Når dannes kondens i bensin / diesel tanken?
-
Similar Content
-
By Saltværing
Noen som kan svare meg på
hvordan Idle/Start bryteren skal brukes når man skal starte motoren kald? Har også fjernkontroll med liten gasshendel.
-
By MatsRO
Har problemer med at motor av og til ikkje vil gå skikkelig. Når eg gir på, rister motor mer en normalt og oppnår lite turtall. Med andre ord så fusker den. Dette gjelder fri gass, forover og under bakking.
Problemet kan vere fra oppstart eller etter at eg har sakket ned og går på sakte eller tom gang.
Det går som regel over enten av seg sjølv eller ved at eg jager på gassen et par ganger.
Har byttet plugger men problemet vedvarer.
-
By Saltværing
Har en Buster xsr -05 mod med Mercury Viking 10 hk -05 modell og skal bytte til ny motor. Vil ha en 9.9 som kan oppjusteres til 20 (lang stamme, el.start og fjernkontroll), og lurer på hva man skal velge (har lite erfaring med de nye motorene pr i dag). Hva anbefaler folk å gå for her?
-
By Goka
Hej.
Har en Volvo Penta 99 från 80-tal som inte får gnista till tändstiften. Har gått fint i 10 år och har fått nya tändstift förra hösten.
Gick bra hela förra året, men vill inte starta nu efter vintern.
Hittade brytarspetsar under kamaxeldrevet men hittar inte vilket avstånd det ska vara mellan kontakterna.
Någon som har en aning om avståndet?
Det var spets på den ena kontakten så den har jag filat bort, men jag tycker det är väldigt lite avstånd mellan spetsarna.
Cirka 0,1 mm. Det känns inte riktigt rätt.
Kan ju vara tändspolen som gett upp, men har inga data på den heller så det är svårt att mäta upp den.
Tacksam för alla tips.
Goka Sverige
-
By krisdapp
Hei dere!
Jeg trenger litt hjelp før jeg bestemmer meg for å kanskje kjøpe denne motoren (med båt)
registrerings skiltet :
YAMAHA 115BETO
6E5 L 365713
C
Det som er problemet er at den både kan være fra 1991 og fra 2012
https://www.marinshopen.se/motorguiden/faststall-arsmodell/yamaha
I tillegg lurer jeg på autoluben. Er den koblet av i dette tilfelle? Vet ikke om dere ser alt men den nederste slangen virker som går rett til forgassern,
er det bare sensoren som er koblet av her eller hva?
Jeg ser også en sånn plastelina klump i bunnen av motoren, se noen av bildene. hva er dette for noe?
Kom gjerne også med erfaringen rundt denne motoren, har fått en grei deal føles det ut som, men hva koster en slik motor idag?
Håper noen kan hjelpe meg litt på vei til et "klokere" valg :P
Mvh dekksgutten
-
Recommended Posts