Jump to content

Lakkering av Mercruiser drev

Flyrikk

Recommended Posts

Har ett Alpha One Gen 2 drev som jeg gjerne vil shine opp litt. Det ligger nå ett skikkelig tjukt lag med bunnstoff på drevet. Det vil jeg fjerne for så å lakkere det med ny svart lakk.

Det jeg lurer på om noen kan gi tips på er:

Kan jeg lakkere det med noe spesiell "drevlakk" som motvirker groe.

Må jeg guffe inn hele drevet med bunnstoff eller kan jeg lakkere det sånn at det ser pent ut. ?

Hva er vanlig å gjøre?

Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet:

https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/

For mange år siden hadde vi en båt i dykkerklubben med en alpa one drev. Det var tæret og stygt, og hadde knapt noe orginal lakk igjen. Jeg tok drevet med hjem i garasjen og plukket det fra hverandre. Deretter slipte jeg det ned og lakkerte det med International to-komponent primer. Etter dette lakkerte jeg det med orginal utbedringslakk fra Mercruiser. Det eneste jeg angret på var at jeg ikke sendte det til sandblåsing først som sist. Resultatet ble brukbart, men hadde blitt bedre med sandblåsing. Stoffing etterpå har jeg ingen formening om.

Ta å sandblås det med en gang,som komdo anbefaler.Da har du ett perfekt utgangspunkt for å få det bra.

Deretter kan du jo grunne det med f.eks jotamastic.Bedre oppbygging en det kan du vel nesten ikke få.

jotamastic er jo også overmalbar med stort sett alt.F.eks Hardtop.billakk osv.send en IM ang. blåsing,så kan jeg muligens hjelpe deg litt der.

Redigert av Lakk`ern (see edit history)

Takk for tips. Sandblåsing er nok det beste hvis man skal ha ett perfekt resultat.

Hva skal man da bruke som grunning? Regner med jotun har funnet på noe der også. :)

Har fjernet mye av bunnstoffet nå med aceton. Da kommer original fargen fint fram.

ruhujega.jpg

Den transparente drevsprayen har jeg hørt mye negativt om. Den hjelper ingenting.

Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet:

https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...