Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?


sap_2000

Recommended Posts

Takker.

Godt navneforslag, lol :-)

 

Det ble en Ray A67D på tilbud fra Seatronic. Er mest intr i ekkolodd med tanke på fisking og dykking.

Skal se om jeg kan få tak i en ekstra kabel og brakett på ebay feks så jeg kan bruke den i nettverket på moderbåten også.

 

På vei ut med båten for å polere og fikse litt. Trenger landstrøm, så må i gjestehavn.

Anoder på motor hadde jeg tenkt og bytte/ sjekke også, så må utom Vollen Slipp på veien.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Er det den "gamle" serien med navionics kart? Eller en ny serie? Hadde a57d i gamlebåten...

 

Tar kveld på jobb jeg og nå.. 20 grader og lettskya er fint vaskevær:)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Nei, det er den nye som kom i Mars.

Den som er på tilbud kommer med EU kart (Navionics silver), et litt jallakart som mangler endel detaljer og dybder over 10 meter.

 

Over nettverket, mener jeg den kan dele kart fra masteren.

http://www.seatronic.no/kartplotter-kartplottere-c-235_2/raymarine-a67-touch-p-4041

 

På tilbud til 5.999,- nå.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Det var noe annet ja! Enn min a57d. Men kartet er vel det samme.. Bare synlig over 10 meter.. Men fungerte greit tilbavigasjon.. Om jeg kjører på et skjær på 11 meters dyp tror jeg ikke det er skjæret som er største bekymringen min:)

 

Hmm... 6000 for den med kart.. Føles litt bortkastet å bruke 2500 på kartbrikke til min 7 år gamle garmin som mangler kart da.....

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Ja, det er en god deal nå synes jeg.

Tilbudet har vart 2-3 uker nå og er styrt av Raymarine Norge.

Ikke sikkert det varer så mye lenger....

 

Dette ser ikke ut som 2,5 båtpenger for meg. Og det var med litt rabatter. Synes Cummins Norge priser seg helt ut, spes på sinkene som kun fantes med pluggen. Fortsetter det slik blir det mye utenlandshandel fremover.... Boatzincs.com ;-)bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Har puslet litt med båten i går kveld og i ettermiddag.

 

Fått gjort litt elektrisk, polert litt osv.

 

 

bilde

 

 

 

 

Readarpiggen kom på plass også. Håper den virker :-)

 

bilde

 

 

 

 

På vei en tur ut i finværet. Godt og varmt nå :-)

 

 

 

bilde

 

 

 

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Sap, den piggen du har på radaren din, holder den måkene fra og sette seg på radaren ? Jeg har trøbbel med måker som setter seg på Glomexantenna og bruker båten min som toalett. Jeg har tenkt på en slik "pigg" som en mulig løsning på problemet, men vil vite om det virker før jeg monterer noe slikt. Jeg begynner å få et noe anstrengt forhold til disse fuglene...

Link to post
Share on other sites

@ Vinke Lanke.

Det er målet med piggen.

Tror det vil funke da måker er livredde for å skade seg.

Se noen poster tilbake, så skrev jeg litt mer om problemet.

 

 

@Ray.

Tusen takk for tipset. Er på de kanter i ny og ne :-)

7-800 for en stavsink grenser til ran.... :-(

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

7-800 for en stavsink grenser til ran.... :-(

Betaler vel rundt 35,- til Volvo Penta :rolleyes:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Nå har jo du de gode VP'ene, så du slipper billig unna uansett ;-)

 

Jeg kan trygt si at det var siste gang. Nødløsning før ferien.

 

Neste gang blir det boatzinc.com og utenlandshandel generelt på de andre tingene.

Har nesten lyst til å kjøpe noen lange staver, kappe til og gjenge opp selv...

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Da har jolla fått trekk over styrekonsoll og sete.

 

Det var det at sitteputa også var et lokk som var fastmontert på hengsler som satt igang ideen om trekk.

 

Uansett hvor vanntette disse putene skal være så blir de stygge og vanntrukne med tiden.

 

Stoffet var en glatt og lett variant i koksgrå.

 

 

bilde

 

 

 

bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Har ikke syferdighetene dessverre.

Doxa interiør lagde de for meg. Kjørte utom med båten på hengeren en tur så decfikk lagd malene.

Ble bra synes jeg.

 

Dette kom som et tillegg når vi først var igang med moderbåten.

Hadde bestilt trekk til frontvinduer og det førte vinduet på hver side pluss skyvedøra.

 

Malene ble tatt sent forrige uke og i dag var det klart for montering.

Det ble foreslått hvite, selvklebene fester, men ombestemtemte meg når jeg så størrelsen på de samt at de hadde noen spor som ville blitt møkksamlere.

Så da ble det skrufester isteden. Jeg boret og skrudde selv så det gikk litt fortere.

 

Trekket er perforert og gjennomsiktig i et gummi/ nylonmateriale. Husker ikke hva det heter i farten Hjelper endel for varme og blekingsskader på interiøret. Bonusen er man kan kjøre innenfra på lyse dager da man ser godt ut av vinduene.

Samme trekket brukes mye i sydligere strøk på Fairline, Princess, AZ etc.

 

 

bilde

 

 

 

bilde

 

 

 

bilde

 

 

 

bilde

 

 

 

 

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Du skrev: Hengeren veier 125 kg og båten rett under 150, så da kan man lovlig kjøre i 80 km/t med ubremset henger på aktuell totalvekt under 300 kg regelen.

 

Er dette så enkelt at man tar og legger sammen vekta av båt +henger OG(?) motor slik at det blir < 300kg?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...