Worry II Svart 5.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2013 Rette prisen, og litt "edrulig" så går det greit. Så sant som skrevet, Benji ! Jeg fikk solgt min i dag Utolig deilig ! Må spikre avtale på den nye, så blir det hentetur på meg om ikke lenge Link to post
Marida Svart 5.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2013 Takk for god info Kire :-) Skal prøve å få kikket på de. Var det et Drammensfirma som laget disse mon tro! Nei, på Tveita. Har ikke adressen her jeg er nå. Skal ta bilder i helgen. De er ikke så enkle å fjerne når man har hul badeplattform. Det er muttere på undersiden. Link to post
Lars E. Svart 5.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2013 Legger ved noe bilder av TG-davitene. Både på min båt Ring Tore Kløvstad på 916 42 050. For øvrig, når jeg monterte felte jeg inn lenseplugger, slik at jeg kunne få det tett hvis jeg fjernet de helt. I og med at plattformen min er hul inn til motorrommet. da kan jeg ta ut skruene som holdet davitene (2 stk på hver) og tette med skruen til lensepluggen. Link to post
Marida Svart 5.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2013 Om 1,5 uke kan du se hvordan de virker SAP. Da er det treff. Link to post
sap_2000 Svart 5.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2013 (redigert) Om det blir plass til meg, da. Hadde vært intr å få sett og tatt på de Var litt for sent ute med påmeldingen. Me får sjå. Er det noen som selger/ utstiller TG, eller er det rett ut fra firmaet? Redigert 5.Juni.2013 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Marida Svart 5.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2013 Tror dette er kun en mann. Han får de produsert i utlandet. ingen utstilling. Tror du kan regne med tur sørover neste helg. Da røper jeg ikke for mye. He,he Link to post
Kire Svart 5.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2013 (redigert) Nei, på Tveita. Har ikke adressen her jeg er nå. Skal ta bilder i helgen. De er ikke så enkle å fjerne når man har hul badeplattform. Det er muttere på undersiden. Jamen....du skal vel ikke måtte røre mutteren under for å ta en TG-davit helt vekk? Platen med mutteren skrus jo permanent fast på undersiden og vil bli stående igjen den når "stor" skruen på utsiden fjernes ?? Jeg vurderer å bruke de utpåliggende brakettene, men får se på bildenevdine først Der kom jo også Tore og hans tlf meg i forkjøpet også Redigert 5.Juni.2013 av Kire (see edit history) Link to post
Marida Svart 5.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2013 har ikke fått skrudd fast den platen da det er for trangt inne i badeplattformen Link to post
sap_2000 Svart 6.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2013 Ligger innemurt på Aker Bygge blant hundrevis av seilbåter som skal seile Færder'n i morgen. Satser på at det ikke blir brann i natt, for da hadde det gått med endel båter.... Har brukt kvelden på å montere Ray 650 AIS'en og en 2,4m Glomex antenne. Nå er det symetri på antennene :-) Skrudde det på for en liten stund siden og det spiller som bare det :-) Må legge til kompisbåtene i buddylista og knotte litt i kveld :-) Monterte alt oppunder dashen på Fly. Satt GPS antennen på innsiden så høyt som mulig. Funker bra. Fikk også montert mottageren til thrusterene. Funket det også etter at jeg fant en ledning som ikke var koblet til. I morgen skal jeg følge Færder'n og knipse litt bilder. Kamera og godobjektivet er med :-) Gleder meg :-) SAP -from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
REM Svart 6.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2013 Har brukt kvelden på å montere Ray 650 AIS'en og en 2,4m Glomex antenne. Nå er det symetri på antennene :-) Skrudde det på for en liten stund siden og det spiller som bare det :-) SAP -from my iPad ) Spiller som bare det gjør min Garmin AIS600 også. Det vil si så lenge jeg ikke går med radar overlay på plotteren. Så fort jeg aktiverer radar overlay forsvinner alle AIS-objekter på skjermen. Flere som erfarer dette eller er det noe feil i oppsettet mitt? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
sap_2000 Svart 6.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2013 Skrudde på radaren for å prøve nå. AISen fungerer fint. Tipper på en innstilling i oppsettet ditt, REM. Kan ikke se noen grunn til at det ikke skulle være mulig. Du må ikke velge AIS overlay aktiv når du har radarbilde/ overlay eller ne slikt? Mvh. SAP Link to post
MajorAndy Svart 7.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2013 Når du ser hvor godt det spiller vil du fortryde at du ikke havde det installeret på hjemturen... Link to post
sap_2000 Svart 7.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2013 Hehe. Ja MA :-). Bestemte meg første dagen vi kjørte at det måtte bli skikkelig AIS :-). Har lagt til din båt buddylisten så jeg seer det blinker i alarmer om du kommer innenfor rekkevidde i sommer, hehe :-) Alt vel med deg MA? Hvor går ferieturen i år? Mvh. SAP Link to post
MajorAndy Svart 7.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2013 Ferie om tre uger Som Regina skriver, så er det vinden og vejret, der afgør. Bohuslän har været målet i mange år, men Fruen kunne godt tænke sig at se noget andet, så et alternativ er Sønderborg, Endelave, Lillebælt og det sydfynske øhav. Som du jo selv kender lidt til nu :-) Sørlandet er heller ikke udelukket. Jeg skal se om der findes en buddyliste på Simraden. Link to post
sap_2000 Svart 7.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2013 Håper vi sees MA :-) har lyst på en tur tilbake til DK. Vi skal nedover Sørlandet først ser det ut som.. Ser på Færder'n nå. Tusler sammen med Kaspara som skal innover til start 1530. Ser Framtida også :-) SAP -from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
Bitteliten Svart 7.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2013 Regner med at vi tar oss en tur i kveldinga. Må bare få flytta en yngling og sjøsatt ei jolle først Link to post
mhemil Svart 7.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2013 Buddylist er kult. Ikke støtte for dette på C Classic serien til Raymarine. Ei heller AIS Silent mode. Er dette kun software eller evt. begrensninger i NMEA0183 som gjør at disse funksjonene ikke støttes? Og, hva er forskjellen mellom nye e og E serie. Har lest litt på nettet, men synes det er litt forvirrende at Raymarine nå har liten e og STOR E serie. Link to post
sap_2000 Svart 7.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2013 (redigert) Du kan sette silent mode manuelt på AIS 650 ved å sette en bryter på to dedikerte kabler ut av AIS. På vei sydover. Tracket hittil (jeg fyllekjører ikke, lol) ;-) Ble passert av en morroklump i halvplaner på 10 meters avstand. Fikk vridd hekken litt så alt skapinventar er fremdeles på plass :-) Flott vær og temp nå :-) SAP -from my iPad using Tapatalk Redigert 7.Juni.2013 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
mhemil Svart 7.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2013 Ja, har montert svenskeknappen lett tilgjengelig på dashbordet . Link to post
sap_2000 Svart 7.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2013 Forskjellen på nye C og E er i hovedsak touchskjerm og videomuligheter. Og prisen da... SAP -from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
mhemil Svart 7.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2013 Ja, men forskjellen på e og E? Link to post
Slangemannen Svart 7.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2013 Er det trangt der ute nå? Skal fra Sandvika til Sætre om en stund. Link to post
sap_2000 Svart 12.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Ja, men forskjellen på e og E? Tro det bare er tilfeldige skrivemåter. E er e så langt jeg vet. Mulig de skiller e7 fra de større kanskje..... SAP -from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
mhemil Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Ja litt forvirrende. Dette fra raymarine.com: e series: http://www.raymarine.com/view/?id=2966 E series: http://www.raymarine.com/view/?id=52 Link to post
sap_2000 Svart 12.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 (redigert) Den siste er e series Wide. Utgående model som deler mest med gamle C og e classic. Mange kaller de en facelift fra classic. Nye C og E som du hadde øverst er en helt ny generasjon som ble lansert i 2012 og forhåpentlig vil vare en stund. Redigert 12.Juni.2013 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn