Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?

sap_2000

Recommended Posts

Takk for god info Kire :-)

Skal prøve å få kikket på de.

Var det et Drammensfirma som laget disse mon tro!

Nei, på Tveita. Har ikke adressen her jeg er nå. Skal ta bilder i helgen.

De er ikke så enkle å fjerne når man har hul badeplattform. Det er muttere på undersiden.

Legger ved noe bilder av TG-davitene. Både på min båt

Ring Tore Kløvstad på 916 42 050.

bilde

bilde

bilde

For øvrig, når jeg monterte felte jeg inn lenseplugger, slik at jeg kunne få det tett hvis jeg fjernet de helt. I og med at plattformen min er hul inn til motorrommet.

da kan jeg ta ut skruene som holdet davitene (2 stk på hver) og tette med skruen til lensepluggen.

bilde

bilde

Nei, på Tveita. Har ikke adressen her jeg er nå. Skal ta bilder i helgen.

De er ikke så enkle å fjerne når man har hul badeplattform. Det er muttere på undersiden.

Jamen....du skal vel ikke måtte røre mutteren under for å ta en TG-davit helt vekk? Platen med mutteren skrus jo permanent fast på undersiden og vil bli stående igjen den når "stor" skruen på utsiden fjernes ??

Jeg vurderer å bruke de utpåliggende brakettene, men får se på bildenevdine først

Der kom jo også Tore og hans tlf meg i forkjøpet også

Redigert av Kire (see edit history)

Ligger innemurt på Aker Bygge blant hundrevis av seilbåter som skal seile Færder'n i morgen.

Satser på at det ikke blir brann i natt, for da hadde det gått med endel båter....

vejuqe9a.jpg

Har brukt kvelden på å montere Ray 650 AIS'en og en 2,4m Glomex antenne. Nå er det symetri på antennene :-)

Skrudde det på for en liten stund siden og det spiller som bare det :-)

Må legge til kompisbåtene i buddylista og knotte litt i kveld :-)

jy9ezu5u.jpg

Monterte alt oppunder dashen på Fly. Satt GPS antennen på innsiden så høyt som mulig. Funker bra.

Fikk også montert mottageren til thrusterene. Funket det også etter at jeg fant en ledning som ikke var koblet til.

I morgen skal jeg følge Færder'n og knipse litt bilder. Kamera og godobjektivet er med :-) Gleder meg :-)

5equ8edy.jpg

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Har brukt kvelden på å montere Ray 650 AIS'en og en 2,4m Glomex antenne. Nå er det symetri på antennene :-)

Skrudde det på for en liten stund siden og det spiller som bare det :-)

SAP -from my iPad )

Spiller som bare det gjør min Garmin AIS600 også. Det vil si så lenge jeg ikke går med radar overlay på plotteren. Så fort jeg aktiverer radar overlay forsvinner alle AIS-objekter på skjermen. Flere som erfarer dette eller er det noe feil i oppsettet mitt?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Skrudde på radaren for å prøve nå.

AISen fungerer fint. Tipper på en innstilling i oppsettet ditt, REM. Kan ikke se noen grunn til at det ikke skulle være mulig.

Du må ikke velge AIS overlay aktiv når du har radarbilde/ overlay eller ne slikt?

Mvh. SAP

Hehe.

Ja MA :-). Bestemte meg første dagen vi kjørte at det måtte bli skikkelig AIS :-).

Har lagt til din båt buddylisten så jeg seer det blinker i alarmer om du kommer innenfor rekkevidde i sommer, hehe :-)

Alt vel med deg MA? Hvor går ferieturen i år?

Mvh. SAP

Ferie om tre uger :thumbsup:

Som Regina skriver, så er det vinden og vejret, der afgør. Bohuslän har været målet i mange år, men Fruen kunne godt tænke sig at se noget andet, så et alternativ er Sønderborg, Endelave, Lillebælt og det sydfynske øhav. Som du jo selv kender lidt til nu :-) Sørlandet er heller ikke udelukket.

Jeg skal se om der findes en buddyliste på Simraden.

Håper vi sees MA :-) har lyst på en tur tilbake til DK. Vi skal nedover Sørlandet først ser det ut som..

Ser på Færder'n nå.

Tusler sammen med Kaspara som skal innover til start 1530.

Ser Framtida også :-)

jy3enu3e.jpg

Mvh. SAP

Buddylist er kult. Ikke støtte for dette på C Classic serien til Raymarine. Ei heller AIS Silent mode. Er dette kun software eller evt. begrensninger i NMEA0183 som gjør at disse funksjonene ikke støttes?

Og, hva er forskjellen mellom nye e og E serie. Har lest litt på nettet, men synes det er litt forvirrende at Raymarine nå har liten e og STOR E serie.

Du kan sette silent mode manuelt på AIS 650 ved å sette en bryter på to dedikerte kabler ut av AIS.

bilde

På vei sydover. Tracket hittil (jeg fyllekjører ikke, lol) ;-)

Ble passert av en morroklump i halvplaner på 10 meters avstand. Fikk vridd hekken litt så alt skapinventar er fremdeles på plass :-)

bilde

Flott vær og temp nå :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...