Mix Svart 5.Januar.2013 Del på Facebook Svart 5.Januar.2013 Med mekanisk Yanmar motor. VPs fordel er dreimoment - Hææ? Yanmar har slått VP ned i støvlene på dreiemoment alltid. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Inter 9000 Svart 5.Januar.2013 Del på Facebook Svart 5.Januar.2013 å de nye By motorene går svine billig.. Har selv en, knall fornøyd Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post Share on other sites More sharing options...
torbi Svart 5.Januar.2013 Del på Facebook Svart 5.Januar.2013 Det ligger 2 stk NB870 hos Bergen Marine på søreide, har du vært og sett de.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post Share on other sites More sharing options...
Bergen dørk Svart 5.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2013 Ja, det har jeg og jeg sikter egentlig til den dyreste av disse. Det er egentlig NB Marine som selger den via Bergen Marine. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post Share on other sites More sharing options...
borghans Svart 5.Januar.2013 Del på Facebook Svart 5.Januar.2013 Hvorfor ikke en NB 32? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
lgboat Svart 6.Januar.2013 Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 Jeg har en 2004 modell NB870 og er svært fornøyd med funksjonaliteten. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bergen dørk Svart 6.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 Hvilke type takluker har du i hardtop? Skyvbare? Og 2 stk? Dette er jo stort sett standard på Sagaene, men ulikt løst på NB 870. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post Share on other sites More sharing options...
Bergen dørk Svart 6.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 Det er også en NB på disse kanter til salgs med Yanmar 184 HK, men den er bedre og tildels mer moderne utstyrt, selv om det er en 2003-modell. Forskjellen her kan nok være ørliten avhengig av når på året en 2003 eller 2004 modell faktisk blir levert, men motor i 2003 modell har gått 500 timer mindre. Dere med NB kan kanskje gi et råd, selv om jeg fortsatt heller mot Saga. :-) Finn-adresser: http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=38846983 (2003) http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=38847299 (2004 - denne selges egentlig av NB) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post Share on other sites More sharing options...
2556cb Svart 6.Januar.2013 Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 Synes "lugarløsningen" i NB er for trang og åpen. Burde vært lukket i forpiggen. De jeg har sett har bare åpen løsning, mulig det finns andre løsninger også . Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Oteren Svart 6.Januar.2013 Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 Hadde 2009 NB870/Ardea30 med 290 hk Yanmar (2007 mod .brukt, havarert, garantirep og solgt som ny i 2009:-( ) i 2-3 mnd. Hevet kjøpet. NB tok båten tilbake. Mye som var galt? Så ut som en fin båt. På båtjakt igjen eller hva blir det denne gang? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
lgboat Svart 6.Januar.2013 Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 Jeg har 2 skyvbare takluker, et must. Og Yanmar 222hk er en sliter du gjerne kan få 8-10.000 timer ut av uten annet enn vedlikehold. Og etter en totaloverhaling har du nye 8-10.000 timer. Eller du kan slurve, og få et vrak etter 3.000 timer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bergen dørk Svart 6.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 Ja, sånn er det jo med alle motorer, dvs ikke minst det som går på vedlikehold. Og jeg ser poenget med taklukene. Synes det blir vanskelig når en ikke kan få godt med lys og luft inn i kabinen. Det taler mot den båten jeg besiktiget i Bergen fra 2004. Den andre et kanskje litt undermotorisert.....184 hk? Ser at NB selger en nyere Ardea 780 med 144hk, der de gir og dermed anbefaler(?), en oppgradering til en ny 222 hk for kr 70 000. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post Share on other sites More sharing options...
hanto1 Svart 6.Januar.2013 Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 På fine dager er et stort akterdekk "gull verd" Synest Sagaen har et stusselig akterdekk. NB har et stort & bra dekk som innbyr til både kos og fiske. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Oliver Svart 6.Januar.2013 Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 NB 870 har vel ikke passasjersete i fartsretningen. Er dette et savn? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bergen dørk Svart 6.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 (redigert) Jeg har ikke tenkt så mye på dette, men salongen er jo slik utformet og plassert at mangelen kanskje kompenseres her. By the way så har vel Viknes 880 løst dette på en utmerket måte, men det gir kanskje noe trangere salong? Redigert 6.Januar.2013 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post Share on other sites More sharing options...
glalaks Svart 6.Januar.2013 Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=34049362 Er dette samme skroget som 870 eller mindre? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post Share on other sites More sharing options...
lgboat Svart 6.Januar.2013 Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 840 er ikke det samme som 870, men begge skrog er tuftet på samme grunntanken. Det planende 840 er gjort til en halvplaner i 870 ved at en bærende "bulk" i midtpartien samt en kjøl og flatere akterbunn gir andre egenskaper. Manglende sete® i fartsretningen er kompensert ved at 2 sitter ok i akter del av salongen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Haba Svart 6.Januar.2013 Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 Jeg har en 2004 modell NB870 og er svært fornøyd med funksjonaliteten. Samt tilgang til motor og lasterom vil du sette pris på. Her går det lett å utføre service på motoren. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Svart 6.Januar.2013 Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 Jeg kjenner ikke disse to båtene så godt, men det jeg har satt stor pris på etter å ha brukt Nw 900 i et godt halvår er det store akterdekket. En fantastisk plass i godværet når vi kan sitte 4-5 stk ute å nyte sola. Begynner det å regne så er kalesja på plass ganske raskt, og livet på akterdekk fortsetter. Så hvis jeg var deg, ville jeg prioritere stort akterdekk. 90 prosent av våken tid, tilbringer jeg der. Lykke til med valg Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Bergen dørk Svart 6.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 Har fulgt dine tur- og båterfaringer, Bjørn Løvjomås, og funnet de meget interessante. Interessant det med akterdekket. Ser jo at mange med flybridgebåter også tilbringer mye tid her. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Svart 6.Januar.2013 Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 Jeg vurderte saga 32, litt eldre modell. Men der var akterdekket så lite. Når jeg legger baugen mot sola, så er det ikke skygge over hele akterdekket. Det blir det på en saga 29. For meg betyr det mye. Og en NB med kalesje over akterdekket får jo en enorm uteplass i regnværet, i tilleg til innesalongen. dermed har du to stuer. ;) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Bergen dørk Svart 6.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 Er det vanlig å installere dusj på toalettrommet i NB 870, eller er det helst noe man bedriver under kalesjen på akterdekket? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Svart 6.Januar.2013 Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 Vet ikke så mye om dusj på NB, men jeg får si som en kar i Bergen sa da jeg var å kikket på hans Nord West, dusje det gjør man på akterdekket. Må jo reklamere litt for redskapen Spøk til side, det blir jo en del fukt ved dusjing, det synes jeg egner seg best på akterdekket. Jeg står på badeplattform å dusjer. Jolla som står på snapdaviter egner seg godt som dusjforheng Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Bergen dørk Svart 6.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 Ja, men så var det damene og jentene ombord; de er ikke så glad for å vise seg fram som deg. :-) Nå er vel dusjen på NB stort sett montert ved dør inn til styrhus, tror jeg, så dusjing kan vel skje til en viss grad usjenert under kalesjen. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjørn Løvjomås Svart 6.Januar.2013 Del på Facebook Svart 6.Januar.2013 He he, du sier noe der.. det er nok forskjell på sjenanse her.. :) Er det for mye båter i nærheten blir som regel dusjen utført med kortbukse på.., Men nå på vinteren er ikke det noe problem med for mye båter. Men som du sier, dusjen på NB er plasert langt fremme. Og akterdekket er jo godt drenert. Så det er ikke no problem å bruke det som et megastort dusjrom. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.