Jump to content

Juksemaker på Finn.no


svebe

Recommended Posts

Har vært så uheldig å handle med denne mannen. Alt startet hyggelig. Han hadde en del som jeg hadde bruk for og jeg var glad jeg fikk tak i delen brukt.

 

Båtfolket og de med båtinteresse har til nå vært en eneste lang positiv opplevelse for meg. Ærlige folk, hjelpsom i alle situasjoner og trivelige. Noen små unntak har det selvfølgelig vært, men de har vært små.

 

Jeg var jo en idiot som betalte på forhånd, det trenger ingen å fortelle meg noe om, men tidligere erfaringer har kun gitt meg gode opplevelser. Helt til denne Andreas personen dukket opp. For meg er det snakk om flere tusen kroner.

 

Lovte å sende delen raskt. Fikk dagen etter, og da etter flere henvendelser, en sms om at pakken var sendt samme ettermiddag med Bring, men ikke noe sporingsnummer. Ba om sporingsnummer dagen etter eller eventuelt pengene til bake hvis jeg ikke mottok dokumentasjon. Da startet sirkuset.

 

Han var indignert for at jeg anklaget han for å være en svindler og trakk salget. Pakken var allerede i Trondheim, men ville bli stoppet. Helt greit for meg ettersom den lille bjella hadde blitt til et helt klokkespill. Skulle derfor sette pengene tilbake på konto.

 

Lovnader, frister og unnskyldninger er han god på, men å holde det han lover er det værre med. Svarer ikke på sms, tar ikke telefonen og stikker hodet i sanden som en dreven struts. For meg er begret nå fullt, så han blir politianmaldt på mandag og forbrukerrådet vil også få saken.

 

Jeg kommer til å gjøre det til min oppgave her i livet å få stoppet denne mannen. Slike folk kan vi ikke ha til å forsure og ødelegge båtgleden til folk. Håper flere av dere som har blitt lurt av han til også å anmelde forholdet. Har også fått bekreftet at han følger med på denne poste, så han er fullt klar over hva som skjer. Har oppfordret han til å svare for seg her, men han er mest opptatt av at å navgi han er ulovlig, som om ikke tyveri og underslag er det. Litt selektiv i lovforståelsen der altså......

 

Vil gjerne ha IM fra andre som han skylder penger.. Her må vi stå sammen for å få stoppet han og få han til å stå til ansvar!

Link to post
Share on other sites

Flott at du anmelder dette, det bør alle andre også gjøre..Med mange nok anmeldelser så kan ikke politiet henlegge saken sånn helt uten vidre

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Dette er saker som politiet ikke proriterer de er opptatt med viktigere ting som bruk av flyttevest.
Det finnes også ubegrensede ressuser når en firmabil blir tatt i 9km/t over fartsgrensen av en ATK boks har jeg erfart.

Det er bare til å være skikklig drittsekk tilbake mot vedkomende for politiet kan man ikke stole på i slike saker.

Redigert av pipe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

En liten veldig sen oppdatering. 

 

Jeg anmeldte som nevnt tidligere denne lurendreieren. Ble oppringt av det lokale politihuset og spurt om forløpet og historien. Jeg var slettes ikke alene fikk jeg høre. Det hele endte opp i en rettssak der saken gikk som tilståelsesdom. Han ble der dømt til å betale tilbake med renter. 

 

Har ikke sett noe til pengene, men vi fikk uansett dømt vedkommende. Han har også i ettertid hatt annonser ute på Finn, så det er vel ikke helt trygt enda. Har selvfølgelig tipset Finn.no om det

 

Så Pipe, politiet brydde seg faktisk om det og statens innkrevingssentral prøver å få tak i pengene mine ?

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Veldig bra! 

 

Og litt trist for de som mener at "dette ikke er saker som politiet prioriterer" og lar kjeltringer gå videre og lure/bløffe nye folk bare fordi en selv har så lav tillit til politi osv. Godt de fleste av oss tar tak :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...