Jump to content

baatplassen treff - Mjøsa


Batdilla

Recommended Posts

Vi kan vel ikke være verre enn at vi har en tråd for treff på Mjøsa også. Eller hva sier dere - Tom J., Patton, Hebbe, Haugen, rabben, Sira, selcoskipper, poolshark, tcic, KJETILg, erikto, Oddemann, GOE, mjosen, tbjr@bangs.no, oskipnes, Reidar67, Hamarsing - og alle dere andre som holder til rundt Mjøsa?

 

Kunne tenke meg at vi begynte med å kartlegge hvor de som er interesserte er plassert rent geografisk. Da ser vi enklere hvor det er mest gunstig å legge treffene med tanke på at flest mulig skal ha mulighet til å delta. Så kan vi kanskje spikre sted og tidspunkter etter hvert? Kanskje noen har forslag til spesielle begivenheter og/eller steder som er spesielt egnet til et baatplassen treff? Det er arrangement fortløpende utover i havna på Kapp - se Treffkalenderen sesongen 2004. I går stod det å lese i lokalavisa at Båtforeningen hadde fått tildelt sjenkebevilgning også... :wink: Videre har jeg hørt rykter om at det forsøkes arrangert båtløp igjen i år - sannsynligvis i nærheten av Hamar. Tidspunkt er ukjent for meg, men dette måtte vært en fin begivenhet å legge et baatplassen treff til. Noen som vet noe mer om dette arrangementet?

 

OK - ballen er kastet!

 

Brukernavn: Batdilla

Hjemmehavn: Lillehammer

Aksjonsradius: Snekke i 6 knop... :sailing:

Link to post
Share on other sites

Hamarsing her :wink:

Hadde vært kjempegøy å hatt et båtreff her på vakre Mjøsa, det er utvilsomt en god ide, så jobb videre med den! Jeg er helt fersk som båteier, og sliter fremdeles med å få tak i en brukt eksosmanifold til min VD MD21A  :sailing:, så sjøsettinga må vente :wink:. Håper det er noen i båtforeninga her som kaster seg over oppgaven.

Så kanskje neste år er jeg også med...............

LYKKE TIL!

Hamarsing

Link to post
Share on other sites

......sliter fremdeles med å få tak i en brukt eksosmanifold til min VD MD21A  :yesnod:, så sjøsettinga må vente :yesnod:. Håper det er noen i båtforeninga her som kaster seg over oppgaven...

Men Hamarsing, da! Har du undersøkt de mulighetene som har blitt lagt ut på din forespørsel under MARKEDET / KJØP?  ---->  https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=kjoep;action=display;num=1084806356

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Jeg er interessert i å være med, med ny T-skjorte kan man lett skill klinten fra hveten...

 

Brukernavn: Patton

Hjemmehavn: Eidsvoll

Aksjonsradius: Snekke i 7 knop. Bruker ca 4 timer til Kapp.

 

det er kanskje et par andre forhold som kan luftes;

- hvis vi planlegger treff på Kapp mens det er arrangement der kryr det av folk, da må det en plan til for å "samle menigheten", alternativet et sted hvor det er mindre folk/Kapp en kveld hvor det ikke er arrangement.

 

:cheers:

 

Patton

Link to post
Share on other sites

Vi her lenger sør (Glomma) henger gjerne med på et treff i Mjøsa, tar første turen i år til Mjøsa nå i pinsen. Er nok å finne på Hamar lørdag, Ellers blir det en tur til før vi tar ferien nedover svenskekysten i Juli. Blir nok noen turer oppover til Mjøsa etter ferien også så regner med at vi treffer en del Båtplassen medlemmer der i sommer. Så kom med tid og sted så blir vi med så sant det passer.  :cheers:

Link to post
Share on other sites

Jeg er interessert i å være med, med ny T-skjorte kan man lett skill klinten fra hveten...

He, he... Der sa du det!

det er kanskje et par andre forhold som kan luftes; - hvis vi planlegger treff på Kapp mens det er arrangement der kryr det av folk, da må det en plan til for å "samle menigheten", alternativet et sted hvor det er mindre folk/Kapp en kveld hvor det ikke er arrangement.

Ja, du er inne på noe her. Hva er egentlig vitsen med baatplassen treff, hvis man skal menge seg med en masse andre folk som ikke er baatplassen medlemmer? Det viktigste er kanskje et fint sted å ankre opp, masse baatplassen medlemmer, fremvisning av diverse mer eller mindre vellykkede prosjekter i de ulike båtene, "kjerringprat" i egne klikker, grilling og masse ljuging generelt om båt? Og det kan vi jo gjøre mange steder.

 

Kapp er foreslått som sted. Andre steder som er velegnet til et treff? Gjerne et sted hvor det ikke samtidig er fullt av landbaserte mennesker.

 

Ut fra hva hver enkelt har oppgitt om seg selv i profilen, kan det se ut som vi har mange medlemmer fra Hamar. På Gjøvik har vi medlemmer. På Lillehammer har vi medlemmer. Det skulle forundre meg mye om vi ikke har medlemmer mellom Lillehammer og Gjøvik også. Husker ikke akkurat hvor lang tid jeg brukte fra Kapp til Lillehammer, men det er snakk om en del timer. F.eks. Lillehammer til Hamar er jeg redd er lengre enn gjennomførbart på en og samme tur. Lillehammer til Gjøvik/Kapp bør være gjennomførbart på en tur i snekkefart, men det tar tid. Og Gjøvik/Kapp er vel ikke urimelig langt unna Hamar heller? Hvor lang tid bruker man i 6-7 knop på strekningen Hamar - Gjøvik? Noen som vet? Kapp ser også ut til å være innen rekkevidde med snekke fra Eidsvoll.

 

Eventuelt kan det legges til grunn at enkelte overnatter underveis for å komme til ønsket samlingssted, men det begrenser muligheten for enkelte til å være med. Jeg mener treffstedet bør være innen rekkevidde med en fart på 6 knop uten et altfor stort antall timer i båten for å komme fram.

Link to post
Share on other sites

Selv skal jeg utpå nå i pinsen, regner med Tangen, Kapp/Toten og Hamar.

 

Gjøvik er også innenfor rekkevidde....

 

Strekningen Hamar - Gjøvik i snekkefart er vel ca 2 timer.

 

Det kan se ut som om Gjøvik kan være et alternativ for å få med medlemmer fra Lillehammer. Har ikke vært på Gjøvik med båten ennå, men flere med hurtiggående båter fra Eidsvoll drar gjerne til Gjøvik i helgene, skal være bra der.

 

Patton

Link to post
Share on other sites

Hvis vi skulle skissere et foreløpig tidspunkt - når passer det for folket? St. Hans? Før ferien? I ferien? Etter ferien? Alle tidspunktene = flere treff?

 

I utgangspunktet passer det for min del hele sommeren, dvs så snart jeg har sjøsatt. Det eneste unntaket jeg vet om så langt, er 19. - 25. juli da jeg befinner meg på Brekkestø og gjør mitt beste for å gjøre det utrygt i Blindleia :cheers:.

Link to post
Share on other sites

For meg passer det stort sett hele sommeren, har tenkt å bruke båten mye denne sommeren. Helgen den 3-5 juli er ikke helt bra da jeg forsøker å verve en rederinne den helgen... :cheers:

 

Vet ikke helt om antall strøk bunnsmøring, nye regulatorer, voltmeter, GPS/PC løsninger helt fenger akkurat da....

 

Patton

Link to post
Share on other sites

Aksjonsradius for Hebbe og Sjømann er hele Mjøsa... Tid og sted kommer på det samme, jeg kommer så sant jeg ikke er borte... :cheers:... (Driver som Patton med å verver ny rederinne...)

 

For å få til et treff bør det være et sted med en gjestehavn som har kapasitet til å ta i mot en del besøk. Tror et sted midt i Mjøsa ville være gunstig, vi har jo havner på Gjøvik, Rambekk, Kapp på Opplandsia. Hedemarkingene har Moelv og ikke minst Hamar. Vi må få med de som også bor i hver ende på Mjøsa og kanskje noen fra Vorma.

 

Var å så på Svanefossen i går kveld, for ordens skyld så skal jeg si at jeg brukte bil. Et flott sted og har allerede bestemt meg for at jeg skal gå ned Vorma og ut i Glomma i løpet av sommeren. Kunne vært stilig og sammlet en gjeng og gått i konvoi nedover der.

 

Hebbe...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Hei Hebbe, si fra når du planlegger tur ned Svanefoss, hvis det passer slik kunne jeg tenkt meg det samme. Har gått Vorma til fossen, men ikke gjennom slusene.

 

Til alle interesserte: kunne det være en ide å lage en mobiltelefonliste (kanskje ifm Båtplasstreff). Dermed kan vi sende noen meldinger når vi er ute på tur, med mulighet for Ad Hoc treff?

 

Patton

Link to post
Share on other sites

Henger meg på Brumle til Hamar i pinsen. Vil bare opplyse at fra Årnes til Hamar er det 6 timer og 50 min inklusiv slusing på svanfoss i snekkefart. Dere i mjøsa får ta en tur nedover her under elvefestivalen i august. 2 serveringssteder og og dans ved bryggeanlegget pluss mye annet, blant annet elvekino hvor vi sitter i båtene og ser nattfilm med lerretet hengende i mobilkran uti elva. Velkommen skal dere være.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

...Dere i mjøsa får ta en tur nedover her under elvefestivalen i august.

Det kunne vært noe. Samlet opp konvoi helt fra andre enden og kjørt nedover. Noe mer info om arrangementet? Dato? Link til info på nettet? Rekker dessverre ikke pinsen. Da er det lakkering og fenderlist. Men etter dette skal det ikke være mange timene om å gjøre :yesnod:
Link to post
Share on other sites

Dette må vi få noe gøyalt utav. Men før dette så må vi treffes andre plasser... Skal prøve å få tøffet en tur til Hamar i pinsen jeg også.

Ja vi må prøve å få til så en mest mulig samlet Mjøsmafia tropper opp på festivalen og lager litt liv der. Klart vi må møtes før festivalen. Minst 1 treff. Jeg kunne tenke meg et tidspunkt en gang mellom midten av juni og slutten av juni. Før dette er jeg ikke sjøklar og etter dette må jeg bruke litt tid på Selco'n før vi tar den med nedover til Brekkestø i ferien.

 

18.-20. juni? (18. er det Boney M. på Kapp, hvis vi velger Kapp som sted. 18. utgår vel da, jfr. at det er mindre gunstig å legge treffet til et spesielt arrangement med mye andre folk?)

25.-27 juni? (25. er det Return på Kapp. Utgår av årsak nevnt over?)

2.-4. juli? (2. er det D.D.E. på Kapp. Utgår av årsak nevnt over?)

 

Vi sitter da igjen med

Lørdag 19. - søndag 20. juni

Lørdag 26. - søndag 27. juni

Lørdag 3. - søndag 4. juli

 

Hvordan høres en av disse dagene ut? Skal vi basere oss på havna i Kapp som treffsted?

Link to post
Share on other sites

Kapp er en fin plass og for meg så passer det "alle" disse dagene. Jeg kommer...

(Tenkte meg dit også den 18/6)  :wink::flag: :flag:

I og med at jeg "bor" så nært (bare en drøøøøøøøy time i snekkefart) så overlater jeg til alle dere andre å komme med inspill til treffdato.  :wink:

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Slik det ser ut nå, passer det også for meg alle de 3 tidspunktene. Vi får høre hvordan det passer for de andre. Lurer litt på om vi skulle sendt en IM til de som er listet opp i første innlegget i denne tråden og gjøre dem oppmerksom på at vi planlegger treff. Vet ikke hvor lenge vi får lov til å ha denne tråden limt. I verste fall da så er det noen som går glipp av det pga at de ikke ser tråden. Navnene innledningsvis plukket jeg ut fra medlemslisten hvor jeg valgte de som har oppgitt bosted til å være rundt Mjøsa. Tror ikke jeg rekker å sende noen mail selv før helga, men kanskje noen andre tar oppdraget med å invitere de andre og henvise til denne tråden?

Link to post
Share on other sites

kanskje noen andre tar oppdraget med å invitere de andre og henvise til denne tråden?

Jeg sende ut en liten IM til de jeg fant i medlemmslista, og som har oppgitt bosted ved Mjøsa / Vorma. Det er helt sikkert flere som "tilhører" Mjøsa / Vorma her inne, men de kjenner jeg ikke til. La dere til "vennelista" slik at ev. ennen IM går forholdsvis raskt å sende ut.

 

Det var samtidig opp et forslag her tidligere om å "dele" mobilnummer med hverandre, hvordan dette praktisk skal gjøres blir vel ved å sende det som IM. Kan ikke tenke meg at spesielt mange vil dele dette uten videre med resten av verden...

 

Ellers så kan det ev. lages ei lukket gruppe som den "teknisk" og "bluechart" har, der søker en medlemskap... Båtdilla er vel den riktige å spørre om dette skulle jeg tro...

 

Hebbe...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

...Jeg sende ut en liten IM til de jeg fant i medlemmslista, og som har oppgitt bosted ved Mjøsa / Vorma.

 

Ellers så kan det ev. lages ei lukket gruppe som den "teknisk" og "bluechart" har, der søker en medlemskap... Båtdilla er vel den riktige å spørre om dette skulle jeg tro...

Mail mottatt! Flott at du sendte det ut. Ved hjelp av mailen og de som ser denne tråden mens den er limt får vi håpe de fleste i målgruppen får det med seg. Tips gjerne venner og kjente som du vet er baatplassen medlemmer, som holder til rundt Mjøsa og som ikke har gitt lyd fra seg i denne tråden. Som Hebbe skriver, ikke alle er like flinke med å fortelle i profilen hvor de holder til, og noen er innom bare en sjelden gang.

 

Det med lukket gruppe tror jeg ikke denne saken kvalifiserer for. En ting er hva regler for etablering av egne forum sier, en annen ting er at jeg ser ikke noe vi kan gjøre i et eget forum som vi ikke kan løse via denne tråden og evt. IM.

 

Får håpe flere gir lyd fra seg ang. de foreslåtte tidspunktene og evt. med forslag om andre steder. Alle bør få noen dager på seg før vi begynner å spikre noe.

Link to post
Share on other sites

Jada, Walter, du kan tro jeg har prøvd..... og jeg prøver stadig. Er ennå ikke i havn, det synes som om "alle" eksosmanifolder til denne typen motor har rustet opp dersom de ikke står på motoren,da :wink:.Nå er det torsdag den 27.mai,og jeg ringer og ringer og surfer og surfer.

ALLE nye forslag mottas med dundrende takk  :lol:.

Ellers så håper jeg jo at det blir noe av Mjøstreffet, skal gjerne møte opp og treffe likesinnede!

Hamarsing

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...