Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?


sap_2000

Recommended Posts

For noen uker siden vurderte du seriøst å få fraktet skuta hjem på landeveien eller som skipslast. :lol::thumbsdown:

Hvordan er det nå, glad du ombestemte deg?

Det er i allefall vi her på BP. Kempe tråd. :clap:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Ebeltoft - Hals eller Hou ca 70nm.

 

Hals blir en liten omvei.

Hou er mer direkte i den kursen dere skal.

 

Var begge plasser i fjor, begge koslige plasser. Selvfølgelig med kjempe hygglige Havnefogder.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

For noen uker siden vurderte du seriøst å få fraktet skuta hjem på landeveien eller som skipslast. :lol::thumbsdown:

Hvordan er det nå, glad du ombestemte deg?

Jeg er så glad at ikke får uttrykt det.

Endel av grunnen var at båten var nesten kjemisk ren for utstyr som jeg hadde tenk til og ordne med selv når jeg kom hjem.

Så fikk jeg mer og mer lyst på turen, og utstyrslista ble proporsjonalt lengre....

 

HD Color radaren kom på helt mot slutten. Og vi er sjeleglade for det. Har hatt masse nytte av radaren i mørket, om dagen for og tracke andre store skip osv, og ikke minst når vi skulle inn til Norderney.

 

Autopiloten er den som er mest viktig IMO. We kunne ikke forestilt oss denne turen uten... Gir os mye bedre tid til og holde utkikk, studere kart, finne tidevann og strømtabeller etc og ikke minst at den styrer mye rettere en vi noen gang hadde klart. Selv på flatt vann.

Utkjørt distanse blir kortere og man sparer både tid og fuel på en tur som dette.

 

Vil nesten si at på en tur som dette med saktegående båt, lange distanser og både mørke og tåkekjøring i et av verdens mest trafikkerte områder er autopiloten og radaren uunnværlig...

 

På søndagstur ut til middagsbukta blir det noe helt annet, men når utstyret først står der så vil det fortsatt bli brukt mye av tiden hjemme i andedammen også :)

 

bilde

Flotte forhold

 

bilde

Det danske Søkort 103 over Bæltehavet er fremme på dashen...

 

bilde

Passerte Hardeshøi og fergeterminalen for litt siden

 

Dette er virkelig flott :)

Vi koser oss. ...dvs kompisen purker og sover igjen lol ;)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Kan anbefale stopp i den lille byen Hals, ved innløpet til Limfjorden. Koselig liten by med utrolig god pizza på hjørnet rett bak havna !

 

Takk Polarn :)

Fikk nettop beskjed om at kompis 2 har fått innvilget permisjon fra sjefen (hjemme) og prøver og få bilett til Aalborg nå for i morgen kveld.

Han sa Hals så ut som et alternativ og reise til kollektivt. Han kommer nok noe sent...

Det var en hyggelig melding å få :)

 

Ebeltoft - Hals eller Hou ca 70nm.

 

Hals blir en liten omvei.

Hou er mer direkte i den kursen dere skal.

 

Var begge plasser i fjor, begge koslige plasser.

Takker Mariell. Notert :)

 

God morgen SAP.

Han hadde kanskje ikke hatt en god natt, den godeste havnebetjenten. En underlig skrue?

... og det er jaggu mange underlige navn på båter:

screenshot276.jpg

 

Du møter den kanskje om et par-tre timer.

Utrolig, lol

 

Skal ta bilde om vi ser'n... :)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Sjekk ut de harde forholdene ;)

 

Ser du mamma? Ingenting og bekymre seg for dette her :)

 

Hele familien og venner følger med på AIS og noen på BP.

At mor følger med er flott, for da slipper jeg telefon 4 ganger i timen, lol :D Hun vet jo også at mange andre følger med, så skulle vi få problemer, så er vel Seakingen her før vi i det hele tatt vet vi har et problem.... ;)

 

bilde

 

 

SAP - from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Hei Sap + mannskap:) Har også begynt å følge med på denne drømmeturen, og kan også anbefale Hals. Hyggelig og lun liten havn, ved DK 's korteste fergetur( 5min. Over Limfjordens utløp:) Og hvis dere ikke MÅ til Skagen, er det et flott alternativ å gå til den koselige øya Læsø. Og muligens mindre værhardt å krysse over til svenskekysten derfra? God tur videre, skal se etter Karma i Middagsbukta/ Oustøya til sommeren:)

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Hei SAP.

 

Flybilleten er bestillt. Lander 19:50 I Aalborg. Gleder meg til å møte dere og se båten, selv om de ikke er en snekke.....:-) Sees I morgen

Fy f***** det var bra :) vi gleder oss virkelig til du kommer... 2 sultne karer trenger desperat en fyr som deg ikledd stuepikeuniform nå, loooool ;)

 

Ble det Hals? Høres flott ut der også iflg de andre her på BP som har vært der....

 

Mulig vi går litt lenger i dag/ natt om været holder. Nå er det havblikk og sol.

Men det kan jo forandre seg fort...

Skal sjekke litt oppdaterte værprognoser etterpå :)

 

Dette var hyggelig, T :)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Sjøen kan ikke bli mye flatere ser jeg.. Utrolig gøy med sånn vær. Blåser litt mer i gamlelandet nå. Satser på at det legger seg til dere kommer oppover.. Fortsatt god tur, og takk så mye for god underholdning. Mye arbeid er gått i vasken pga dere.. Så takk skal dere ha :thumbsup: Tips til fortsettelsen.. Ta betalt for all underholdning dere gir.. Da kommer turen til å lønne seg.. :yesnod:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Dette er sterkt vanedannende og går faktisk ut over visse ytelser her :smiley: siden man må inn så ofte liksom.....

men fy søren for en flott tur dere har. Veldig gøy at dere tar dere tid så flotte underholdende oppdateringer også.

 

Bare et spørsmål SAP! er dette den båten som Stavanger Marinsenter averterte?? den var jeg meget intr i ser du, men ble nok litt for stor for vår båtplass.

 

Lykke til med videre flott tur.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...