Mariell Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 (redigert) Dieselpumpa er på moloen ved innseilingen til Fritidsbåthavna. Håper nå indelig at jeg husker riktig og at det er kortautomat. Passer vel med en Burger lunch på Havnekroen nå? Red. Ser jeg var litt sent ute med info. Om dere velger å hoppe over Ebeltoft er Grenå neste mulighet. Blir ikke så veldig mye lengre enn det å komme seg rundt odden og grunnene og inn til Ebeltoft. Redigert 17.April.2013 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
sap_2000 Svart 17.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Da har vi bunkret ferdig til randen bokstavelig talt... Fant ikke pumpa med en gang, for vi fokuserte for langt inn i havna. Først når vi var på vei ut gjennom innløpet så vi pumpa som var skjult bak en liten ferge. Så måtte snu og inn igjen, snu og legge til med smørsiden (BB) For et idyllisk sted :) Det lå en liten fergebåt der som jeg dro kjensel på. Det var en Jupiter 33. Har vokst opp i en Jupiter 31 som opphavet kjøpte i 78 fra den gang Svelvik Marina. Nå er vi på vei opp til Fredricia. Noen bilder... SAP - from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Møkkalasset Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Endelig var dere i gang igjen. Begynte jo nesten å bli effektiv på jobben. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 1,5m signifikant er snittet av de høyeste 25% av bølgene. Største bølgene er statistisk da 3 m høye. Komfortgrensen for oss er 2m signifikant og 16-18 m/s. Men vi tar jo sjøen på en litt mer aktiv måte. Jeg støtter MAs råd om ikke å gå ut i den kulingen. Blir det litt mer enn forecast blir det fort litt småsølete Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Hvilken fart holder du i 2m signifikant og 16-18 m/s B´liten? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bergen dørk Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Ja, nå gjelder det å følge med på når de går under her: http://webcam.trafikken.dk/webcam/weblille.jpg Hvem fanger de først? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Møkkalasset Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 (redigert) Synd det ikke er livecam. Men det ser ut til å oppdatere hvert 5. sekund så det bør være en sjanse. Redigert 17.April.2013 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Ja, men bruk refresh i nettleseren så får du hele tiden ferske bilder. Kombinert med ca 6 knop må det gå bra. :-) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bonita I Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Ser ut som de lurte seg forbi uten at kameraet fanget de opp Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Bonita I Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 ... eller står kameraet på neste bro ? Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Møkkalasset Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Jepp! Sitér dette innlegget Link to post
Nutec Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Er ikke dette kameraet neste bru da? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Sjekk ut de harde forholdene ;) Ser du mamma? Ingenting og bekymre seg for dette her :) Hele familien og venner følger med på AIS og noen på BP. At mor følger med er flott, for da slipper jeg telefon 4 ganger i timen, lol :D Hun vet jo også at mange andre følger med, så skulle vi få problemer, så er vel Seakingen her før vi i det hele tatt vet vi har et problem.... ;) Takk for tilliten men dere må nok inn på Norsk territorie før SeaKingen kommer, danskene erstattet sine med EH101 for noen år siden og har slitt med tekniske feil, lang ventetid på deler og høye kostnader så vent med havariet til dere er i Norge Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Men med den kursen de har nå ser det ut som om de går for tett på Fyn til å kunne bli sett på det kameraet. De må nærmere Jylland... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 17.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Forandring i planene. Jeg hadde bommet på hvilken havn i Ebeltoft. Hadde sett for meg, den ytterste, Øerne. Men den har sluse inn som stenger 1800 elns, så det går ikke. Den andre ligger for langt inne i fjorden. For stor omvei, så da blir det Samsø isteden. Har sett for oss Samsø og Mårup havn. Nå er vi utenfor Middelfart og ser etter kolonialhandel, bager, og slagter :).... SAP - from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bonita I Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Ser kanskje ut som de tar sikte på et lite landligge: Godt jobbet SAP, her sitter halve Norge og skal få direktebilder ved passeringen, og så holder du oss i spenning på denne måten - ha,ha Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Møkkalasset Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 , her sitter halve Norge og skal få direktebilder ved passeringen, og så holder du oss i spenning på denne måten - ha,ha Ja, ja, da rekker jeg hjem fra jobb mens de shopper. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 De gikk til land før broa? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Møkkalasset Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 (redigert) Jepp. De er i land i Middelfart. Redigert 17.April.2013 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Jeg vil absolutt ikke anbefale Mårup havn. Den er for det første lite interessant og den er en dårlig havn i sydlig vind. Da er Tunø av en helt annen klasse. Stedet i seg selv er en sjarmerende idyll, og havna er langt mer beskyttet. Ellers så anbefales Norsminde på Jylland av flere. Her ligger du jo totalt beskyttet og stedet har lokal Kro. Jeg har ikke vært der selv, men stedet ser absolutt interessant ut. Distansen til alle disse stedene er omtrent den samme. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Kameraet står på Lillebæltsbroen, sålangt jeg har forstått. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Regina III Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Det er gjestplasser på bryggefrontene. Innafor er det langsideplass i den gamle Norminde havn. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 (redigert) Jeg vil absolutt ikke anbefale Mårup havn. Den er for det første lite interessant og den er en dårlig havn i sydlig vind. Da er Tunø av en helt annen klasse. Stedet i seg selv er en sjarmerende idyll, og havna er langt mer beskyttet. Ellers så anbefales Norsminde på Jylland av flere. Her ligger du jo totalt beskyttet og stedet har lokal Kro. Jeg har ikke vært der selv, men stedet ser absolutt interessant ut. Rakk ikke å skrive, måtte lage middag. Mener også at Tunø må være mye bedre enn Mårup. Skjer vel ikke allverden på Tunø en mitt uke i April, men skulle ligge rimelig beskyttet spessielt ved den faste brygga sør mot fergeleie. Kjenner ikke til Norsminde. Redigert 17.April.2013 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Mariell Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 (redigert) Ser at Karma fortsatt ligger i Midelfart kl 1730. Da tror jeg at jeg kun hadde gått til Bogense og ligget møkkaværet over der. Er fortsatt noen timers gange til Samsø/Tunø/Norsminde Inne i kanalen i Bogense ligger de trygt med rimelig kort vei til både sentrum og restauranter. Redigert 17.April.2013 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bergen dørk Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Nå er de på vei igjen; vi får følge med på webkamera om en liten stund! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.