Jump to content

Planer for sommer 2007


bliss X

Recommended Posts

Dem 2 siste åra har vi surra oppi telemarkskanalen , i sommer var det vel ca 14 båter fra Horten oppi der . Vi kjørte bare 2 båter sammen , men møtte dem andre innimellom. Er helt topp i kanalen vis du vil ha en stille og rolig ferie uten mye folk å mas , da er det tingen . Snakka med direktøren i en av di siste slusene på vei ned , han sa det hadde så langt vært ca 600 båter . Trur vi venta i en sluse , så der er det god plass vis du vil slippe kaoset på kysten i fellesferien .

Nå til sommer'n aner jeg ikke , men skal ikke se bort fra at vi havner oppi der igjen . Men med ny båt med litt større fart så frister danmark , men ikke noe bestemt enda . Om det blir nedover sørlandet eller nedover svenskekysten og ned til danmark , blir vel et fett i fellesferien når det gjelder kaos tipper jeg . Men 4 uker i båt blir det , enten den ene eller andre veien . Skal ikke se bort fra at jeg gleder meg alt , blir noe nytt å sitte i solen oppe på CBC dekket .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ser ut til at det kan bli en tidlig ferie for oss i år. Ferie og ferie fru blom. Den første som strekker seg over mer enn en uke på ti år. Skal bli rart!

 

14 dager på svenskekysten med en mulighet for en snartrip over til Danmark. Skagen frister ikke med det kaoset som jeg har lest om der. Ber ikke om trengsel heller. :lol:

 

Blir mulighet for å gå sammen med rem nedover dersom ferieukene passer. Hyggelig selskap. :cheers:

 

Vi trives avgjort best på svenskekysten. Dalslands kanal hadde vært førstevalget. Kjørt der tre år ganger før. Telemarkskanalen blekner i forhold.

 

Dersom havna er isfri blir det Koster i påsken. Flere fra Sætre stikker nedover. Ser vel Tine III der også, tipper jeg. Med eller uten varmeapparat som virker. :wink:

 

Det ble rundt 70 overnattingsdøgn i fjor. Havner vel rundt der i år også, dersom helsa holder.

 

Vi går en fin tid i møte nå, folkens.

 

Også for ikke å glemme: Hortenstreffet er allerede notert i almenakken. Den er obligatorisk. Masse hyggelige båtfolk. :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg har, sammen med en kamerat, planlagt å gå men en Skjærgårdsjeep fra Namsos, via Rørvik og til Brønnøysund. Har hytte ved Brønnøysund, så det blir utgangspungtet for videre dagsturer. Mulig vi tar turen til sandnessjøen når vi først er i gang. Var med legeskyssbåten mellom Horn og Kjøtta for noen år siden, men da var jeg så neddopet at jeg gikk glipp av moroa :lol:

 

Dette er noe av landets fineste områder, med et lys som man bare kan drømme om sørpå. Og så er det så få fritidsbåter at vi kan hilse på samtlige vi møter :wink:

Ellers er det i år også planer om å få skorgenesen på vannet. Den har i år 15 års jubileum som naustbåt, men skal naustet bli ferdig, må den ut.

Men siden vi bare har 23 timer sol (på godværdagene) er det vel ikke sikkert jeg rekker det i år heller :wink:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Jeg har, sammen med en kamerat, planlagt å gå men en Skjærgårdsjeep fra Namsos, via Rørvik og til Brønnøysund. Har hytte ved Brønnøysund, så det blir utgangspungtet for videre dagsturer. Mulig vi tar turen til sandnessjøen når vi først er i gang. Var med legeskyssbåten mellom Horn og Kjøtta for noen år siden, men da var jeg så neddopet at jeg gikk glipp av moroa :lol:

 

Dette er noe av landets fineste områder, med et lys som man bare kan drømme om sørpå. Og så er det så få fritidsbåter at vi kan hilse på samtlige vi møter :wink:

Ellers er det i år også planer om å få skorgenesen på vannet. Den har i år 15 års jubileum som naustbåt, men skal naustet bli ferdig, må den ut.

Men siden vi bare har 23 timer sol (på godværdagene) er det vel ikke sikkert jeg rekker det i år heller :wink:

Dere må ikke glemme å legg til på Brakstad så dere får "fylle"opp :cheers:

Link to post
Share on other sites

Dersom havna er isfri blir det Koster i påsken. Flere fra Sætre stikker nedover. Ser vel Tine III der også, tipper jeg. Med eller uten varmeapparat som virker. :wink:

Det ble rundt 70 overnattingsdøgn i fjor. Havner vel rundt der i år også, dersom helsa holder.

Selvfølgelig skal vi være med til Koster i påsken , så sant det er mulig med vær å vind . Trur jeg hadde sånn ca 120 overnattninger i fjor og 5 hitil iår .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Blir 4 uker på svenske kysten med Danmark i år, skal ned til Gøteborg har lovet barna Liseberg. I fjor tok vi dette pluss sørlandet, men dropper sistnevnte i år.

 

Vi har barn som er 12 -15 år gamle slik at vi er nødt til å ligge noen dager i Tanumstrand for deres skyld, men det kombinerer vi med dårlig vær så det er forholdsvis greit (blir alltid noen eller flere dager med dårlig vær)

 

Ellers blir det gode gamle Koster der har vi funnet mange perler å kose oss på.

Link to post
Share on other sites

Til sommeren skal jeg en tur til Liseberg med ungene, skulle ha vært der ifjor men finner en regnfull uke til sommeren. Ellers blir det hytta en tur og en båttur til Hvaler om været blir bra. Blir det dårlig står syden for døren.

 

Skal ha en uke alene også sansynlgivis, Monaco. Da blir det blondine jakt for alle pengene :lol::lol::lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Ikke så veldig lenge igjen til våren, og tiden går fort.

Noen som har begynt å legge noen planer for sommeren?

I fjor var vi i Skagen-Frederikshavn-Læsø-Svenskekysten-Sørlandet, var tidlig ute og unngikk trengselen.

I år blir det helgetur med kompiser til Skagen og sommerferie blir på vestlandet.

Besøke slekt og venner underveis. Nyte freden og roen - slippe å seile og ligge i trengsel.

 

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Et båtbytte er aktuelt (septikken er snart full på den gamle). I såfall blir det ferie-transport fra Molde-området til Oslo. Tanken er i såfall å bruke drøyt 2 ut av 3 uker på strekningen ned til Stavanger. Derifra til Oslo blir ren transport-etappe.

 

Dette vil for en østlending bli århundrets mulighet til å se den fantastiske naturen på vestlandet man har hørt og delvis sett. Jeg oppfordrer på det sterkeste til innspill på hva jeg må få med meg. Samt gode råd og innspill.

 

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Etter båtbyttet sist høst (10 fot opp!) gleder vi oss til å fortsette tilvenningen til "storbåt"-liv med økt aksjonsradius. Vi satser på sen ferie i år og håper å kunne få utforsket en del av den svenske vestkysten i løpet av august. Studien av havnebeskrivelser er i full gang! Bare sommerværet kommer når det skal, så kan dette bli både spennende og bra! :sailing:

Redigert av Arvid_A (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Som et resultat av god planlegging :wink: i forbindelse med siste mannskapsøkning blir sommerferien forlenget med fødselspermisjon i år. Fra st.hans til medio september vil vi være egne herrer uten daglig rapporteringsplikt til arbeidsgiver! Dette vil bli rake motsetningen til forrige sesong da vi kun fikk til en(!) overnatting om bord.

 

Seilingsplanen er foreløpig løslig definert som "kystnære farvann mellom Statt og Lofoten". I og med at vi har mye tid til rådighet håper vi å få mulighet til å se nærmere på farvannet nedover Mørekysten. Kanskje blir det en tur forbi Statt også, vi får se. I tillegg blir det helt sikkert noen uker på Helgelandskysten, etter å ha feriert her to somre tidligere begynner vi å få oversikt over hvilke steder som bør besøkes.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...