SoBo Svart 1.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2020 (redigert) Takk for det karer. Kroppen er på bedringens vei og flere prosjekter blir det. Har begynt så smått. Et slikt Gobius 4 septik sett er innkjøpt og montert. Kjekt å slippe å bore i tanken. Står at man skal bruke vaselin på kontaktpunktene, jeg valgte fluid film istede. Detter er et lanolinprodukt for understellsbehandling av bil, men har perfekte egenskaper mot irr etc i kontakpunkter. ( meget gode krypende egenskaper og ikke ledende ) Hjernen plassert nede ved septiken . ( ikke så lange kabler fra sensorer) Panelet er montert oppe i nærheten av strømtavla. Ikke helt fortrolig med systemet enda, men håper det går seg til. FF... Redigert 1.Mai.2020 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Mai.2020 Del på Facebook Svart 2.Mai.2020 Endelig litt mer mat fra min Mentor her inne! Jeg har montert og brukt Gobius i min gamle Tresfjord og skal ha det opp og gå i Storebroen. Litt mer usikker på om jeg får den til å virke der siden den tanken er av syrefast. Det skal visst ikke Gobius være så glad i. Systemet funker fint så lenge du har fulgt anvisningene til punkt og prikke! Har forresten akkurat samme modell som den du har kjøpt. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
TerjeFjern Svart 4.Mai.2020 Del på Facebook Svart 4.Mai.2020 Har bruk samme system i 4 år nå (på plasttank) og det virker utmerket foreløpig. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 29.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2020 God pinse Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Mai.2020 Del på Facebook Svart 29.Mai.2020 God pinse!😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
CalnoR Svart 2.Juli.2020 Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 Helt rått å lese igjennom hele tråden din her! Imponerende og motiverende lesing🤩 er på utkikk etter en slik 36 riviera selv, og lurer da på hva målene på disse tamd61 motorene er? Lengde x bredde x høyde, finner ikke info som er lesbar 😅 fortsatt god sommer🙌🏻 Chris Sitér dette innlegget 1987 - Princess Riviera 36 VP61A 306hk THE FAT RAT 1966 - Ancas Queen 30", 200hk VP AD41P med DP-E "ROYAL SEA" https://baatplassen.no/i/topic/88749-prosjekt-ancas-queen-30/ 1996 - Sun Raider Vannscooter, 9" 40hk Yamaha Autolube, Turboshot Stålprop Link to post
SoBo Svart 4.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2020 (redigert) Takk for det CalnoR. Måla på motorene har jeg ikke sånn før hånd. Noe å måle med har jeg heller ikke tilgjengelig, men de er store og ikke minst tunge. Enda en unødvendighet fra SoBo Luketrekk .. Redigert 4.Juli.2020 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Juli.2020 Del på Facebook Svart 4.Juli.2020 SoBo skrev for 4 timer siden: Takk for det CalnoR. Måla på motorene har jeg ikke sånn før hånd. Noe å måle med har jeg heller ikke tilgjengelig, men de er store og ikke minst tunge. Enda en unødvendighet fra SoBo Luketrekk .. Det er definitivt ikke unødvendig med luketrekk! Har det på alle lukene mine og det er jaggu deilig nå sola står på klokka fire om morran!!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
"LISE" Svart 3.Mars.2021 Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 Mye flott arbeid i denne tråden @SoBo! Hvilke erfaringer har du gjort deg med den nye septiktanken? Er den fortsatt luktfri etter litt bruk? Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
Chilli Solbris Svart 3.Mars.2021 Del på Facebook Svart 3.Mars.2021 Hvordan hår det om dagen @SoBo? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
SoBo Svart 5.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2021 LISE: Jo septiktanken ble helt perfekt. Ingen lukt overhode. Kjører nå 25mm lufting. Ble noe helt annet enn den gamle plasttanken. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 5.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2021 Solbris II: Her er det bra. Ingen båtprosjekter dessverre, da jeg har flyttet til annet hus og tia går til andre ting. Dessuten har jeg ikke heller tilgang til den oppvarmede garasjen/verkstedet lenger da gamlehuset er leiet ut. Båten har vi fortsatt og blir passet godt på. Kommer nok sterkere tilbake etterhvert . Det går bra hos dere også? Er stadig innom tråden din for å holde meg oppdateret Håper vi kan møtes en dag. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 5.Mars.2021 Del på Facebook Svart 5.Mars.2021 (redigert) SoBo skrev 23 minutter siden: Solbris II: Her er det bra. Ingen båtprosjekter dessverre, da jeg har flyttet til annet hus og tia går til andre ting. Dessuten har jeg ikke heller tilgang til den oppvarmede garasjen/verkstedet lenger da gamlehuset er leiet ut. Båten har vi fortsatt og blir passet godt på. Kommer nok sterkere tilbake etterhvert . Det går bra hos dere også? Er stadig innom tråden din for å holde meg oppdateret Håper vi kan møtes en dag. Det var godt å høre at du er i sving uansett hva du holder på med!😃😃😃 Vi skal nok møtes en dag ja! Har lyst til å ta meg en tur over fjorden om ikke så alt for lenge. Det var Langesund dere holdt til? Eller husker jeg helt galt? Skulle du være i Fredrikstad elker rundt om så ai i fra!😃😃😃😃 Redigert 5.Mars.2021 av Solbris II Rettet skrivefeil (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
SoBo Svart 5.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2021 Ja Langesund er ikke langt unna. Stathelle er hjemmehavn. Du bør så absolutt ta en tur over fjorden etterhvert Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Mars.2021 Del på Facebook Svart 6.Mars.2021 SoBo skrev for 10 timer siden: Ja Langesund er ikke langt unna. Stathelle er hjemmehavn. Du bør så absolutt ta en tur over fjorden etterhvert Jeg kommer før du aner! Er det isfritt?😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
"LISE" Svart 6.Mars.2021 Del på Facebook Svart 6.Mars.2021 @SoBo Takk for tilbakemelding. Da blir det kanskje glassfibertank på meg også. Kanskje også prosjekttråd! Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.