Jump to content

Hvilke type undervannslys er bra?


Jmek1

Recommended Posts

Lyset har lett blå farge. Ligger et bilde av det lenger tilbake i tråden. Det er nok et godt lys. Eg kunne laget en brakett under sink anode på hekk men får ikkje tid nå. Trur eg betalte ca 800 for lyset levert. Er kraftig lys. Siden eg ikkje får tid å montere i år kan andre få det for 600kr. Om Norcem er interessert har han første rett.

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

Da har jeg fått testet mine Ocean A4, hvite. Har samme opplevelse som SAP. Fornøyd med at jeg valgte hvit i våre mørke vann. Siden begge mine lys er montert ved ytterkant får også jeg som SAP ett betydelig mørkere felt i midten. Men alt i alt godt fornøyd og lyser trivelig opp rundt båten i akterenden. Gøy å se på aktiviteten også i vannet.

Link to post
Share on other sites

Så bra Jori :-)

Tok du noen bilder du kan legge inn ?

Var så grumsete vann i havna i helgen. Skal ta det neste gang og legge inn. Har også en plattform på en meter nå, så totalt er det vel 1,5 meter som dekker over fra lysene plasseringspunkt. Selv med det synes jeg det lyser bra.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Da har jeg fått og testet mine:

 

Kjøpte disse, 9x3w RGB.

http://www.aliexpress.com/snapshot/6549011974.html?orderId=66317982087129

 

Virket solid, og de lyste bra. Blir jo noe annet i vann, men foreløpig er jeg positivt. Teste i bøtte med vann, og ingen antydning til varme. Selv etter et par minutter ute av vannet var det ikke noe særlig varme å snakke om. Fjernkontroll med dimmer og fargevelger fulgte med, og for de spesielt interesserte var det fiffige effekter med fading/blinking, i forskjellige hastigheter.

 

Denne varianten gir 3x3w per farge da, så kjøper man varianter i en farge vil man få en del mer lysstyrke..

 

Bilder i neste post:

f

 

Hvordan er erfaringene med denne etter en sesongs bruk? Har du tatt noen bilder på vannet?

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Jeg har nettop montert 3 av disse under badeplattformen på min Bavaria 35 sport.

 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Arbeidsbelysning/Arbeidsbelysning-2000030801/

Spent på hvor lenge de varer. Skal være IP68. Har tettet noe ekstra med TEC 7 rundt linsen og der ledningen kommer ut.

Kommer med bilder etter hvert.

Hanto 22, Nidelv 28, Joda 310Bavaria 35 Sport, Ibiza 22 SE

 

Link to post
Share on other sites

Jeg har nettop montert 3 av disse under badeplattformen på min Bavaria 35 sport.

 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Arbeidsbelysning/Arbeidsbelysning-2000030801/

Spent på hvor lenge de varer. Skal være IP68. Har tettet noe ekstra med TEC 7 rundt linsen og der ledningen kommer ut.

Kommer med bilder etter hvert.

Under badeplattformen, vil det si over eller under vann?

 

Kom gjerne med rapport om hvordan det går?

Skvulp Båtforening
Nor Star 290, 2001
Hjemmehavn; Slependen, Bærum

Link to post
Share on other sites

Under vann ja. IP68 skal vel tåle å stå under vann, men de kommer til å ruste. 

(I bruksanv. står det at de ikke må senkes ned i vann :confused:   :sweat: .)

Får se hvor lenge de varer. De er jo ganske rimelige. 

Hanto 22, Nidelv 28, Joda 310Bavaria 35 Sport, Ibiza 22 SE

 

Link to post
Share on other sites

 


Slik ser båten ut med 3 lamper.

3 x 27 watt eld burde gi bra lys.

Har vurdert å legge på blå lakk på glassene for å gi ett blått lys, men er usikker.

 


Redigert av Johnny E (see edit history)

Hanto 22, Nidelv 28, Joda 310Bavaria 35 Sport, Ibiza 22 SE

 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

bilde

Da er denne testet på vannet. Bildet lyver noe. Ikke så sterkt lys som det ser ut på bildet. Brukbar lyskjegle. Vesentlig mer lilla lys enn hella - lampene på badeplattingen (selv om disse ser ganske like ut på bildene. Alt I alt fornøyd. Hadde ikke ønske eller forventning om masse sterkt lys

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...