Pathfinder Startet 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 19.Januar.2010 Ser på Finn.no at det ligger en veldig spesiell seilskute ute for salg. Sjelden jeg har sett lignende kvalitet på trearbeide. Vet ikke om det er lov å knabbe bilder fra finn.no og legge de her så jeg lar være Her er link til annonsen Seilskute på finn.no Er det noen som kjenner til denne flotte båten? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Er ikke det den båten som ble donert til Frelsesarmeen for noen år siden av en kar som innså at han aldri ville få den ferdig. Likte ikke "stavkirke" overbygget. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Kan dette være medlemmet Svaap's nyeste prosjekt? Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 19.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Likte ikke "stavkirke" overbygget. Tenkte ikke så mye på om alle detaljer var noe som faller i alles smak. Jeg ble veldig imponert over alt arbeidet som er gjort. Må jo ligge enormt mye arbeid i dette prosjektet! Håper noen vil fullføre den å få den på vannet en dag. Er det forresten lov å "knabbe" bilder på finn.no å legge de ut her på forumet? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Det må da være lov å linke dem inn iallfall... http://cache.finn.no/mmo/4/206/096/44_1879041975.jpg Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
benq Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Sjekk det "Smykket" som ligger på FINN for tiden . Seilskute som ikke er ferdig til den nette sum av 2,5 mill . Ett fantastisk arbeid, man kan jo bli misunnelig på den som har den arbeidslysten. Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 19.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Akkurat. Tenkte ikke så langt. Takk for hyggelig prat tidligere i dag. Håper du får brukt blyet. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Hvem, hva, hvor? Er det kanskje båten som omtales i denne tråden, opprettet tidligere i kveld, du tenker på? Noen som kjenner til denne båten? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Likte ikke "stavkirke" overbygget. Enig i sammenligningen med stavkirke. Dette er så langt "over the top" at det ikke lenger er pent. Man kan selvsagt fryde seg over det flotte arbeidet men jeg har likevel mer sans for det som Svaap har gjort. Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 19.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Er helt enig Lazyjack. Ble bare veldig imponert over at noen kan legge så mye arbeid i et slikt prosjekt. Mye presisjonsarbeide. Er jo litt synd om den aldri får smake saltvann. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Utseendet kan sikkert diskuteres, men at det ligger mye sjel og arbeid i den båten er det ingen så helst tvil om. Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 19.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Det er jo egentlig bare overbygget som er litt " skummelt ", ser litt sint ut eller trist kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Sailing Moana Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 (redigert) Kjente igjen skuta, og husker at den har vært diskutert her før. Et søk så fant jeg den! Heftig seilskute på finn.no Edit: Endret navnet på linken for å få den til hete det samme som tråden.. Redigert 19.Januar.2010 av Espenok (see edit history) Sitér dette innlegget Fortiden uten seilbåt i forhåpentligvis en kortvarig peridode, men har ei toroms spissa til roing, dorging og tråling etter laks i ferskvann! Link to post
Sjøtunga Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Takk for hyggelig prat tidligere i dag. Håper du får brukt blyet. Sjøl takk! Regner med at det går greit å smelte om blyet Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Bartesam Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Samme båten Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
paxo Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Hvordan forholder det seg egentlig med et slikt uferdig prosjekt i forhold til ce godkjenning? Jeg mener å huske at du ikke kan benytte "hjemmebygd-regelen" om at du kan beholde båten i fem år og selge den videre ( uten ce godkjenning) dersom du ikke har bygget skroget selv? Det vil jo i praksis si at alle disse halvferdige prosjektene som er til salgs, aldri vil kunne selges videre uten at de har blitt ce godkjent? Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Stiv pris, men damen er sikkert vert hver eneste øre. Et slikt smykke må da være en drøm for alle trebåt entusiaster. Det eneste problemet er at denne damen er så flott, at en nesten ikke våger å ta henne ut. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Thorlyn Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Tror ikke overbygget blir så dumt jeg hvis en hadde sett båten i profil.. Litt Sjarke look (fra elias) over den Utrolig flott arbeid ser det ut for.. håper noen flittige hender tar over denne og at vi kunne fått vedkommne inn på forumet med byggeblogg Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
zoltan Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Så vidt meg bekjendt står båten i eit naust i Høydalen i Volda enda, og den er!! verd kvar enest krone. Eg har ikkje sett båten med egne øyne,men kjenner mange som har sett den og det er heilt sykt til finish Eigaren har jobbet med båten i mange tiår, har vel gått lei nå da Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Jeg gjetter på at grunnen til at det bare er eksteriørbilder er at den er helt tom innvendig. Så her har man nok jobb i flere tiår framover også. Pluss noen hundre tusen i innredning. Det er mye flott trearbeid, men personlig synes jeg mange av detaljene ser "overdimensjonerte" ut i den grad at de ikke lenger ser rikig proporsjonert ut, men blir alt for "feite". Hvis jeg skal være litt stygg er det litt "Donald-Duck-bil" over en del av detaljene. Men dette er min helt personlige mening. Mulig det ser mer korrekt ut når man får den mer på avstand, slik man normalt betrakter dem. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Svaap Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Kan dette være medlemmet Svaap's nyeste prosjekt? Tror jeg skal gjøre meg ferdig med "min Dame". -Fantastisk håndtverk i båten på prospektet!! Oser av et høyt timeantall ja... Synd ikke nåværende eier får fullført henne! Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Smaapala Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Hei En Colin Archer skal jo ha en del feite detaljer. Syns båten var fantastisk flott. Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.