Jump to content

Viksund Boat AS har begjært oppbud.


Renita

Recommended Posts

Vi skal vel være forsiktig med å uttale oss her, men jeg ser jo at et styremedlem i Viksund har sikret seg båten sin 2 dager før de gikk til Skifteretten. En båt til 5 mill. Får håpe at alle kundene også har fått den muligheten.

Ellers så ser vi jo mye av de samme folkene som dukker opp i det nye selskapet, men ikke Martin Viksund som daglig leder nå...hvem som er det i praksis er en annen sak.

 

Har hatt et godt inntrykk av dette båtbyggeriet, men tjener en ikke penger og kan ikke betjene sine kreditter, så har en ikke livets rett.

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Innsideren taper det iallefall ikke......

 

Fra Båtmagasinets oppslag: Båtmagasinet er også kjent med at styremedlem Ole Martin Grimsgaard to dager før konkursen var et faktum, hentet ut sin nye Viksund-båt til en verdi av rundt fem millioner kroner.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Viksund har drevet på denne måten i alle år, det vil si at bedriften består av flere bedrifter hvor ett eier formene, et annet eier fasilitetene osv. Og så har de plassert alt som er en risiko i et selskap som er selve produksjonsselskapet.

Når betalingsevnen i produksjonsselskapet begynner å skrante på grunn av gjeld, så styrer de dette sikkert i havn for seg selv.

Sist gang tapte jeg mye penger på dem og det var mange kreditorene på listen jeg fikk tilsendt fra bostyrer. Jeg kontaktet flere på denne listen og som jeg kjente, og etter hvert lærte jeg jo mer. Det manglet jo noen vesentlige leverandører på kreditorlisten, og dere kan selv tenke dere hvem det var.

Når bobestyrer den gang ble gjort oppmerksom på dette forholdet uten at det kom noe ut av det, så finner man kanskje forklaringen på det i artikkelen til Båtmagasinet.

Vi ble til og med kontaktet vedrørende levering av mer deler til det nye produksjonsselskapet før det gamle selskapet var opp og avgjort. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte.

 

Nei de gutta boys er utrolige.

Link to post
Share on other sites

Viksund har drevet på denne måten i alle år, det vil si at bedriften består av flere bedrifter hvor ett eier formene, et annet eier fasilitetene osv. Og så har de plassert alt som er en risiko i et selskap som er selve produksjonsselskapet.

Noe har de da lært etter mange konkurser. Dette er nr.7

Håper ingen båtkjøpere har usikret forskudd innbetalt.

 

 

Link to post
Share on other sites

Innsideren taper det iallefall ikke......

 

Fra Båtmagasinets oppslag: Båtmagasinet er også kjent med at styremedlem Ole Martin Grimsgaard to dager før konkursen var et faktum, hentet ut sin nye Viksund-båt til en verdi av rundt fem millioner kroner.

Denne båten er helt sikkert betalt, ellers ville han ikke fått ut båten uten at bostyret ville tatt den tilbake i ettertid.

Link to post
Share on other sites

Vi skal vel være forsiktig med å uttale oss her, men jeg ser jo at et styremedlem i Viksund har sikret seg båten sin 2 dager før de gikk til Skifteretten. En båt til 5 mill. Får håpe at alle kundene også har fått den muligheten.

Han satt vel ikke i styret på viksund boat som har meldt oppbud.

Han er i styret i det nye driftselskapet.

Jeg tipper at når Ole Martin bestilte båten sin for over 1 år siden var vel ikke konkurs noe tema trur jeg.

www.ribtjenester.no

Link to post
Share on other sites

Han satt vel ikke i styret på viksund boat som har meldt oppbud.

Han er i styret i det nye driftselskapet.

Jeg tipper at når Ole Martin bestilte båten sin for over 1 år siden var vel ikke konkurs noe tema trur jeg.

Den siste Viksunden som ble levert 2 dager før oppbudet som tilhører Ole Martin Grimsgård som også sitter i det nye styret, den båten skulle ha vært levert før messen sjøen for alle på kadetttangen båten var også betalt før det også.

Jeg tror ikke Ole M Grimsgård hadde noe anelse på det tidspunktet at Viksund var i ferd med og tippe over,hvis det så hadde han vel vel ikke betalt båten fullt ut flere måneder før levering.

Jeg synes det er litt feil og kalle han en insider, vi skal være litt forsiktige med og gjøre det,for det er vel ingen som liker og bli hengt ut feilaktig .

Link to post
Share on other sites

Enig A-Joda.

Synes imidlertid synd på de småkreditorene som må lide. Hvis Viksund nå på nytt starter opp med i hovedsak de samme aktører, og det gjør de nok. Det vel en lettvint måte å kvitte seg med gjeld på å ha flere selskaper der man trikser litt og la ett konke.

Siden det er lov så er det vel slik AS Norge vil ha det da?

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg trekker dette tilbake. Det var Båtmagasinet som kunne tolkes dithen, men jeg har ingen forutsetning for å si noe slikt. Burde satt det i hermetegn. Sålangt er det ikke kommet fram noe som understøtter denne type antydninger. Beklager!

 

Det som imidlertid er synd er at underleverandører igjen taper store penger på en konkurs fra disse gutta.....skal tro hvor mange ganger de kan gå konkurs før de ikke får mer kreditt? Sikkert andre som også mister siste margin her.

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...