Jump to content

Tillit til NSSR


bliss X

Hvordan er din tillit til toppledelsen i NSSR?  

467 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Bitteliten : I tilfellet Arcus, snakker vi om en korrupsjonssak. Korrupsjon er ulovlig, og derfor kan ledelsen beslutte å sikre elektroniske spor. Det er ikke dermed sagt at de går gjennom matrialet før rettskjennelse foreligger. Grunnen til at man bruker IBAS til sånt som dette, er at IBAS har verktøy og kompetanse som sørger for at bevisenes integritet ikke brytes. Det krever forøvrig egne programmer for å kunne lese data som hentes ut på denne måten.

Jeg går ut i fra (vet ingenting) at Arcus ikke har benyttet disse dataene ulovlig, da jeg ikke har lest noe om det i media.

 

Det NSSR har gjort i denne saken er i beste fall i gråsonen. Jeg har jobbet med sikring av "dataspor" og var det èn ting som virkelig stod i høysetet, så var det personvernet. Absolutt ingenting av personlige data ble hverken gjennomgått eller utlevert uten politianmeldelse eller rettskjennelse.

Link to post
Share on other sites

Siste:

NRK melder i dag at "tåa" er sykemeldt p.g.a. stort arbeidspress (takka f@en for DET). Samtidig står styreleder og bedyrer sin fortsatte støtte :puke:

Mens tillitsvalgte åpent står frem i samme reportasje og bekrefter det vi kanskje visste: Mye rot og uro for de ansatte :cryin:

Holder med distriktsleder i Troms, som uttrykker at hele styre ++ må gå for å kunne opprette ny tillit til NSSR på landsbasis.

Ka blir det neste??

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

"Når kommer årsavgiften?" mener du?

<{POST_SNAPBACK}>

Nope. Det var IKKE det jeg mente! (Selv om det kanskje er DET AP (misunnelsespartiet) vil?) :cryin:

Det jeg HÅPER på, er at noen skjærer igjennom og får ryddet opp: Legger ned hele "frivillighetsregistret"! (Koffor ska vi fortsatt dillt ætte svenskan??)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

All den tid foreningens leder har fått full støtte fra "sine egne", mens grasrota gjør opprør slik at klimaet i en forening/organisasjon ikke er holdbar, må selvsagt andre virkemidler til for å foreta endringer.

 

Det er nettopp det som har skjedd, slik at det nå antageligvis foretaes en utskiftning/opprydning slik at man kan få den ro i organisasjonen som er påkrevd. Jeg er dermed sikker på at alle givere/støttemannskap igjen da returnerer til organisasjonen og hjelper til der det er påkrevd.....

 

Desverre er det påkrevd med slike "ubarmhjertige" utspill en gang i blant.......

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Jada, mye fornuft i det Jan Syvertsen skriver!

 

Og som Andreas også skriver så vil vel mange som i dag sitter delvis på gjerdene og bare registrerer utviklingen i saken, komme på banen i den ene eller andre retningen, når de får oversikt over helheten i "konfliktene" og da på bakgrunn av konkrete FAKTA- opplysninger.

 

La organisasjonen nå få litt mere tid på seg til å finne ut av hvilken frukt (eller flere) som er råtten i en ellers "friskt blandet fruktkorg", for de må selvfølgelig fortest mulig ut av korga for at ikke alt skal bli "fordervet".

 

Så snart ting blir dokumentert og kommer "rettskraftig" frem på bordet - så vil de riktige tingene begynne å skje!

 

Før den tid er det "farlig" for hvermansen å synse i vei på konkrete ting, men en ting er sikkert, det blir mer og mer presserende å finne de rette løsningene fort - for å begrense skadene på omdømmet til Redningsselskapet som allerede er oppstått! :sailing:

 

Håper for oss sjøfarende at de har hellet med seg! :smiley::seeya:

Link to post
Share on other sites

Sitat Sivertsen:

Den operative delen av Redningsselskapets virksomhet er definitivt ikke en del av konflikten, verken direkte eller indirekte

Nå har faktisk mannskap blitt omplassert pga konflikten , så det over er vel ikke helt riktig.

Nektes jobbretur

 

 

Leserbrev fra tidligere mannskap

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

...Jada, mye fornuft i det Jan Syvertsen skriver!

...Før den tid er det "FARLIG" for hvermansen å synse i vei på konkrete ting.....

<{POST_SNAPBACK}>

Høhh, akkurat DET er jeg uenig i! Ingen skal komme her og komme her å nekte oss / meg å SYNSE!!

Jeg spekulerer (synser) på hvilke kriterier som er lagt til grunn for valget av til de grader klønete personer til styre og ledere i NSSR!! Da jeg til tider selv har fungert som leder av "mennesker", er jeg rystet over at det ikke er tatt grep for å stoppe / hindre den oppståtte "støyen". Forrannevnte store "onkler" er neppe akkurat dumme (!), så jeg formoder (synser) at de sitter inne med litt mere fakta enn allmuen før de går til nevnte skritt!

Om jeg er sint?? JA :smash:

(Og ikke er snøsessonget startet heller!!)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Jeg kan vanskelig se at en slik konfilkt som for tiden pågår i NSSR ikke vel påvirke nedover i organsisjonen og ut til den operative delen av selskapet. Usikkerhet og sin egen arbeidsplass bidrar jo ikke akkurat til optimisme og pågansmot blant de ansatte.

 

Jeg håper at selskapet er i stand til å rydde opp i dette som er stelt i stand av ledelsen. Nå skal man jo vokte seg for å vurdere en sak fra kun en side, men leserinnlegget som var skrevet i Nordlys fikk en jo til å tenke litt. Linken er rett over her...

 

Jeg har forsåelse for at båtfolk med tilkytning til organsisjonen forsøker med litt brannslukking fra yttersiden, men det hjelper nok svært lite. Vi må nok inn til kjernen for å finne årsaken til brannen. Når kjernen er fjernet da slukker brannen av seg selv.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Hei Marwin!

 

Her er det ordriktige sitatet fra mitt tidligere innlegg, uten dine forandringer/uthevninger som dermed forandrer det jeg i utgangspunktet sa og mente:

Så snart ting blir dokumentert og kommer "rettskraftig" frem på bordet - så vil de riktige tingene begynne å skje!

 

Før den tid er det "farlig" for hvermansen å synse i vei på konkrete ting

 

<{POST_SNAPBACK}>

......og jeg kan ikke se at jeg verken har nektet deg eller andre fra å synse så mye dere vil både med denne saken og andre saker.

 

Til sydvesten:

 

Jeg er jo så enig som det går an med den generelle betraktningen om at "hvis kjernen blir fjernet, så slukker brannen av seg selv", eller som jeg uttrykte det med "de råtne fruktene" - men jeg er ikke med på en ukritisk forhåndsdømming av personer ved bastant å sette fingeren på hva som er "kjernen".

A)

Er det selve lederen/dårlig ledelse generelt?

B)

Eller har det noe med diverse ukultur som pengerot generelt og dokumentert underslag spesielt, blant andre sentrale medarbeidere ellers i landet?

C)

Eller er det begge deler, eller kanskje noe enda mere i tillegg - hva vet jeg - derfor synes jeg det er litt "farlig" å gå ut for bastant med å direkte anklage noen for konkrete ting uten å vite helheten..........!

 

For den har vi vel ikke noen av oss vel? :confused:

 

Du skal se de øverste ansvarlige greier å få fatt på helheten i problemstillingen og at de får løst dette på en fin måte for Redningsselskapet! :flag:

 

Ship'O'Hoi :sailing::wink::smiley::seeya:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Marwin!

Her er det ordriktige sitatet fra mitt tidligere innlegg, uten dine forandringer/uthevninger som dermed forandrer det jeg i utgangspunktet sa og mente:

......og jeg kan ikke se at jeg verken har nektet deg eller andre fra å synse så mye dere vil både med denne saken og andre saker.

or synes jeg det er litt "farlig" å gå ut for bastant med å direkte anklage noen for konkrete ting uten å vite helheten..........!

For den har vi vel ikke noen av oss vel? :confused:

<{POST_SNAPBACK}>

OK. Det eneste JEG forandret var å bruke STORE bokstaver på ordet "FARLIG", for å understreke at det var det ORDET jeg henviste til. Andre forandringer ble ikke gjordt. :wink: No hard feelings! :yesnod:

 

Du skal se de øverste ansvarlige greier å få fatt på helheten i problemstillingen og at de får løst dette på en fin måte for Redningsselskapet!

<{POST_SNAPBACK}>

Akkurat DET stiller jeg meg litt tvilende til, ut i fra uttalelser som er fremkommet i media fra styreformann :cryin:

 

Forøvrig mener JEG at de tre punktene du lister opp, er godt besvart i de presse-henvisningene som flere her har kommet med. :wink:

Tror vi er ganske enige i utgangspunktet: Dette er en tragisk sak for NSSR, både utad og ikke minst innad! Det som gjør meg forb@nna, er at såå slett håndverk (ledelsesmessig) får lov til å herje over såå lang tid! Og med såå slett vurdering av historikken til vedkommende "tå" før ansettelsen!!

Årsaken til at jeg reagerer så sterkt på dette, er tanken på alle de som har jobbet gratis for NSSR, de som donerer sine oppsparte penger til NSSR, de som avsetter store beløp fra selskaper til dette idéelle selskapet, osv. osv.

 

Er sikker på at vi begge har et felles håp: At dette vil bli ryddet opp i snarest. Men er redd for at det vil ta endel tid før tilliten til selskapet er opprettet!!

Og enda lengre tid vil dete ta hvis det får fortsette! Pressen har været blod og sensasjon, og akkurat DEN standen er ikke kjent for å være "nådig"! :cryin:

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Vi er nok ganske så enig ja, Marwin, - spesielt engstelsen for følgeskadene og ringvirkningene av at noe ikke er helt bra en eller annen plass innad i organisasjonen!

 

Ellers takk for et bra innlegg med greie presiseringer av synspunkter!

 

Slikt setter jeg stor pris på, og prøver å være så "etterrettelig" som mulig selv også!

 

:seeya:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er flau over at jeg er med å forsyner den organisasjonen der med penger.

 

så, åssen ligger det an hos Søta bror ? SSRS er jo "søsterorganisasjonen", og avtaler for gjensidig hjelp finnes jo. Dessuten ferierer jeg mest på de kanter av verden. Kanskje man burde være medlem der i stedet ?

 

suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...