Jump to content

Noen som kjenner til denne båten?

Pathfinder

Recommended Posts

Likte ikke "stavkirke" overbygget.

Tenkte ikke så mye på om alle detaljer var noe som faller i alles smak. Jeg ble veldig imponert over alt arbeidet som er gjort. Må jo ligge enormt mye arbeid i dette prosjektet! Håper noen vil fullføre den å få den på vannet en dag.

Er det forresten lov å "knabbe" bilder på finn.no å legge de ut her på forumet?

Kjente igjen skuta, og husker at den har vært diskutert her før. Et søk så fant jeg den!

Heftig seilskute på finn.no

Edit: Endret navnet på linken for å få den til hete det samme som tråden..

Redigert av Espenok (see edit history)

Fortiden uten seilbåt i forhåpentligvis en kortvarig peridode, men har ei toroms spissa til roing, dorging og tråling etter laks i ferskvann!

Hvordan forholder det seg egentlig med et slikt uferdig prosjekt i forhold til ce godkjenning?

Jeg mener å huske at du ikke kan benytte "hjemmebygd-regelen" om at du kan beholde

båten i fem år og selge den videre ( uten ce godkjenning) dersom du ikke har bygget skroget selv?

Det vil jo i praksis si at alle disse halvferdige prosjektene som er til salgs, aldri vil kunne selges

videre uten at de har blitt ce godkjent?

Jeg gjetter på at grunnen til at det bare er eksteriørbilder er at den er helt tom innvendig. Så her har man nok jobb i flere tiår framover også. Pluss noen hundre tusen i innredning.

Det er mye flott trearbeid, men personlig synes jeg mange av detaljene ser "overdimensjonerte" ut i den grad at de ikke lenger ser rikig proporsjonert ut, men blir alt for "feite".

Hvis jeg skal være litt stygg er det litt "Donald-Duck-bil" over en del av detaljene. Men dette er min helt personlige mening.

Mulig det ser mer korrekt ut når man får den mer på avstand, slik man normalt betrakter dem.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...