Thorlyn Startet 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 9.Februar.2009 Prøver en ny vri på Gode kjøp på finn.no. siden denne ble plutselig slått sammen. Kom med røverkjøpene dere finner rundt forbi Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
nimbuster Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 Gode kjøp på nettet er når kjøper betaler det han syns er en akseptabel pris, for den båten han vil ha....og, er godt forønyd i etterkant. Gode kjøp gjøres evt. ikke før kjøpet er gjennomført. Link to post
Storø RC 34 Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Jeg tok deg bare på ordet;Som du selv sier, man har ikke kjøpt noe før man har betalt for det... Utrykket: Dette er et godt kjøp er nesten misvisende, burde heller kalles en mulighet Beklager, men elsker å vri på ord, eksempel: På brødkuttemaskinen på Rema finner du en stor rød knapp; nødstop dersom noen skulle være uheldige. Litt komisk er det jo at det også står på tysk: Notstop ,....eller Not stop !! Synd om du skal stoppe maskinen, trykker på Not Stop og ingenting skjer.... Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
Bergen dørk Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Jeg vil tro at denne Skibsplast 655 (nesten helt ny) er et bra kjøp: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16343638 mvh Bergen Dørk Link to post
Bergen dørk Svart 12.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2009 Ikke akkurat så stor trafikk på denne tråden, men jeg legger ut en Skibsplast til, denne gang 660, som jeg tror må være et godt kjøp: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16360149 Jeg bruker RSS-varsling på Finn.no og denne mates inn i Google-leseren min. Følger derfor ikke med på Finn i den forstand, men på listen i leseren min etterhvert som den blir matet med nye båter som er lagt ut. mvh Bergen Dørk Link to post
Thorlyn Svart 19.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 (redigert) Prøver og løfte denne igjen da behovet etter mitt syn for en ren båtkjøpstråd er gjeldene slik at jeg fant jeg fant kan være gratis tråden Redigert 19.Februar.2009 av Thorlyn (see edit history) Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
nimbuster Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Det er langt mellom røverkjøpene her....kan det være fordi en på forhånd ikke kan si noe om det kan være et røverkjøp eller ikke? Kanskje må man gjennomføre kjøpet før man kan si om det var et "røverkjøp". Link to post
Sydvesten Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Ser at kverulantene har hengt seg opp i tittelen/tråden, så den burde vel vært endret til "mulige gode båtkjøp" eller så, da ville det vel kun være de mest ivrige kverulantene igjen som fremmet sine kommentarer... Jeg synes forøvrig at denne tråden er fin og har ikke samme problemer med å skjønne dens intensjon som kverulantene åpenbart har... Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
hifo Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 hadde jeg bare kunne linket til finn annonse , skulle jeg gitt mitt bidrag .. dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
nimbuster Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 ...Sier BP sin fremste eksponent på dette området. Sier ikke noe på at du ikke skjønner det.... "Til lags åt alle kan ingen gjera". Link to post
hifo Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 hva mener du? fremste eksponent på hva.?? aha --tror egentlig det er sydvesten du prater om,:-) dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Bergen dørk Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Sikkert lurt å stoppe der - bra initiativ av Thorlyn dette. Fint om dere kan evnt utfolde dere i en egen tråd for evnt uoverstemmelser dere måtte synes det var viktig å diskutere. mvh Bergen Dørk Link to post
Bergen dørk Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 (redigert) Er dette et godt kjøp? Dette er en Nor-Dan 780. Flott båt, synes jeg. Dieselversjonen er vanligvis mye dyrer og denne med bensinmotor, 2003 modell til 399`. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16445430 Redigert 21.Februar.2009 av Bergen dørk (see edit history) mvh Bergen Dørk Link to post
Ribtjenester Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Dette er et bra kjøp http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=15631999 www.ribtjenester.no Link to post
hifo Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Er dette et godt kjøp? Dette er en Nor-Dan 780. Flott båt, synes jeg. Dieselversjonen er vanligvis mye dyrer og denne med bensinmotor, 2003 modell til 399`. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16445430 var inne på finn og gikk igjennom disse nor dan 780 ene.. steike flotte og praktiske båter til å være så små. ypperlig sofaløsning ute , og mange praktiske detaljer. billig marsj forbruk også. fristende hvis man\jeg noen gang skulle bytte.. dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Bergen dørk Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 (redigert) Jeg har et par slike naboer i marinaen og jeg er enig med deg: Flotte, linjelekre og praktiske båter. Er det stikkøye i disse? Det er jeg litt usikker på. Redigert 21.Februar.2009 av Bergen dørk (see edit history) mvh Bergen Dørk Link to post
beauty of aqua Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 princess 42 til under 2.9 mill. fra stavanger marinesenter.... mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
GP - Rune Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Ja det er stikkøye i Nor-Dan 780. Går å ligge 2 stk. i den. Link to post
Bergen dørk Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Lekker sak, hvis en ser på produsentens sider. Ser forøvrig at en tilsvarende diesel på finn.no ligger på nesten 200`mer. Vel å merke 1 år nyere og med kraftig dieselmotor + godt med utstyr. mvh Bergen Dørk Link to post
Mjøsfarer Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Dette er et bra kjøp http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=15631999 Sikkert en fin båt, men til å være 30 fot synes jeg det var beskjeden uteplass. Sitteplass til 5-6 evt solseng finnes vel i alle båter som er mange fot kortere. Den Nor-Dan derimot var mer en båt etter min smak! Link to post
GP - Rune Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Hvis man er ute etter en daycruiser med bra uteplass så er dette et bra alternativ: http://www.nordanboats.no/lang-no/nor-dan-780-dc.html Link to post
Bergen dørk Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Hmmmm....se 2 innlegg opp! mvh Bergen Dørk Link to post
GP - Rune Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Det er forskjell mellom Nor-Dan 780 og Nor-Dan 780DC!!! Link to post
Kodvaag Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Nordan 780 var kjempefin!! Det var en båt jeg godt kunne hatt, hvis noen ville kjøpt snekkebalja! Så veldig praktisk ut på bilder, og at den er mulig å ta med tilhenger var litt tøft. Hvor mye er egenvekten på en båthenger som kan ta 2,2 tonn? (bilen kan kun ta 2,5 tonn) Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Bergen dørk Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 (redigert) Jeg har også stor sans for denne båten; hva er egentlig forskjellen på DC-utgaven og "vanlig" 780: jeg visste egentlig at det var 2 ulike modeller, men vi "spant" av fra en vanlig 780 på finn.no. Redigert 21.Februar.2009 av Bergen dørk (see edit history) mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn