Jump to content

Yrkesfisker tråden


Gronning

Recommended Posts

Har tatt bilder av den defekte starteren og det gamle giret :-)

 

Vi skulle ut i morgen, men nå melder de styrke 20. igjen. Båten tåler det sikkert fint, men vi vil bli litt mer kjent med den før vi legger oss for å dra garn i kuling. Veldig glad for at vi ikke kjøpte båt til 1,5 mill som vi også så på.

Link to post
Share on other sites

Okei :) e itj nå vits i å færra ut i stiv/stærk kuling å dra garn.. likar å værra på den sekre sida å ikke risiker nå som helst.. spæll heller på lag me værgudan ! :) bli aldri nok bilda for min sin del! så peis på å lægg ut så æ får sjå :)

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Flott båt du har. Jeg har mye jobb å gjøre for å få den til å skinne sånn.

 

Er ikke så mye statusoppdatering med vår sjark. skrudde båt mye av torskesesongen og når vi endelig var klar så var det "umulig" å få levert. turbulent tid i fiskerinæringen. Tenker å drive litt med gangvaden fremover. Kunne gått til finnmarka og ta torsken, men synes det er langt å gå i tilfelle det plutselig blir kjøpestopp der også.

Link to post
Share on other sites

Åja, skulle egentli dra nordover vi også men båten er fortsatt ikke ferdig, så ble ikke lofot tur i år.. men skal muligens til finnmarka på sensommeren å fiske sei :-) ligger sikkert noe garn/line utstyr på fiskeribladetfiskaren.no så ta en titt der :) om du ikke har gjort det allerede da..

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Får oppdatere litt. Fått tak i en enkel linekveiler til å ta vare på gangvadryggen. Garngreier er det imidlertid verre med. De går for gullpenger og blir bort veldig fort. Ringte på noe brukt oilwindutstyr for en stund siden. Det ble solgt på to dager. må være raskere på labben ser jeg.

 

Idag var jeg hos en gammel fisker og handlet fikk i underkant av 200 krabbeteiner, noen sekker med garn. 2-3000 kroker med line et par isolerte kontainere, en med lokk, ca 30 breiflabbgarn osv osv. Pris: 2000,- :-))))

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Da har vi kommet i gang med fiske! var ute i 4 timer på onsdag , og vi fikk 470kg sløyd med hode, måtte bare avslutte å gå inn da vi ikke hadde is, eller nok kar å ha fisken i..

 

 

 

Her er noen bilder fra onsdag:

bilde

bilde

Om dere er på facebook så kan dere følge med her http://www.facebook.com/OemFiskeHavserviceAs

for jevnlige oppdateringer med bilder, og på hvor vi er i verden :)

Redigert av Gronning (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Hei

 

Er det noen av dere som kan gi meg svar på vekt til volum-forholdet på henholdsvis taskekrabbe og fisk. Eller sagt med andre ord, hvor mange kilo krabbe går det på 100 liter og hvor mange kilo fisk. Kan det stemme at en container på 1 m3 / 1000 liter i teorien (man stabler jo ikke en kubikk krabbe oppå hverandre i en container) veier sånn ca 700 kg?  

Redigert av Lukas (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...