StigD2 Svart 7.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 hvilken type plater har du brukt i taket? -for det der er ikke finer, er det vel? -du skriver at skrogtrekket er tynt, er det ikke standard 3mm ekspandert vinyl? jeg er på utkikk etter en type plater på ca 8-10mm for å lage nye paneler i tak og skrog. Dette er en type som brukes i nye båter og er svært lette, litt kompositt/ fiberaktig. Dessuten ser jeg etter et annet skrogtrekk enn det på 3mm som er standard hyllevare. Jeg har allerede isolert hele skroget med 10 og 19 mm skrogisolasjon, lukket celleskum, så jeg vil lage paneler som festes med borrelås. Har ikke veldig lyst til å lime noe fast i skrogisolasjonen til flerfoldig tusen kroner. Hei, platene som ble benyttet i taket er av typen oljeherdet plate. Denne er 3mm tykk, men ikke spesiellt lett. Med rundt en liter med kontaktlim i tillegg til selveste vinyltrekket ble takplatene regelrett tunge, så ikke den beste løsningen hvis du er opptatt av vekt. De platene du beskriver vet jeg ikke hvem som fører, men det vet sikkert noen andre på forumet her. Evt. kontake båtrep/støperier for å forhøre deg? dem bør jo vite Trekket som ble benyttet er fra maritim, trolig noe vinylgreier ja. ikke spesiellt tykkt. Det orginale som var i båten fra tidligere er en type som har rundt 3mm med skum bak vinylen, trolig langt enklere å lime på skroget med tanke på ugjevnheter. Samt at det selfølgelig vil være mer lyd dempende, varmeisolerende. I denne båten har jeg ikke lagt ned for mye arbeid og penger på detaljer og kvalitet, båten er fra 70-tallet og blir mange ganger bedre enn sitt utgangspunktet uansett. I tillegg blir den trolig solgt til fordel for en lukket båt etter hvert, slik at affeksjonsverdien blir gitt bort All bekledning er limt med kontaktlim i denne båten, en forferdelig gassdamp blir det av dette under arbeid og en skikkelig maske er anbefalt hvis du går for dette i en trang cabin. Link to post
StigD2 Svart 7.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Bytte av vannslanger måtte til, de gammle var gammle Slager for vanndistribusjon fra vanntank : Slange for vannpåfylling: Link to post
Eureka Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Jeg fant faktisk ut i dag hva platene jeg etterlyser heter. Det er Artboard AB/ Artboard.se som lager disse. De heter Artboard LD Marine og brukes bl.a. av Grandezza boats mm. Vekten er 210 kg/ m3. Har lagt inn litt info om disse i en tråd nå med samme tittel. Planen er å lage ferdig panel med trekk i friluft, deretter festes de med borrelås. Isolasjonen jeg har brukt, har en totalkostnad på oppmot 10tusen så jeg er ikke veldig gira på å lime noe direkte på det. men varm, lun, kondensfri og støyfri båt har jeg fått... Link to post
StigD2 Svart 7.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Montering av nytt toalett, det gamme toalettet var vanvittig mye brukt (tror jeg), så meget modent for å bli byttet ut. Valgte å sette inn et vanlig pumpetoalett, slanger for saltvann, septik etc. ble også byttet. Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 8.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 Steike så bra! Link to post
SoBo Svart 8.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 Dette blir supert Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
StigD2 Svart 8.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 En liten kopp kaffe fra den "manuelle" kaffetrakteren når man jobber er lyspunkt i pausen Link to post
dhfjeld Svart 8.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 Spennende prosjekt. Kunne tenke meg et slikt prosjekt selv, men spørs om tiden strekker til. Stå på! Gleder meg til å følge prosjektet videre :-) Link to post
StigD2 Svart 9.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2013 Takplaten er skrudd opp og toalettrommet begynner og ligne noe, gjenstår en oppgadering av gulv, speil og kanskje en ny vask/vannpumpe. Hadde kanskje sett mer symmetrisk ut med 4 lyspunkter, men pakkene inneholdt 3 stk :) Lysstyrket ble forøvrig tilfredstillende Link to post
Flyrikk Svart 9.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2013 Ble jo en flottanes dass! Blir vel reint koselig å sitte der. Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
StigD2 Svart 10.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2013 Setene ved førerplass samt sitteputene med ryggstøtter i bakre del av båten ble gitt til en profesjonell for omtrekking. Personen jeg fikk tak i (enkeltmannsforetak) hadde blant annet en broderingsmaksin (tror det heter det ) av den moderne typen, denne maskinen hadde en datamaskin du kunne laste inn bilder på for å så igjen få sydd et broderi av dette bildet på tøyet. Jeg ga vedkommene et bilde av logoen til skilsø, og han kunne dermed brodere inn orginal logo på setene. Her er et bilde av maskinen i arbeid: Maskinen takler logo/bilder med mange forskjellige farger også, så her er det kun fantasien som bil begrense mulighetene. Tråden som ble brukt er av en spesiell type med noe form for stålspon inni? Slik at den er meget motstandsdyktig mot slitasje etc. Link to post
StigD2 Svart 10.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2013 Her kommer et bilde av komplett interiør til bakenden av båten, festene til ryggstøttene ble også sydd på av samme firmaet. Rustfrie klipsfester slik at man raskt kan ta av putene. Skommet som ble brukt er av en "marine" type som skal tåle vann/fukt på en god måte. Setene har også opphøyde riller i sittefeltet, alt i alt en meget profesjonell utført jobb. Kan anbefale denne karen til alle som ønsker å trekke om setene sine, eller andre jobber innen tøy/skinn. Firmaet kan nås på adressen http://www.embroydering.com/ Stolene: Link to post
M/S AIOLOS Svart 10.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2013 Dette ble virkelig flott, hva heter firmaet til denne herren som syr? Link to post
Inter 9000 Svart 10.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2013 Knall tråd. Blir bra dette.. Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
StigD2 Svart 10.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2013 Dette ble virkelig flott, hva heter firmaet til denne herren som syr? Ja han er meget dyktig, http://www.embroydering.com/ Holder til på Voll i Klepp Kommune Link to post
M/S AIOLOS Svart 10.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2013 Takk for den StigD2, tror nok han kan hjelpe meg også Link to post
dhfjeld Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Setene ble kjempeflotte. Ser dyrt ut :-) Hvor mye kostet det? Link to post
SoBo Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Utrolig forseggjorte stoler Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Flyrikk Svart 16.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2013 (redigert) Fjongt! Setene altså. Redigert 16.Februar.2013 av Flyrikk (see edit history) Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
StigD2 Svart 17.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2013 Setene ble kjempeflotte. Ser dyrt ut :-)Hvor mye kostet det? Hei, er litt usikker nå faktisk, da vi hadde en pris på flere arbeider. Men han vil være nok absolutt være mye rimeligere enn større bedrifter på slike jobber. For de setene i skai så var skummet betraktelig dyrt, da det skulle tåle fukt mm. Link to post
abro Svart 17.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2013 Blir jo finere enn da den var ny denne båten:-) Link to post
Sammy Barsom Svart 24.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2013 hej, vad kul att du har investerat i en Skilsö 23, själv har jag en likadan Skilsö 23-78 så jag följer din tråd med stort intresse, kanon bra jobb..respect to you Link to post
amundsen85 Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 På tide å kanskje få på plass et par bilder av det ferdige resultatet?Båten er jo blitt kjempefin og fortjener å bli vist litt :-) Link to post
Alexfoxi Svart 11.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 Hei akkurat kjøpt en skilsø 23 helt lik som din. Har du gjort noe med det elektriske i båten visst du har kan du legge ut noen bilder av hvordan? Skal du ha kjøleskap? Evt hvor? Spotene i taket i cabinen er de batteri derevet eller har de ledninger? - Hvorfor står svenske fyrtårn opp ned?- For at ubåtene også skal finne veien. Link to post
paarsand Svart 11.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 Flott prosjekt du har på gang her. :) Har et lite spørsmål til deg mens jeg leser, jeg fikk i dag en ny kalesje fra hansen protection, malnr 740105 til 1978 skilsø 23. Sliter fælt med å få den til å passe øverst i hjørnene (vindskjermen). det er nærmest 2 cm som skal til for at jeg skal få tredd i begge hullene på hjørnene. Har de laget hull i kalesjen til innfesting ved glidelåsen som fester fremre del til bakre? (typ helt nederst ved glidelåsen) kan vedlegge bilde, men vil ikke kuppe tråden din med bilder. Tar kontakt med de i morgen, for jeg har samme kalesje fra før av, og har bestilt på malnr, så jeg er veldig forundret og litt forbannet, men synes det er interessant å spørre deg da jeg synes passformen på din så ut til å være veldig bra. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn