Jump to content

Hvilke type undervannslys er bra?

Jmek1

Recommended Posts

Er det sånn som blinker etter musikken ombord i karma også eller??;)

Oh yesss! Det hadde vært noe...

Interfacet til subutgangen på spilleren så fisken kan holde takta. Og når man først er igang, så kliner man til med en undervannsbass på 2000 watt så slangeklemmene på nabobåtene skrur seg opp, Hehe ;-)

Neida helt uskyldige lys dette :-)

Mvh. SAP

Nå har du fått på lys, hva med å sette på flaps da SAP ?

Selv om det går sakte gir store flaps god virkning.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Da har jeg mottat mine lys. De var en del større og tyngre enn forventet på bildet så det spørs om det holder med bare lim/tec7.... bilde

bilde

En annen ting jeg reagerte på..

Underwater lamp

bilde

Punkt nr 3 spesielt...

bilde

Men for 80 kr virker de robuste og solide igrunn..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Så mens bermen soler seg i undervannslys får resten av oss heller investere i ekstra annoder........

Utrolig hva noen lys under vann utløser av reaksjoner må jeg si.

Kan heller ikke se at anodebehovet for andre vil øke.

Fra bokmålsordboka:

Oppslagsord Ordbokartikkel

berme

(bermen)

berme m1 (fra l.ty., beslektet med lat. fermentum 'gjær')

1 grums, bunnfall i vin og andre gjærende drikker

2 usleste befolkningslag; utskudd

byens b-

Mvh. SAP

Droppet de store lyskasterene!

Bestilte heller to sånne her i hvitt(håper det er cool white) og håper på det beste. Står meget lite i annonsen om de.

Skal monteres på treplate ved motor. Så får vi se om det blir..

Noen som har prøvd lysene ennå?

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Da har jeg fått og testet mine:

Kjøpte disse, 9x3w RGB.

http://www.aliexpress.com/snapshot/6549011974.html?orderId=66317982087129

Virket solid, og de lyste bra. Blir jo noe annet i vann, men foreløpig er jeg positivt. Teste i bøtte med vann, og ingen antydning til varme. Selv etter et par minutter ute av vannet var det ikke noe særlig varme å snakke om. Fjernkontroll med dimmer og fargevelger fulgte med, og for de spesielt interesserte var det fiffige effekter med fading/blinking, i forskjellige hastigheter.

Denne varianten gir 3x3w per farge da, så kjøper man varianter i en farge vil man få en del mer lysstyrke..

Bilder i neste post:

Da har jeg fått og testet mine:

Kjøpte disse, 9x3w RGB.

http://www.aliexpress.com/snapshot/6549011974.html?orderId=66317982087129

Virket solid, og de lyste bra. Blir jo noe annet i vann, men foreløpig er jeg positivt. Teste i bøtte med vann, og ingen antydning til varme. Selv etter et par minutter ute av vannet var det ikke noe særlig varme å snakke om. Fjernkontroll med dimmer og fargevelger fulgte med, og for de spesielt interesserte var det fiffige effekter med fading/blinking, i forskjellige hastigheter.

Denne varianten gir 3x3w per farge da, så kjøper man varianter i en farge vil man få en del mer lysstyrke..

Bilder i neste post:

Vel, vi er alle forskjellige, og har vel alle våre forskjellige meninger og synspunkter om ditt og datt når det gjelder båt og båtliv, men syntes nå personlig at dette blir å strekke det vel langt, spør du meg. Hva i himmelens navn man skal med undervannslys med fjernkontroll med dimmer og fargevalg, og effekter med fading/blinking i forskjellige hastigheter, montert under båten, ja det blir en gåte for meg. Må jo være rekorden av høy "Harry-faktor" montert på båt, eller hur? :rolleyes:

Vel, vi er alle forskjellige, og har vel alle våre forskjellige meninger og synspunkter om ditt og datt når det gjelder båt og båtliv, men syntes nå personlig at dette blir å strekke det vel langt, spør du meg. Hva i himmelens navn man skal med undervannslys med fjernkontroll med dimmer og fargevalg, og effekter med fading/blinking i forskjellige hastigheter, montert under båten, ja det blir en gåte for meg. Må jo være rekorden av høy "Harry-faktor" montert på båt, eller hur? :rolleyes:

At valget falt på denne typen har ikke så mye med blinking å gjøre, eller fjernkontroll. At det er dimmer på er derimot veldig praktisk.

Denne tråden er ment for å dele erfaringer for de som vurderer undervannslys. Det gjelder tydeligvis ikke deg, og jeg ser ditt bidrag som like nødvendig som du ser nødvendigheten av blinkende lys under båten. :wink: Du ringer vel ikke rundt på alle båtannonser for å si at du ikke er interessert heller..

Redigert av ottiss (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...