063.jpg

 

Bildene er tatt på den varmeste dagen denne sommeren, herlig dag kan ikke vente til sommeren i ny båt og 4 fot med bedre plass :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hmm.. det er mørkt når jeg kommer fra jobb nå om dagen og i går (søndag) var det lite som minnet om slikt vær. Jeg var ute i fire timer og ble våt som ei katte og det var nesten så jeg misstenkte at det snart er høst eller no, for det ble litt kjølig etterhvert.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Hytteidyll i Kragerø:

 

298381_10150771300590352_7519745_n.jpg

 

312451_10150771300915352_2208752_n.jpg

 

320671_10150771300760352_5110419_n.jpg

 

For en hærlig plass!! Virkelig sjarmerende hytte. På Trøndelagskysten har vi få slike plasser fordi det stort sett er for værhardt samt at vi har 2,5m flo og fjere

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

For en hærlig plass!! Virkelig sjarmerende hytte. På Trøndelagskysten har vi få slike plasser fordi det stort sett er for værhardt samt at vi har 2,5m flo og fjere

 

Heldig med den plassen, hadde en morfar som skjønte hvor flott det er i Kragerøskjærgården før alle andre skjønte det, man kan nok legge på 3 nuller nå i forhold til prisen han ga i sin tid.

 

Ja plasseringen der hadde blitt vanskelig med 2,5m flo og fjære :giggle: Kan bli høyt her også ved sjeldne tilfeller, hender at det i vinterhalvåret står vann så mye som 30 cm opp på gulvet, om det er virkelig høyt.

Redigert av littmild (see edit history)

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

uansett den plassen er utrolig verdifull nå. Det ble jo ikke sett slik på de plassen før. I området der vi har hytte er det bare meget sterkt bemidlede folk som for det første klarer å få lov til å bygge i strandsonene og som har råd til det.. Med penger går alt an.. tomteprisene der vi har hytta har jo steget med flere hundre tusen de siste 10-15 åra.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Anders, det så flott ut! Heldiggris! :)

 

Hvor i Kragerø er dette? Tenkte først at det var rett ved ferjeleiet på Skåtøy, men ser jo at det er haugevis av slike viker og trange sund Kragerøskjærgården.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

uansett den plassen er utrolig verdifull nå. Det ble jo ikke sett slik på de plassen før. I området der vi har hytte er det bare meget sterkt bemidlede folk som for det første klarer å få lov til å bygge i strandsonene og som har råd til det.. Med penger går alt an..

 

Høres veldig likt ut som sånn det har blitt her i skjærgården også.

 

Hvor i Kragerø er dette? Tenkte først at det var rett ved ferjeleiet på Skåtøy, men ser jo at det er haugevis av slike viker og trange sund Kragerøskjærgården.

 

Det er litt lenger ut i skjærgården, mellom Gumøy og Skåtøy, Rytterholmene heter det der.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Det er litt lenger ut i skjærgården, mellom Gumøy og Skåtøy, Rytterholmene heter det der.

 

Fant den på kartet, en helt egen liten lagune. Må jo ha vært et paradis som guttunge der!

 

Hmm. Må gå uti der en gang neste år. Stort sett har det blitt Kreppa til og fra Kragerø på den kanten. Ser jeg må kikke litt lenger ut også.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Fant den på kartet, en helt egen liten lagune. Må jo ha vært et paradis som guttunge der!

 

Hmm. Må gå uti der en gang neste år. Stort sett har det blitt Kreppa til og fra Kragerø på den kanten. Ser jeg må kikke litt lenger ut også.

 

Absolutt ikke noe å klage over å ha vokst opp der, er ikke lange turen hjemmefra heller(70 meter til fots og 4nm i båt), så blir flittig brukt så lenge det ikke ligger is. Kreppa og Langårsund er grei til transport, men vil absolutt anbefale å prøve deg i området sørøst for Gumøy, og øst/sørøst for Skåtøy, masse flotte steder for både overnatting og dagstur, Hasseldalssunda(Schweigårdsholmen), Skrata, Rauane, ++, jeg er ikke ferdig med å utforske selv enda, og jeg har holdt på noen år, så er mye å ta av her. :smiley: Kragerø by skyr jeg som pesten om sommeren, altfor masse folk!

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

uansett den plassen er utrolig verdifull nå. Det ble jo ikke sett slik på de plassen før. I området der vi har hytte er det bare meget sterkt bemidlede folk som for det første klarer å få lov til å bygge i strandsonene og som har råd til det.. Med penger går alt an.. tomteprisene der vi har hytta har jo steget med flere hundre tusen de siste 10-15 åra.

Hvor er det du har hytte? Innbiller meg at jeg har hørt at det er i nærheten av Hitra;) muttern kjøpte hyttetomt på agdenes for noen år siden som aldri ble bygget på.. Gått opp noen hundre prosent den nå... Begynner å bli dyrt, selv i trøndelag..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...