Jump to content

Tillit til NSSR


bliss X

Hvordan er din tillit til toppledelsen i NSSR?  

467 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Hei.

 

Hva mener du med "Tillit til ledelsen" Lasse?

Og hvilken ledelse, - generalsekretæren, styret, el.?

Og hvilken tillit snakker vi om,

- tillit til at selskapet kan drives økonomisk?

- tillit til at vi kan føle oss trygge på sjøen?

- tillit til at ledelsen kan rydde opp blandt mulige udugelige/unødvendige småsjefer?

osv.

osv.

Ikke lett å velge rett avkryssing.

Og hvilken nytte kan en egentlig ha av en slik spørreundersøkelse?

 

Lars H.Bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke inntrykk via media er nok til å ta stilling. Har sett så mye rar "journalistikk" opp igjennom årene at jeg har lært meg at ting har alltid minst to sider: Medias framstilling, og de faktiske forhold. Synes derfor ikke at noen av svaralternativene passer mitt synspunkt.

Link to post
Share on other sites

Lars:

 

Som jeg skrev går det på tillit sett i lys av de tumultene som har vært, og som nå er behandlet i retten.

 

Se f.eks http://ukeavisenledelse.no/cgi-bin/ukeavisen/imaker?id=82041

 

Hvilken nytte man har?

Hvilken nytte har man av alle andre meningsmålinger her da?

 

Jeg har hvertfall en nytte av å se hva andre mener om dette, for min tillit er svekket, og jeg vil gjerne se om andre føler det samme.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke inntrykk via media er nok til å ta stilling. Har sett så mye rar "journalistikk" opp igjennom årene at jeg har lært meg at ting har alltid minst to sider: Medias framstilling, og de faktiske forhold. Synes derfor ikke at noen av svaralternativene passer mitt synspunkt.

Da mener at alternativ 3 bør passe. Det var nettopp for slike tilfelle jeg hadde alternativ 3

Link to post
Share on other sites

Dette var en merkelig poll. Om du hadde spurt om jeg som båtbruker har tillitt til NSSR hadde jeg sett interesse av pollen. Hva man mener om ledelsen er for meg helt uinteressant så lenge de leverer det jeg har behov for.

 

 

 

Så jeg synes at spørsmålene i stedet skulle være: Har du tillitt til NSSR Ja eller Nei

 

Det er ikke vår oppgave å ha tillit til en ledelse - det er styret i NSSR sin oppgave å ha tillit til ledelsen. Vår oppgave er å ha tillit til hele organisasjonen og de produkter den leverer.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Vi får la henne og styret "rydde" opp i organisasjonen - det er sikkert nødvendig siden de gjør det.

Regner med at etter alle historiene og medieomtalene som har vært over lang tid, så vil ikke et kompetent og ansvarlig styre sitte å se på at en nytilsatt gen. sekretær "ødelegger" NSSR uten at de er orientert om hva som er grunnen og årsakene for å handle som hun gjør.

 

Er vel ikke enig i måten det blir gjort på - men er rimelig sikker på at hvis hun ikke NÅ totalt sett handler riktig, og får det forventede resultat av styrets overordnede mål - så er det hun som får fyken.

 

Det er en nådeløs verden, men av og til er en opprydding nødvendig for å leve inn i fremtiden......., slik at vi får den forventede kvaliteten på tjenestene vi etterspør og betaler kontingenter per år for å ha.

 

Greier de ikke å oppfylle dette mål og sørge for at dette fungerer overfor oss brukerne, er det over og ut med flere enn selve gen. sekretæren, tipper jeg!

 

Lykke til NSSR! (jeg stemte alt. 3.)

 

Ship'O'Hoi! :sailing:

Link to post
Share on other sites

Kanskje det ene alternativet burde være noe slikt?

Jeg ønsker ikke å stemme da jeg ikke har satt meg 100% inn i saken da dagens media har tendens til å være noe ensidig og fyre opp under kun en side så det blir en sak ut av det?

 

såvidt meg bekjent har det vært mye rot men at det nå kommer frem i lyset bidrar vel til at det nå blir ryddet opp og selskapet vil gjøre en enda bedre jobb enn tidligere.

Link to post
Share on other sites

Var ikke det DOF?

<{POST_SNAPBACK}>

.... og hvilket sammentreff at når man selv er tungt inne på eiersiden i et selskap som har et slikt fartøy til overs, så passer det tilfeldigvis å selge det til NSSR hvor man selv er styreformann .....

 

Vi er nok ikke alene om å stille et par små spørsmålstegn ved den transaksjonen :rolleyes:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Ja, det er ikke lett å mene noe uten å ha alle fakta på bordet synes jeg.

 

At "krigen" i selskapet kan virke unødvendig for oss utenfor er nok mange enige i.

Det er allikevel ikke sikkert vi har rett. Kanskje er det mange ting som ikke er bra i NSSR?

At media ofte (alltid?) ikke klarer å formidle alle fakta på en objektiv måte vet vi som har hatt med media å gjøre. Det gjelder særlig i saker som kan bli "bestselgere" i avisen, på TV e.l.

 

Ikke mange ble så mye klokere av dette kanskje, men det begrunner i hvertfall årsaken til at jeg ikke er sikker på hva jeg vil mene om saken.

 

At man skal lukke ørene for hva som skjer i NSSR bare de leverer "varene" slik "bitteliten" mener er jeg vel heller ikke helt enig i. Kritisk journalistikk på dårlig ledelse er bare bra så lenge det presenteres fakta. Skal man godta alt bare det ser bra ut utenfra kan det bære galt av sted.

 

At siste ledd i NSSR (skøytene) gjør en bra jobb vet vi jo.

 

:cheers: I morra skal jeg på sjøen!

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Til KRAPYL og POSEIDON (og sikkert flere):

Tidene har endret seg...og dette er kun en generell betraktning:

Tidligere gikk man inn i en ideell organisasjon som medlem, eller ansatt, med en definert intensjon om å yte og bidra til fellesskapet.

I dag er vel tendensen slik at man engasjerer seg i frivillige organisasjoner etter først å ha stilt spørsmålet: "What's in it for me?"

Ikke nødvendigvis noe galt med det, men evt noe å reflektere over....

Link to post
Share on other sites

Oppfatter spørsmålet som "tillit til NSSR i sin opprinnelige funksjon", dvs som morderorganisasjon for støtteforeninger og tradisjonell ryggrad, dvs. kvinneforeninger etc. langs kysten. Slik jeg ser det er de forlengst, ufortjent og som offer for stor urettferdighet, blitt redusert til ren inntekstkilde. Dermed har jeg ikke tillit til ledelsen i NSSR.

Laholm

Link to post
Share on other sites

Det skrives mye om NSSR - økonomisk rot, dårlig personalhåndtering osv. Jeg tar ikke særlig stilling til disse tingene da jeg ikke kjenner dem fra innsiden, men kun fra pressens omtale, og jeg er sikker på at man gjør sitt beste for å ordne opp. De som jobber i NSSR gjøre en utmerket innsats - ingen tvil om det.

 

Det som gjør meg fly forbanna og som jeg ikke under noen omstendighet aksepterer er de metodene man har benyttet ved å lese / gå gjennom ansattes epost. Jeg tar sterk avstand fra enhver ledelse eller organisasjon som benytter slike metoder, enten det er lovlig eller ikke.

 

Dersom jeg skal fortsette å gi min støtte NSSR må følgende skje:

 

De som har ansvaret for at de ansattes epost ble gjennomgått, må enten gå av eller komme med en pressemelding der de beklager dette, og lover at slike metoder ikke vil bli benyttet i framtiden.

Min støtte til NSSR opphører f.o.m 2006 hvis det ikke ryddes opp i dette. Jeg har støttet NSSR i snart 20 år.

Link to post
Share on other sites

Det som gjør meg fly forbanna og som jeg ikke under noen omstendighet aksepterer er de metodene man har benyttet ved å lese / gå gjennom ansattes epost. Jeg tar sterk avstand fra enhver ledelse eller organisasjon som benytter slike metoder, enten det er lovlig eller ikke.

 

Dersom jeg skal fortsette å gi min støtte NSSR må følgende skje:

 

De som har ansvaret for at de ansattes epost ble gjennomgått, må enten gå av eller komme med en pressemelding der de beklager dette, og lover at slike metoder ikke vil bli benyttet i framtiden.

Det har de siste dagene kommet frem at Vinmonopolet har brukt IBAS til å kopiere all e-post til de ansatte da de gransket korrupsjonsmistankene i selskapet. Da regner jeg med at din støtte til dem også er borte :wink:

:drink:

 

Styreformann i Vinmonopolet er Harald Arnkværn som er jurist.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det har de siste dagene kommet frem at Vinmonopolet har brukt IBAS til å kopiere all e-post til de ansatte da de gransket korrupsjonsmistankene i selskapet. Da regner jeg med at din støtte til dem også er borte :wink:

:drink:

 

Styreformann i Vinmonopolet er Harald Arnkværn som er jurist.

Ja, du har elt rett. Jeg tar sterk avstand fra å lese andres epost uansett hvem det er som gjør det. :puke:

Link to post
Share on other sites

Hva er problemet med og gå igjennom e-posten til ansatte?

Hvis det kan bidra til og løse saker er det vel ikke noe problem.

 

Eller er det private ting man ikke ønsker at andre kan se?

<{POST_SNAPBACK}>

Enig med deg, hva er galt med dette dersom det dreier seg om etterforskning.

 

Dersom noen på jobber er redde for at vi skal gå gjennom deres e.post så tyder dette på at de skjuler noe.

 

Sjekk gjerne e-posten til de ansatte dersom vi mistenker de for noe uregelmentært.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Det er kun politiet som har lov til å se min post.

Og de skal ha en kjennelse i hånd.

Et brev til meg er et brev til meg.

Et brev jeg sender er til adressaten og ingen andre.

 

Å rekonstruere slettet post er uetisk og ikke noe annet enn datasnoking.

Hørte nettopp på radio at det begynner å blåse litt på toppen i både Vinmonopolet og NSSR.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...