KDB Svart 8.Desember.2014 Del på Facebook Svart 8.Desember.2014 Takker SoBo Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 9.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Desember.2014 Litt på kanten Slik er det å være trell. Arbeid, arbeid, arbeid. Er det ikke for SoBo`s nisseverksted så er det for fruen. Her står maskinene i kø. Legge opp gardiner for "sjefen" på den ene og kalesjeservice på den andre. Er heldig som Trell dog, eier tre symaskiner Her er sistemann. Kjøpt ny av min bestemor i 1939. Kom meget godt med under krigsåra. Fult operativ enda, men stør bare på stas. Så noen kalesjeløsninger. Ikke direkte myntet på "damen" men litt sånn generelt. Disse "bånda med trykknapper for å feste opprullede kalesjesider, er ofte litt korte. Noen ganger løsner trykknappen og ting blir litt halvveis. På motsatt side hadde knappen blitt borte. En løsning. Slike flatstropper og "ryggsekk" lås kan benyttes. Man får en mer fleksibel løsning, dersom man kutter stroppen litt lengre. Bruker slik "dobbelsidig kalesjetape" i hullet, både utvendig/innvendig. Klippet til stroppene og smeltet endene så det ikke skal rekke seg. Syr lås utvendig og stropp/bånd på innsiden. Syes i en smell. Mer flexibel løsning ( ikke fult så nøye med opprulling, liker det pent dog jeg da) FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 9.Desember.2014 Del på Facebook Svart 9.Desember.2014 Liker de gamle Singer'ne, klenodier man aldri blir lei av å se på :-) Du har teken på det kalesjestyret SoBo! Vet hvor jeg skal henvende meg om det er noe som skal gjøres nå :-) Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 9.Desember.2014 Del på Facebook Svart 9.Desember.2014 Har akkurat latt SoBo gå over min kalesje.Der han har sydd over alle sømmer, byttet ut 2 vinduer og en haug med glidelåser samt modifisert den litt for meg!Har sjekket over og det ser iallefall meget bra ut :)Og jeg regner med det er meget god kvalitet på det som er gjort :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
SoBo Svart 10.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 (redigert) Fra kalesje til "gummi" Har to slike overmadrasser av memory eller heter det tempur typen, der fremme i sovealkoven. Disse ligger oppå hverandre og ser ut som er skåret ut med steinøks. Har noe lyst beige stoff liggende (Skal syes til et madrasstrekk), som vil matche original trekka ganske bra. "gummien" Begynte med å lime sammen skumgummien med slik spray kontaktlim. Her ser vi kanten. Ikke bra skåret. Å skjære slik skumgummi er ikke bare lett. Har derfor skaffet en slik elektrisk kjøtt/brødkniv til formålet. Da går alt så meget bedre. Nesten som en lek. Jo hardere skumgummien er, desto lettere å kutte med denne. FF... Redigert 10.Desember.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 10.Desember.2014 Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 Nå skal jeg følge godt med SoBo Foresten.... Hvor har du kjøpt den brødkniven? Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 11.Desember.2014 Del på Facebook Svart 11.Desember.2014 Er litt uhåndterlig den madrassen sobo. Bytten den og noe mere selv nå i høst og det var en kamp å få på trekket igjen ja... Jeg kjøpte el.kniven hos euronics i sweden. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
SoBo Svart 11.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2014 (redigert) Ray, ja vi har originalmadrassen. Trekket ar av for vask, skal bli artig å få på igjen (var artig å få av) Disse to (blitt til en) blr/er overmadrassen. Jeg kjøpte min kniv på aliexpress. http://www.aliexpress.com/snapshot/6269117482.html?orderId=64012567588871 navid: Var en tur bortom båten i dag. Skrudde av dekselet over varmeveksel og aftercooler, for å se etter hvor turbotrykk sensor var montert. Fant dessverre ikke denne i farta. Redigert 11.Desember.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
navid Svart 11.Desember.2014 Del på Facebook Svart 11.Desember.2014 (redigert) Ikke legg for mye jobb i det SoBo. Synd at du må demontere for min skyld. Lykke til med madrassen! Jeg likte også den kniven. Ps. Jeg går uten de dekslene over varmeveksleren og cooleren. Mye enklere å peile motorolja når de er borte. Redigert 11.Desember.2014 av navid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 11.Desember.2014 Del på Facebook Svart 11.Desember.2014 Takk for link :-) Min erfaring med å få på trekk er å vrenge trekket og "slide" det på skumgummien, trekket slipper da å bli dratt på.... søren asså vanskelig å forklare dette.... OK da... det er lettest å dra på trekket på samme måte som man drar på en kondom... Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 11.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2014 Ps. Jeg går uten de dekslene over varmeveksleren og cooleren. Mye enklere å peile motorolja når de er borte. Ok hos meg sitter begge peilepinnene inn mot midten, lett tilgjengelig. Ser den ene "pinnen" på SB motor rett under stopp solenoiden. Den andre på motsatt side ved intercooler. Sikkert samme på din navid OK da... det er lettest å dra på trekket på samme måte som man drar på en kondom... Si det som det er, mange ganger det enkleste Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
navid Svart 11.Desember.2014 Del på Facebook Svart 11.Desember.2014 Nei hos meg sitter peilepinnene på begge motorene på høyre side, så på styrbord motor er det nesten helt umulig å peile olja med dekslet på. Så jeg har like godt tatt av begge to. Kanskje jeg bør undersøke om det går å flytte peilepinnen over til venstre side, slik som det er hos deg. Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 11.Desember.2014 Del på Facebook Svart 11.Desember.2014 Nei hos meg sitter peilepinnene på begge motorene på høyre side, så på styrbord motor er det nesten helt umulig å peile olja med dekslet på. Så jeg har like godt tatt av begge to. Kanskje jeg bør undersøke om det går å flytte peilepinnen over til venstre side, slik som det er hos deg. Tror du må bytte bunnpanna hvis du skal ha peilepinnene mot hverandre , Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
navid Svart 11.Desember.2014 Del på Facebook Svart 11.Desember.2014 Tror du må bytte bunnpanna hvis du skal ha peilepinnene mot hverandre , Ok. Da er det bare å glemme det. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 11.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2014 (redigert) Da skal jeg fortsett med å "trøtte" dere med arbeid fra SoBo`s husflidavdeling. Har merket og klippet til stoff til madrass trekket. Har okså klippet til "strimler" som skal bli kanten på trekket. Har man et stoff som "rekker" seg kan man kaste over kanten. (altså sy med zikk zakk sting langs kanten på stoffet) Dette stoffet var ikke så ille, men spanderte godt med søm-monn. Syr litt på innsiden av streken for å få trekket sramt. Øvre del og kanten syes sammen Her er jeg rundt med kanten (man kan sy kanten sammen som en ring først men er vanskelig å beregne) Nå kan man sy delene ihop. På øvre kant, syes også en utvendig søm. Blir litt penere da. Søm-monnet, altså fliken på innsiden syes nå også fast ( ligger da brettet under labben på maskinen) Med skumgummien på plass, blir det slik. liksom litt mer proff slik. Bunn sydd i og åpningen for å få i skumgummien på plass. her kan man sy i en glidelås. Jeg kommer til å håndsy her. Stramt nok. Gjeeeeeesp. FF... Redigert 11.Desember.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 11.Desember.2014 Del på Facebook Svart 11.Desember.2014 Kult å se arbeidsfingre i sammen med stoff og symaskin proft arbeid SoBo Regner med at det blir noe søm på meg og over nyåret en gang også, ser fram til det Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 11.Desember.2014 Del på Facebook Svart 11.Desember.2014 (redigert) Jeg satt og så på en konkurranse på TV i dag, det dreide seg om sying. En gruppe mer eller mindre tilfeldig valgte fikk forskjellige oppgaver og taperen blir stemt ut i hvert program. I dag var en av oppgavene å sy om en våtdrakt til skjørt. Du er herved påmeldt til neste sesong, SoBo! Det dumme er at all spenningen er vekke, vi vet hvem som kommer til å vinne! Redigert 11.Desember.2014 av Zitt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 12.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2014 (redigert) Regner med at det blir noe søm på meg og over nyåret en gang også, ser fram til det Spennende prosjekt. Gleder meg allerede Jeg har også bestilt stoff til et større syprosjekt Jeg satt og så på en konkurranse på TV i dag, det dreide seg om sying. En gruppe mer eller mindre tilfeldig valgte fikk forskjellige oppgaver og taperen blir stemt ut i hvert program. I dag var en av oppgavene å sy om en våtdrakt til skjørt. Du er herved påmeldt til neste sesong, SoBo! Det dumme er at all spenningen er vekke, vi vet hvem som kommer til å vinne! He he , Jeg røyk ut vettu. Derfor jeg må trene her hjemme. Ville LEDifisere turtellerene også men dengang ei. LED pærene var lett lenger enn de som stod der, og bunnet. Måtte beholde de originale glødepærene her da. Da får det bli slik (samme som sist, lang lukketid. svakere lys i vrkeligheten) FF... Redigert 12.Desember.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 13.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Desember.2014 (redigert) Grublet (fordi om hjernen noen ganger går counter clockwise) litt på dette med å lage egen logo. Tenker da på en slik en man har på puter etc. Prøvet meg litt frem i dag. En skaibit, 10mm skumgummi og en kalesjebit. Limte dette sammen. Forstørret og printet ut motivet. Tegnet omriss på printet, for enklere å kunne følge kanten. Satte så motivet fast på skaien med tape. Sydde så langs kanten på motivet. Gjennom papiret og hele greiene. Er en fordel med symaskin som går meeeeget sakte. Normalt sett syr man litt frem og tilbake for å feste tråden. Dette ble ikke noe pent pga da dobbel tråd her. Startet og stoppet med lang tråd som jeg festet på baksiden. Mesteparten av papirmotivet er det bare å rive vekk. Resten tar man varmt vann på, så papiret løser seg opp og børster vekk. Første forsøk: Andre forsøk: (mulig noen kjenner logoen til og med) Dette er bare en prøve, men vil nok bli brukt i et kommende prosjekt. FF... Redigert 13.Desember.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Dorsken Svart 13.Desember.2014 Del på Facebook Svart 13.Desember.2014 Sthiilig . . . og her er det ikke bare syavdelingen som har vært aktiv. Designavdelingen er jo minst like potent. Men jeg kjenner ikke motivet - hva er det? Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
Zitt Svart 13.Desember.2014 Del på Facebook Svart 13.Desember.2014 Dette må vel være en "princess crown" det da? Skulle du ikke brukt gull eller sølvtråd? Dette får meg til å tenke på siste tannlegebesøk jeg hadde! Jeg har alltid syntes at jeg har en tanke blått blod i årene, og da tannlegen sa; du skulle hatt en krone du!, da falt liksom alle brikkene på plass! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 13.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Desember.2014 Takk Dorsken. Riktig svar fra Zitt der. "princess crown" Komplett = slik: Skulle du ikke brukt gull eller sølvtråd? Nå ,må du ikke sette "griller" i hode på de ansatte her Zitt Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Snikende skeptik Svart 13.Desember.2014 Del på Facebook Svart 13.Desember.2014 http://www.amazon.com/s?rh=n%3A12899561%2Cp_n_size_browse-vebin%3A2637810011 Ikke hør på adm dir, dere på gulvet må ta en egen avgjørelse ? Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 13.Desember.2014 Del på Facebook Svart 13.Desember.2014 Haha helt fantastisk SoBo!Jeg gleder meg til å se sluttproduktet en dag :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Zitt Svart 13.Desember.2014 Del på Facebook Svart 13.Desember.2014 http://www.amazon.com/s?rh=n%3A12899561%2Cp_n_size_browse-vebin%3A2637810011 Ikke hør på adm dir, dere på gulvet må ta en egen avgjørelse Helt riktig, Olsen83, når ledelsen svikter må man ta tingene i sine egne hender!!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.