Jump to content

Gode båtkjøp på nettet!


Thorlyn

Recommended Posts

Samtidig som det smerter litt at jeg ikke er kjøper, synes jeg hele salget er merkelig. Hvorfor i all verden selger han til en så lav pris? Gitt at det ikke var noe galt eller mangler med båten hadde han vel greit fått 1.4 eller 1.5 nesten like kjapt. Uansett; Gratulere til heldiggrisen som fikk en flott båt. Neida -jeg er ikke bitter. :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

he he reflektert litt over det jeg også... men.. han driver håndverksfirma og det er flere private som har trøbbel med og gjøre opp for seg i disse tider pga arbeidsløshet osv.. Båten kan jo være betaling for utestående på en jobb for det vi vet.. og han som selger kun er intrisert i og frigjøre kapitalen for sitt utestående.. dette er kun spekulasjon fra min side men som jeg ser det en plausibel årsak kanskje.

Link to post
Share on other sites

Samme taktikk som vidunderselgerene på kjøpesenterene bruker. Skaper forestilling om at dette er siste tjangs til å gjøre et kupp. Pris blir brukt for å skape en forestilling av at dette er BILLIG. Kort tid til å bestemme seg. Tar du ikke avgjørelsen Nååå, så er det noen andre som kan stikke av med gullkalven.

 

Eller en nyrik som ikke gidder lenger.

 

Sikkert et greit kjøp om båten er grei. Håper ikke alle annonser på finn.no blir like knappe. Bilder selger også.

Link to post
Share on other sites

For alt vi vet kan jo dette være en båt som er tatt inn til Norge for egen hjelp for og prøve og tjene penger,

og hvordan er kunskapene til de som prøver på en slik løsning.

 

Har lagt merke til at det er en aktør i Tr.heim, og en i Fredrikstad/Sarpsborg traktene

Om disse kan båt, og vet hva de har av kunskap, kan jeg ikke utale meg om.

Link to post
Share on other sites

Til alle "skvadrekjerringene" og hobbydetektiver.

Inge er en kjempekar hvis båtliv er seriøst. Så hender det at parforhold ikke helt går som forventet. Ingen grunn til å trekke alle mulige slutninger her. Og neida... Jeg er ikke selger'n. Ble bare grusomt provosert av alt snakket her!

Link to post
Share on other sites

Har ingen sans for den måten å fremstille en annonse på. "Er du i tvil om du kan reise kapitalen innen 1/2-10 kan du la vær å ta kontakt", Hva i svarte for slags opplegg er det? Her legges det nesten opp til at du har handlet i det du ringer. Nei, så mye penger som det er snakk om her så bestemmer man seg ikke over natten enten det er "Røver-kjøp" eller ei. Så store verdier må sjekkes av fagfolk før man kan la de bytte eier. (Det blir ikke billig om motorene er i dårlig forfattniong f.eks.)

Link to post
Share on other sites

Til alle "skvadrekjerringene" og hobbydetektiver.

Inge er en kjempekar hvis båtliv er seriøst. Så hender det at parforhold ikke helt går som forventet. Ingen grunn til å trekke alle mulige slutninger her. Og neida... Jeg er ikke selger'n. Ble bare grusomt provosert av alt snakket her!

 

:confused::confused: Er vel ingen som har påstått at han ikke er en kjernekar eller motsatt.. Når båter blir lagt ut så billig så er det en god grunn til spekulasjoner.. Forstår det godt jeg.. Nå er sikkert karen en kjempekar.. men tenk om det hadde vært motsatt og rein svindel.. derfor så fungerer forumet til det det er ment for synes jeg. nettopp og utveksle erfaringer,viten og kanskje advarsler iblant.. alle tjener jo på det.. At det blir lagt navn og etc er jo kun gjort på grunnlag av oppgitte data i annonse..

Link to post
Share on other sites

En annen ting er at det begynner å harmonisere seg med nedskrivning av båten. Tidligere har brukte båter hatt alt for høy pris. Hva er egentlig verdi for en 20 år gammel motor?

 

Vi ser en mer normal utvikling av bruktmarkedet. Kanskje ikke 1.1 var så galt. Se over til UK, prisene er lave. Grunnen til at det blir høyere til norge er ny mva, hk avgift og transportkostnader.

Dobbel mva burde vært i historien.

Link to post
Share on other sites

Er av den formening at en del 80 talls båter er priset alt for høyt her hjemme i forhold til den reelle verdien.

 

Det var det jeg mente, også tidlig 90 talls :yesnod:

 

Saltvannet er ikke god mot tekniske innst over tid. Ellers så mener jeg at elektronikken som er gammel er av 0 verdi og må skiftes, intreiør trenger mulig oppgradering osv.

 

Selvfølgelig er noen båter oppgradert, og her bør verdien være høyere.

Link to post
Share on other sites

Svar til Thorlyn 30.01.10 17:48

ref "Er vel ingen som har påstått at han ikke er en kjernekar eller motsatt.. Når båter blir lagt ut så billig så er det en god grunn til spekulasjoner..."

 

Tror de fleste skjønte budskapet. Noen bakover i denne posten mente å vite. Tvil om seriøsitet på grunnlag av egne spekulasjoner rundt motiv for å selge bør en holde for seg selv. For de overivrige er det bare å ta en telefon til selger, så blir den værste nyskjerrigheten stillet. Deretter kan en jo skrive positivt og hjelpe fremfor å så tvil.

Redigert av Kysta (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Denne Bav 46 er rimelig, ellers så er vår over-priset. Men nå ser det ut som om jeg beholderen et kvarter til :smiley:. Sa nei til bud på vår på 1,3 og det forteller vel litt. Og det ser ut som om fam.

har tatt opp hansken :yesnod:

 

Ellers for de som trenger en 46 er denne en knallbåt. B46 seiler meget bra og burde kanskje ha et

(mye) høyere LYS-tall. Med foldeprop og en slipt/behandlet kjøl samt noen gode laken har du en potensiel vinner-båt. I tilegg kan du komme blandt de første og, spes i bra vind og lite kryss forhold.

Smekk opp en gennaker og du feier unna.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...