Flyrikk Startet 8.Mars.2013 Del på Facebook Startet 8.Mars.2013 Har ett Alpha One Gen 2 drev som jeg gjerne vil shine opp litt. Det ligger nå ett skikkelig tjukt lag med bunnstoff på drevet. Det vil jeg fjerne for så å lakkere det med ny svart lakk. Det jeg lurer på om noen kan gi tips på er: Kan jeg lakkere det med noe spesiell "drevlakk" som motvirker groe. Må jeg guffe inn hele drevet med bunnstoff eller kan jeg lakkere det sånn at det ser pent ut. ? Hva er vanlig å gjøre? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Komodo Svart 8.Mars.2013 Del på Facebook Svart 8.Mars.2013 For mange år siden hadde vi en båt i dykkerklubben med en alpa one drev. Det var tæret og stygt, og hadde knapt noe orginal lakk igjen. Jeg tok drevet med hjem i garasjen og plukket det fra hverandre. Deretter slipte jeg det ned og lakkerte det med International to-komponent primer. Etter dette lakkerte jeg det med orginal utbedringslakk fra Mercruiser. Det eneste jeg angret på var at jeg ikke sendte det til sandblåsing først som sist. Resultatet ble brukbart, men hadde blitt bedre med sandblåsing. Stoffing etterpå har jeg ingen formening om. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
jensemann2 Svart 9.Mars.2013 Del på Facebook Svart 9.Mars.2013 Du kan kjøpe klar/gjennomsiktig drevspray og spraye oppå etterlakkering Sitér dette innlegget Link to post
Lakk`ern Svart 9.Mars.2013 Del på Facebook Svart 9.Mars.2013 (redigert) Ta å sandblås det med en gang,som komdo anbefaler.Da har du ett perfekt utgangspunkt for å få det bra. Deretter kan du jo grunne det med f.eks jotamastic.Bedre oppbygging en det kan du vel nesten ikke få. jotamastic er jo også overmalbar med stort sett alt.F.eks Hardtop.billakk osv.send en IM ang. blåsing,så kan jeg muligens hjelpe deg litt der. Redigert 9.Mars.2013 av Lakk`ern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flyrikk Svart 10.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2013 Takk for tips. Sandblåsing er nok det beste hvis man skal ha ett perfekt resultat. Hva skal man da bruke som grunning? Regner med jotun har funnet på noe der også. :) Har fjernet mye av bunnstoffet nå med aceton. Da kommer original fargen fint fram. Den transparente drevsprayen har jeg hørt mye negativt om. Den hjelper ingenting. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Flyrikk Svart 18.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2013 Da ble det: -Vask med aceton for å fjerne bunnstoff -Pusset med grovt sandpapir -Grunnet med Jotun Vinylprimer -Lakket med Jotun Optimax Aqualine. Så ber vi om lite groing. På forhånd takk... Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.