Jump to content

Råd til ny bruktbåt. Nettopp solgt den gamle


Hekkbølgen

Recommended Posts

Celzeron: for mye lukket båt, men takk.

 

Worry II: Ser fin ut. Snakket med Mrex idag. Båten har grunnstøtt, derfor var motoren tatt ut og motorrommet pusset opp. Ble litt skeptisk da.. Men de forsikret at båten nå var i topp stand.

 

Skal se på en Agder 8000 med vp tamd41p i helga. Noen tips å se etter på de båtene?

Link to post
Share on other sites

Worry II: Ja bl a den. Var og så på den i Kr Sand med Mercruiser 200 LD motor. Fin den og. Motor ment for yrkesbruk. Men ikke baupropell. Det går vel sikkert greit uten.. Pluss for defroster mot frontrutene så slipper en dugg i regnet. Har du noen tips til hva man bør se etter på disse båtene.

Og den i Skjeberg med vp tamd 41 motor, men synes den lå høyt i pris. Båten er jo 15 år..

 

Snart ut på "bringetur" til Sverige med gammelbåten nå. Ble jo et celdig fint vær og.. :-)

Link to post
Share on other sites

Ja, det blir en fin tur ! Kos deg !

Jeg vet at mange av Agder 8000 er levert halvfabrikat. Det er nok kvalitetsforskjeller der. Jeg ville nok forsøkt å finne en fabrikksbygget, så hør om det først kanskje ?

Vet ikke om spesifikke svakheter. Der har nok andre mere å komme med..

Link to post
Share on other sites

Hva er den rusten som sees mellom turbo og eksosbendet på bildet av Yanmaren. Har sett det på andre Yanmarer også.. Skeptisk..

Godset blir veldig varmt, har sett betydelig mer rust på andre motorer. På min Yanmar f.eks var hele turboen rusten, uten at jeg merket noe annet galt enn det visuelle.

Link to post
Share on other sites

Båt må vel også være besiktiget av autorisert besiktningsmann hos Norske Sjø for å få den "rette" premien.

 

 

 

Det koster 500,- å få den besiktiget.

Som gir Ca 500 i "rabatt" på premien;)

Grei løsning. Får en liten sjekk av ny båt også da.. Litt komisk da han kom med sin lange sjekkliste på min skjærgårdsjeep.. Var jo beregnet for større båter den listen hans.. Så det ble 500 kr for å sjekke et par småting som at påfyllingshull for drivstoff var jordet osv.

 

Bildene er forresten riktig vei her også.. Ser ut som en fin tur..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Vi har akkurat vært igjennom samme greia. Vurdert hit og dit og hit tilbake igjen. Favoritt er Skarpnes 9100 til ca 650'-700' da den hadde veldig fin uteplass. Men den hadde vi ikke råd til. Ellers Marex 290. Endte opp med Baltic med nyere motor. Kom ikke utenom den til slutt. Skal hente den på søndag. Det var alltid ett eller annet feil med de andre båttypene vi så på finn. Enten rar innredning, feil motor eller gikk for sakte. Men Master 820 var ok, eller Fjord et eller annet.

 

Fint at du har penger på bok da! Det er et fint forhandlingskort å si til folk at bare de går ned passelig i pris så kan du kjøpe den på dagen!

 

Lykke til! Båtkjøp er moro!

Link to post
Share on other sites

alle bilder er opp-ned hos meg som har en vanlig gammaldags personlig computer med microsoft windows :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Nettopp passert Søndre Søster og bilde er vestsiden av Vesterøy. Skal besøke en kompis på hytta hans ved Kirkøy så blir det sjarmøretappen i morgen til Strømstad :-)

 

bilde

 

 

Jeg tror jeg dropper drevbåter. Triives i deplasements og halvplanerfart. Fantastisk fint her nå. Har Færder 90 grader om bauen, sola ca 120 grader og lett bølgeskvulp :-)

Link to post
Share on other sites

bilde

 

Fint med sola og flagget i kjølvannet.. :-) snart fremme på etappe 1. Bildet er på utsida av Asmaløy sett mot Tønsberg sånn ca..

 

Men det hadde gjort seg med autopilot nå etter 8 t kontinuerlig kjøring. Men det går det her og.. :-)

 

bilde

 

Ny variant. Vannski bak vannscooter :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...