Renita Startet 21.November.2012 Del på Facebook Startet 21.November.2012 (redigert) Kom vel ikke som ei bombe dette? Les mer på www.batmagasinet.no Mvh Renita Redigert 21.November.2012 av Renita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Konkurs 6 ganger under forskjellige selskaper. Hmm Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bergen dørk Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Trist! Igjen et selskap som satser for mye før de har finansielt grunnlag? Tenker på 395, som nettopp er kommet. Koster vel mye i produktutvikling. Minner litt om det som ble Askeladdens bane...... Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Astor Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Sikkert mange som taper penger her. Noen burde vel få svi for å satse over evne? Karantene? Eller bytter de bare på folkene? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bergen dørk Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Vi skal vel være forsiktig med å uttale oss her, men jeg ser jo at et styremedlem i Viksund har sikret seg båten sin 2 dager før de gikk til Skifteretten. En båt til 5 mill. Får håpe at alle kundene også har fått den muligheten. Ellers så ser vi jo mye av de samme folkene som dukker opp i det nye selskapet, men ikke Martin Viksund som daglig leder nå...hvem som er det i praksis er en annen sak. Har hatt et godt inntrykk av dette båtbyggeriet, men tjener en ikke penger og kan ikke betjene sine kreditter, så har en ikke livets rett. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
baatsman Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Greit og være god båtbygger, men med slike summer er det greit med en god økonom også. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
eiju Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Noen som taper forhåndsbetaling? Da vi kjøpte ny båt i 2006, ba jeg om bankgaranti på forskuddet. Det kostet noen kroner, så jeg slapp å betale forskuddet. Er vel noe å tenke på i disse tider, da flere båtbyggere sliter. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 (redigert) Innsideren taper det iallefall ikke...... Fra Båtmagasinets oppslag: Båtmagasinet er også kjent med at styremedlem Ole Martin Grimsgaard to dager før konkursen var et faktum, hentet ut sin nye Viksund-båt til en verdi av rundt fem millioner kroner. Redigert 21.November.2012 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
logget av Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Viksund har drevet på denne måten i alle år, det vil si at bedriften består av flere bedrifter hvor ett eier formene, et annet eier fasilitetene osv. Og så har de plassert alt som er en risiko i et selskap som er selve produksjonsselskapet. Når betalingsevnen i produksjonsselskapet begynner å skrante på grunn av gjeld, så styrer de dette sikkert i havn for seg selv. Sist gang tapte jeg mye penger på dem og det var mange kreditorene på listen jeg fikk tilsendt fra bostyrer. Jeg kontaktet flere på denne listen og som jeg kjente, og etter hvert lærte jeg jo mer. Det manglet jo noen vesentlige leverandører på kreditorlisten, og dere kan selv tenke dere hvem det var. Når bobestyrer den gang ble gjort oppmerksom på dette forholdet uten at det kom noe ut av det, så finner man kanskje forklaringen på det i artikkelen til Båtmagasinet. Vi ble til og med kontaktet vedrørende levering av mer deler til det nye produksjonsselskapet før det gamle selskapet var opp og avgjort. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte. Nei de gutta boys er utrolige. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 AS Norge. Det er bare for enkelt for enkelte å ture fritt frem. Våre lover og regler er lagt til rette for slikt. Ikke får de noe straff heller Karantene: jepp burde vært på person og 5 år minst Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 De har visst levert båtene som var i bestilling, selv om den såkalte ordrereserven for 2013 ikke kommenteres. Kan det ligge noen forskudd her? Siste nytt: http://baatsans.no/artikler/843 Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Mix Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Viksund har drevet på denne måten i alle år, det vil si at bedriften består av flere bedrifter hvor ett eier formene, et annet eier fasilitetene osv. Og så har de plassert alt som er en risiko i et selskap som er selve produksjonsselskapet. Noe har de da lært etter mange konkurser. Dette er nr.7 Håper ingen båtkjøpere har usikret forskudd innbetalt. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Innsideren taper det iallefall ikke...... Fra Båtmagasinets oppslag: Båtmagasinet er også kjent med at styremedlem Ole Martin Grimsgaard to dager før konkursen var et faktum, hentet ut sin nye Viksund-båt til en verdi av rundt fem millioner kroner. Denne båten er helt sikkert betalt, ellers ville han ikke fått ut båten uten at bostyret ville tatt den tilbake i ettertid. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Ja, det var jo akkurat mitt poeng - så det er ikke noe galt i det, hvis ikke andre kunder uten den informasjon innsider satt med, taper pengene sine. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bergen dørk Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Enda litt mer info fra Båtliv. Det ser ikke ut til at kunder vil tape direkte på konkursen i form av forskudd eller lignende, men det vil vel vise seg etterhvert. http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=2059429&cat=5867 Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Ida Marie III Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Konkurs nesten like ofte som andre firma har julebord.....Ikke rart det nesten bare er Polakker som jobber der ... Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Vi skal vel være forsiktig med å uttale oss her, men jeg ser jo at et styremedlem i Viksund har sikret seg båten sin 2 dager før de gikk til Skifteretten. En båt til 5 mill. Får håpe at alle kundene også har fått den muligheten. Han satt vel ikke i styret på viksund boat som har meldt oppbud. Han er i styret i det nye driftselskapet. Jeg tipper at når Ole Martin bestilte båten sin for over 1 år siden var vel ikke konkurs noe tema trur jeg. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Mix Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Jeg tipper utviklingskostnadene til nye 395 har vært en sterk medvirkende årsak til denne siste konkursen. Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Han satt vel ikke i styret på viksund boat som har meldt oppbud. Han er i styret i det nye driftselskapet. Jeg tipper at når Ole Martin bestilte båten sin for over 1 år siden var vel ikke konkurs noe tema trur jeg. Den siste Viksunden som ble levert 2 dager før oppbudet som tilhører Ole Martin Grimsgård som også sitter i det nye styret, den båten skulle ha vært levert før messen sjøen for alle på kadetttangen båten var også betalt før det også. Jeg tror ikke Ole M Grimsgård hadde noe anelse på det tidspunktet at Viksund var i ferd med og tippe over,hvis det så hadde han vel vel ikke betalt båten fullt ut flere måneder før levering. Jeg synes det er litt feil og kalle han en insider, vi skal være litt forsiktige med og gjøre det,for det er vel ingen som liker og bli hengt ut feilaktig . Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Enig A-Joda. Synes imidlertid synd på de småkreditorene som må lide. Hvis Viksund nå på nytt starter opp med i hovedsak de samme aktører, og det gjør de nok. Det vel en lettvint måte å kvitte seg med gjeld på å ha flere selskaper der man trikser litt og la ett konke. Siden det er lov så er det vel slik AS Norge vil ha det da? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Som venn av Ole Martin, skal jeg spise fendern min hvis han har gjort noe snusk. Mer real mann en han skal man lete en stund etter. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Bergen dørk Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Ja, jeg trekker dette tilbake. Det var Båtmagasinet som kunne tolkes dithen, men jeg har ingen forutsetning for å si noe slikt. Burde satt det i hermetegn. Sålangt er det ikke kommet fram noe som understøtter denne type antydninger. Beklager! Det som imidlertid er synd er at underleverandører igjen taper store penger på en konkurs fra disse gutta.....skal tro hvor mange ganger de kan gå konkurs før de ikke får mer kreditt? Sikkert andre som også mister siste margin her. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
olpi Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Blir spennende å se om flere konkurser i båtbransjen nå kommer etter hvert... . Det er jo bl.a. andre på samme øya som har satset friskt.. . Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Eg også har hørt om viksund folkene, men vet ikke om eg skal tror på, uansett vil eg tror det er vanskelig å drive med å bygge og selge båter her i norge no for tia. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
8lv Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Hvilke andre på øya da olpi ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.