Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?

sap_2000

Recommended Posts

Da er vi igang etter handlingen. Tok litt tid.

Gikk opp og tok taxi ned med sikkert 50 kg proviant ;) hev posene i båten og ga gass

Trang havn, og vi lå longside innerst utenpå en AZ 38

Dro kjensel på en båt der inne.... Var dette din forrige, MA?

Under brua nu. 2,5 knop motstrøm....

Ny destinasjon er Samsø...

Laster opp noen bilder

bilde

SAP - from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Har ikke fått lest de siste timene, men fått med meg at det er foreslått alternativer til Samsø....

Vi må lese oss opp på været også. Har lyst til og komme så lang som mulig hvis det er roligere i dag enn i morgen...

Kompisen flyr til Aalborg i morgen kveld, så har lyst til og være i nærheten av limfjorden elns da....

Må sjekke vær og alternativer nå...... Har ikke lest svarene deres på en stund, men vil takke så meget for allt!!!

Overveldet de-luxe :)

Mvh. SAP

Åhh, borte fra tråden når det skjer action, typisk meg. Måtte bruke 3 timer på å lese meg opp igjen :lol: Fortsatt fin fin tur. Gruer meg til dette er over jeg.....

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Ny endring i planene... Har fortsatt ikke fått lest meg opp på forumet, så dere har det i tankene når jeg svarer :)

Har dog sett grovt på været...

Vi sikter på Tunø som Regina sa.

Vi har 2 valg slik jeg ser det nå etter litt kort tenking.

1: gå til Tunø

2: gå natta mot Grenå for og komme lengst mulig før dritten kommer... Ser det er meldt sørlig økende og senere dreiende mot SE. Vinden bekymrer oss ikke, men bølgene....

Medsjø er greit. Dreier det mot SE, vil vel bølgene komme mer fra kysten rundt Grenå, og teorien er da og holde seg tett på land for og unngå mest mulig sidesjø....

Drawbacket er at det ikke noe sted og søke ly mellom Ebeltoft og Grenå...

Nå går vi direkte mot Tunø, men fortsatt 1,2 kn motstrøm.

Glad jeg har proppfulle tanker :) Skal sjekke alt i kveld. Fant forøvrig ut at jeg har måler på dieselundertrykk i grovfilteret via SmartCraft displayet. Den var bare ikke aktivert i menyen. Da vet jeg hva sensoren i bunn av filteret er til også. Trodde den var for og varsle om vann....

Jeg rekker ikke og få med meg alt nå om det som er skrevet tidligere.... Kunne noen være så snille (om nødvendig) og ta en kort oppsummering om det er noe viktig info på forumet vi ikke har fått med oss?

På PM for eksempel. Det hadde vært flott om vi har misset noe kritisk :)

Tusen, tusen takk. Vet virkelig ikke hvordan jeg skal få takket dere.... Dette er helt fantastisk og uvirkelig for oss :)

Mvh. SAP

Hvilken fart holder du i 2m signifikant og 16-18 m/s B´liten?

Kommer helt an på sjøens krapphet og vinkel mot båten. Mellom 12 og 17 knop. Der går båten tungt og godt i sjøen. Har ikke hatt det værste været mitt i trynet ennå. Meste vi har hatt rett i trynet er rundt 16 ms utafor Stalsberget, og der groper sjøen seg godt. Da holdt jeg rundt 12-14 knop.

18 ms har vi hatt i mer åpent farvann med rundere sjø på skrå. Ikke noe problem å halvplane i den garta da

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Dette er sterkt vanedannende og går faktisk ut over visse ytelser her :smiley: siden man må inn så ofte liksom.....

men fy søren for en flott tur dere har. Veldig gøy at dere tar dere tid så flotte underholdende oppdateringer også.

Bare et spørsmål SAP! er dette den båten som Stavanger Marinsenter averterte?? den var jeg meget intr i ser du, men ble nok litt for stor for vår båtplass.

Lykke til med videre flott tur.

Takker, Kire :)

Stemmer. Samme båten. Glad for at annonsen ikke gjorde båten rettferdighet :)

Blå er 1-1,5 meter signifikant (betyder, at bølgerne kan være markant større) og lyseblå er 1,5-2 meter signifikant

Takker så meget MA :)

Sitter og leser meg opp på forumet nå...

Mvh. SAP

Gratulerer med en fantastisk båt :clap: Er nok ikke alene om å misunne dere litt, både båt og "gutta på tur". Følger dere på ferden som så mange andre.

Veldig glad jeg har eget kontor og ikke sitter i åpent kontorlandskap på jobben :lol: Lykke til videre på ferden :thumbsup:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...