Jump to content

Stemningsbilder av båt, sol og sommer:


Worry II

Recommended Posts

Sitter og legger inn bilder fra mobilen, og tenkte at jeg må dele bilde av årets første åpen-kalesje-dag. Det var søndag 19.5. Hadde akkurat kommet hjem fra en uke på Rhodos, og var rimelig båtsyk. Sitte å se på speilblank sjø en uke, og bade i den uten å vær i båt på den er ille.

Så da var det rett i båten og til Vassøy for dieselfylling. Fikk kun 383,5 liter på denne gang til grei pris på 8,90 for literen...

 

bilde

 

 

Kjetil S

Redigert av Kjetil1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Velfjorden en nydelig dag i sommer. Flybridge-vær :yesnod:

bilde

 

 

 

Bading hører med. Selv om nordvesten er frisk bak øyen, er det lunt og varmt på denne siden.

 

bilde

 

 

 

 

 

Den skal tidlig krøkes...

bilde

 

 

 

 

 

Den eldste gutten fikk en spesiell opplevelse. Han fikk en torsk på rundt 2,5 - 3 kg (den største på bildet). Greit nok.

Men da vi skulle ta ut kroken, så vi at kroken satt fast i den lille fisken på bildet, og at den store bare hadde den lille i munnen, og kun ble med opp p.g.a. at den ikke ville gi slipp på den lille. Ikke uvanlig at større fisk går på de små men har fått på, men veldig sjelden man berger de helt opp. Attpåtil røk snøret akkurat i det jeg skulle ta tak i det, for å avlaste fiskestangen hans når fisken skulle opp av vannet. Heldigvis røk det over hånden min, og jeg klarte å gripe snøret før det forsvant.

bilde

Link to post
Share on other sites

Midnatt på østre Bolærne:

bilde

 

Vi sjekker ut livet på bunnen i bukta på Svenner fyr:
bilde

 

Magmaen er varm, klar til å grille! Bildet er tatt helt innerst i Paradisbukta (Jordbukta) på Håøya (Langesundsfjorden):

bilde

 

Rekeselgeren i Stavern var ikke heeelt stødig i engelsken sin:
bilde

Link to post
Share on other sites

Dette er fra den lunchen madammen lærte at "rëkmacka" er bedre enn "rëklåda" :lol:

Jeg fikk en kilo pillede reker på brødskiva, hun fikk 1 kilo som hun måtte pille selv. I tillegg smakte mine reker bedre og tallerkenen var 20,- billigere.

Nå har jeg lovet lunch her på tur nedover til neste år (Havstenssund, forresten)

LarsH skal kanskje innom her i morgen ? Husk; "Rëkmacka" ! :thumbsup:

 

bilde

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fine bilder fra hjemlige trakter, All In! For meg er selve definisjonen på sommer Koggregattaen i Kragerø:

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

Av alle de flotte opplevelsene i sommer kan Piratfestivalen i Stavern trekkes frem som faktisk så flott at jeg glemte å ta bilder før det hele var over, heldigvis fant jeg denne sovende karen morgenen etter, og fikk knipset et bilde som forteller mer enn tusen bilder fra selve festivalen ville gjort.

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...