olpi Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Hvilke andre på øya da olpi ? Ikke misforstå, jeg vet ikke om noen som er i faresonen hverken på øya eller generelt. Mht frisk satsing på Askøy så tenkte jeg på at også at bl.a. Viknes har spyttet inn litt i nye modeller av både Vikens og gamle Skilsø. Med tanke på slike konkurser så er jo en ting at man passer på at båten man har kjøpt er mottatt og registrert på seg. En annen ting er hvordan det blir med feil, reklamasjoner o.l. Det er jo nesten alltid slike ting på nye båter.. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Hvilke andre på øya da olpi ? Er vel ikke akkurat " glanstider " ute oss NB. heller... Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Viknes har vel gått med underskudd både i 2010 og 2011 med en omsetning på bortimot NOK 130 mill. En må vel tilbake helt til 2007 for å se et årsoverskudd "som duger". Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
junior 1 Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 NB gjør det ganske ok når en tar markede i betraktning etter det jeg har forstått, vet ikke ståen hos Viknes, de har je et kjemppe anlegg som har kostet mye å bygge opp. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 (redigert) de har je et kjempe anlegg som har kostet mye å bygge opp. med lånte penger ? Jeg kan også ha fest for de, selv om jeg er flink båtbygger... Redigert 21.November.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 21.November.2012 Del på Facebook Svart 21.November.2012 Ser ut som om at konkurs og videre drift er rimelig innarbeidet og foregår som rutinemessig plankekjøring for disse karene da det har tatt alle nødvendige forholdsregler i forkant, på basis av den "omfattende" erfaringen. Dette er faktisk spisskompetansen på konkurs og videre drift i Norge. Nå overgår de selveste Jesus i gjenoppstandelse. :lol: Merkenavnet er uansett greit innarbeidet og produktene jevnt over bra. Så det er jo fint at ikke tradisjonene dør ut.... Sitér dette innlegget Link to post
Dagfinn D Svart 22.November.2012 Del på Facebook Svart 22.November.2012 Noen som taper forhåndsbetaling? Da vi kjøpte ny båt i 2006, ba jeg om bankgaranti på forskuddet. Det kostet noen kroner, så jeg slapp å betale forskuddet. Er vel noe å tenke på i disse tider, da flere båtbyggere sliter. Jeg gjorde det samme i fjor.Tror det kan være lurt og et tips til andre dersom de har tenkt å kjøpe ny båt en gang i fremtiden. Sitér dette innlegget Link to post
Snekkefart Svart 22.November.2012 Del på Facebook Svart 22.November.2012 Må jo aplaudere de leverandørene som nok en gang har levert til disse uten å sikre seg. Er vel ingen bombe for noen at de kom til å gå konkurs før eller siden. Spennende å se hvem som blir med for åttende gang. Noen som har lært?? Synd at de skal få sjangsen til å bruke 7 mil av andres penger, men det er vel voksne mensker som har gitt de den sjangsen. Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 22.November.2012 Del på Facebook Svart 22.November.2012 Blir jo vanskelig for de konkurrentene som betaler regningene sin å konkurere mot disse,som kutter utgiftene på denne måten. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 22.November.2012 Del på Facebook Svart 22.November.2012 Ja, det er trist for underleverandørene. Å drive forretning kan være steintøft og ofte velger man å ta risikoen for i det hele tatt å få omsetning. Ikke uvanlig i markedet at det er flere som konkurrerer om å levere og da er det lett å fire på betingelser. Litt mange skråsikre karer i denne tråden nå. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 22.November.2012 Del på Facebook Svart 22.November.2012 Fra BT nå: http://mobil.bt.no/nyheter/okonomi/Fikk-ut-millionbat-like-for-konkurs-2801076.html Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Free Lillehammer Svart 22.November.2012 Del på Facebook Svart 22.November.2012 Bobestyrer har spilleregler å følge og jeg regner med det gjøres også i denne saken vedrørende hvilke båter som juridisk er solgt og hvilke som tilhører boet. Ut over det slutter jeg meg til dem som peker på at det er snakk om store verdier ved kontrahering av større fritidsbåter og det skader sikkert ikke om flere kjøpere skaffer seg både tilstyrekkelig kompetanse og aktsomhet nødvendig for slike investeringer. Sitér dette innlegget Link to post
BV Jakob Svart 22.November.2012 Del på Facebook Svart 22.November.2012 Artikkel også fra Båtfrelst: http://baatfrelst.com/?p=1084 Kort info om saken rundt Ole Martin: Båten skulle, da avtalen ble underskrevet, vært levert i mai. Viksund har slitt med lange forsinkelser det siste året, noe som også er en av hovedårsakene til konkursen. På grunn av forsinkelser skulle båten blir kjørt ned til Østlandet i høstferien. Grunnen til at båten til Ole Martin ble levert først nå er pga. tilpassing av Zues motor. Det tar litt tid. Det kan Raymarine bekrefte. Sitér dette innlegget Båtens Verden | www.b-v.no - Båtbladet med norges bredeste stoffmiks Les mer om vår iPad-utgave på b-v.no/ipad Link to post
pipp Svart 22.November.2012 Del på Facebook Svart 22.November.2012 Noen som veit hva som skjer med bruktbåtene til Viksund? Det ligger 8-10 stk på Finn Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 22.November.2012 Del på Facebook Svart 22.November.2012 Artikkel også fra Båtfrelst: http://baatfrelst.com/?p=1084 Noen andre grunner til forsinkelsene av at båten blei litt tyngere en bygge nr 1 og derfor måtte det leveres andre propeller som tok lang tid. Det var også noe feil i produksjonen av noe slanger i poddene som måtte byttes. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Bergen dørk Svart 22.November.2012 Del på Facebook Svart 22.November.2012 Skal si folk er informert. Noen av dere som jobber hos Viksund, for det er neppe noen her som jobber hos underleverandørene? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Ida Marie III Svart 22.November.2012 Del på Facebook Svart 22.November.2012 Tviler sterkt på at det er noen her i tråden som jobber oss Viksund. Snakket med en ansatt i dag, han hadde fått beskjed om å komme seg til banken for å få garanti for lønningen sin... Denne bedriften har hatt et frynsete rykte her på Askøy i mange år.. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 22.November.2012 Del på Facebook Svart 22.November.2012 :-) Er bare litt oppgitt over at en bedrift som igjen rammer sine underlevrandører skal få lov - slik som hos Båtfrelst - nærmest å bli framstilt som sunne og unormale. Jeg måvsi at jeg har stor sans for båtene, men ikke for denne måten å drive butikk på. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Ribtjenester Svart 22.November.2012 Del på Facebook Svart 22.November.2012 Vedr underleverandører vet jeg at både Telmo og Strøm sliter som er 2 store leverandører til båtbransjen. Litt av problemet generelt er at Ola normann ikke oppgrader båtene sine som de gjorde tidligere. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Chiefengineer Svart 22.November.2012 Del på Facebook Svart 22.November.2012 Viknes har vel gått med underskudd både i 2010 og 2011 med en omsetning på bortimot NOK 130 mill. En må vel tilbake helt til 2007 for å se et årsoverskudd "som duger". Nå skal man vel ikke se seg blind på resultatet i driftsselskapet da eierne har andre selskaper som eiendomsselskaper etc., som har styrket egenkapitalen "greit" i løpet av disse årene. Viknes fremstår som et veldrevet foretak selv i disse vanskelige tider i båtbransjen. Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 23.November.2012 Del på Facebook Svart 23.November.2012 Noen som veit hva som skjer med bruktbåtene til Viksund? Det ligger 8-10 stk på Finn Ligger 77 Viksunder til salgs på finn.no, er gode og solide båter så vil ikke tro konkurrsen vil påvirke prisen så veldig mye mer en det markedet alt har gjort? Er båter som generellt holder seg veldig godt i pris. Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 23.November.2012 Del på Facebook Svart 23.November.2012 Jeg tenkte på bruktbåtene som ligger for salg på fabrikken Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 23.November.2012 Del på Facebook Svart 23.November.2012 De tilhører formodentlig nå boet (med mindre de er eid av et av de andre selskapene), og vil dermed enten bli solgt fra boet direkte eller inngå som en del av pakken når noen kjøper opp boet. Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 23.November.2012 Del på Facebook Svart 23.November.2012 Om de tilhører Viksund Boats AS går de nok i boet som Euklid skriver. Hvordan de blir solgt og priset derfra er umulig å spekullere i... Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 23.November.2012 Del på Facebook Svart 23.November.2012 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.