Oteren Svart 19.August.2013 Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 Flott fotoaparat og fotograf virker! :-) Ser aldeles avslappende ut. Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 19.August.2013 Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 Øøhh Lars du er klar over at det er nå til helgen du er påmeldt til treff på Oscarsborg??? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 Fotoapparatet er et helt vanlig Canon kopaktkamera med stabilisator. Ellers er det jo motivene som er det viktigste. Jeg setter stort sett kameraet på auto og knipser i veg. Noen bilder er imidlertid litt etterbehandlet i PSP Pro. Øøhh Lars du er klar over at det er nå til helgen du er påmeldt til treff på Oscarsborg??? Ja, men jeg rekker ikke treffet og har meld avbud dessverre. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Antilia Svart 19.August.2013 Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 Flotte bilder Lars!! Ser herlig ut på "Bästkusten". Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Roger jo Svart 20.August.2013 Link til dette innlegget Svart 20.August.2013 I Hamburgsund møtte vi ikke en eneste båt, og linfärgan holdt seg i ro. Lars H. Har knekt koden til "Linefangeren" Den ligger fast på Vestbredden, på dag tid er det avgang tre ganger i timen 00 - 20 - 40 min. i følge ruretabellen. PÅ Østbredden tømmer den båten fyller opp og fosser tilbake for å legge seg på lur til neste tur. Det eneste som er sikkert er at han tender de tre røde i mastetoppen ved avgang, de gule er det så ymse om blir tent. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 21.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2013 Etter en rolig dag i Fjällbacka, tuslet vi oss i dag litt nordover til Grebbestad før vi krysser Gule Humpen og forserer Kosterjforden videre nordover til Skjærhalden i morgen. Her ligger vi fint på innsiden av flytebryggen alene, dvs., nå er det kommet to seilbåter til her på bryggen. Jeg har vært på systembolaget og handlet vinkvoten, og nå er Trude i land og handler litt mat pluss sigaretter. Lars H. :flag_sw: Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jebo Svart 21.August.2013 Link til dette innlegget Svart 21.August.2013 I ensom majestet, nok en ferie ebber ut. Takk igjen Lars, for gode og beskrivende reiseskildringer. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2013 Når en kommer frem til havn tidlig, er det godt med plasser. Men det fylles jo litt opp. Men det er sikkert plass til 100 båter til her, det er kun en båt inne på bøyene. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 21.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2013 Ja, nå var det siste kveld for oss på ferie med båten på den svenske vestkysten. Vinden har løyet og i morgen er vi klar for Gule humpen. Dermed ble det en aldri så liten ankerdram, og fruen tok seg en dusj (gratis her i Grebbestad). :flag_sw: Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 21.August.2013 Link til dette innlegget Svart 21.August.2013 Då säger vi inte hej då utan på återseende. Fint att träffa dig och mycket trevligt att följa Er semester tur med alla fina bilder. Vore intressant att höra vilka två gästhamnar som kommer överst på favoritlistan i Bohuslän Ser att ni får fantastiskt väder på väg hem. MVH Svensk Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2013 Takk for hyggelig møte med deg også, håper vi møtes igjen. Men hvilke havner vi synes er ti på top, er vanskelig. Vi velger de som er fra 8 og opp til 10. Og der finnes alle havnene vi har vært i de siste 23 årene.Var en liten tur ute på bryggen nettopp, kl,2145 i omtrent stup mørke og tok noen bilder med mitt enkle Canon kompaktkamera. Det er helt suverent, og bildene er tatt med auto-innstilling! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
puddingen Svart 21.August.2013 Link til dette innlegget Svart 21.August.2013 God tur hemmatt ! Og takk for bilder og betraktninger underveis. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 Takk for det. Nå er vi vel fortøyd i hjemlandet, nærmere bestemt i Skjæhalden. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mariell Svart 22.August.2013 Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 God tur hjemover Lars. Møtte en Saga 27 for nordgående i Kosterfjorden rett ut for Strømstad ved 1230 tiden. Kan det ha vært deg? Ropte på k77 og L2 uten respons. Jeg var på vei fra Herføl til Ekenes, hvor jeg nå ligger. De innfødte har tatt tilbake Koster. På den faste brygga er vi 6 båter, hvor av kun meg som ikke Svensk. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Festina Lente IV Svart 22.August.2013 Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 Jeg har fulgt deg på turen Lars, ser ut til at du har hatt det kjempefint. Vi var også nedover i juli, litt flere båter da. Turen var ned til Køben. Fin tur det også. Vel hjemme i Norge, etter en overnatting ved Kjølhalskjær i Grimestadbukta, og en i gjestehavna i Son, ble vi bordet av tollbåten rett syd for Drøbak, med 150 kvadratmeter seil oppe. Båten ble gjennomgått av en toller, mens en grillet skippern (undertegnede), antagelig for å sjekke nervenivået underveis. Jeg fortalte dem begge at båten var hytta vår, og at folk flest har et barskap på hytta, som ofte er fylt etter flere turer i utlandet. Alt gikk greit, han bemerket at vi hadde litt for mye øl og vin, men skitt au sa han, og han lot det gå. Så etter å ha kontrollert skipshundens pass og ormekur dokumentasjon, slapp han å gå i karantene. Heldigvis er dattera veterinær, så alt var i skjønneste orden, og i henhold til regelverket. Hvis ikke hadde vi slitt med kostnader til karantene, og uten hund i en måneds tid. De hadde tatt mange med mangler på dette i løpet av sommeren. Regner med at du har alt i orden, og ønsker deg vel hjem. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Lars H. Svart 22.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 God tur hjemover Lars. Møtte en Saga 27 for nordgående i Kosterfjorden rett ut for Strømstad ved 1230 tiden. Kan det ha vært deg? Ropte på k77 og L2 uten respons. Jo da, det var nok oss du så. Jeg så deg også og viftet med armer og bein og kalte deg diverse ganger på VHF'n. Men du må lytte på kallekanalen, K16, men gjerne også med dualwatch på en eller annen annen kanal du pleier å bruke til "kompisbåter". Jeg lytter kun på K16. Jeg er lei skvaldret på alle andre kanaler. Så du forresten de 12 svanene midt ute på Kosterfjorden? Ellers må jeg si at turen fra Grebbestad og til Skjærhalden var nydelig. Max vind var 3m/s, og på Gule Humpen var det kun glatte tunge dønninger på 3/4 meter. I søndre delen av Kostersundet hadde vi også litt dønningrester, men med max 0,5m. Her fra Gule Humpen. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mariell Svart 22.August.2013 Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 (redigert) Shit au. Iigger sevfølgelig på 16. Merkelig at jeg ikke hørte deg. Det dual watch greiene får jeg ikke til å funke på den gamle Vhf'en jeg har. Gikk til de andre kanalene når jeg kalte på deg. Så ikke de svanene. for øvrig en kosetur over kosterfjorden, med nærmest flatt hav. Redigert 22.August.2013 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Svensk Svart 22.August.2013 Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 Detta hör inte hemma på din tråd och det ber jag om ursäkt för. Ville bara berätta att vi ligger i Ellös för att gå på båtmässa. Hamnen är överfull och det får inte plats en kanot. Detta är 8e året vi är här och så många båtar har det aldrig varit här dagen före mässan. Sök på öppna varv. Mvh Svensk Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 22.August.2013 Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 Takk for det. Nå er vi vel fortøyd i hjemlandet, nærmere bestemt i Skjæhalden. Takk for flott reiseskildring med mange fine bilder, og velkommen til Hvaler Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
dennrick Svart 22.August.2013 Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 Enig med alle båtvenner over i at dette har vært en fin tråd å sjekke hver dag på jobb. Nå er jeg litt sent oppe, men det er fordi jeg har tatt fri og er alene i båten:-) Som litt ny her på forumet, så har jeg alltid lurt på hvem dere på tur har vært ift profilbilder etc, og så plutselig kommer det bilder av alle tre:-) (inkl vovvov) Sier bare thanks ! Hilsen Jørn-Inge Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
JRK Svart 23.August.2013 Link til dette innlegget Svart 23.August.2013 Flott tråd, og en god minne vekker fra vår egne turer i samme lei gjennom mange år. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.August.2013 Link til dette innlegget Svart 23.August.2013 Hei Lars, og takk for en hyggelig båtprat på Skjærhalden! God tur videre til Hankø Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Antilia Svart 23.August.2013 Link til dette innlegget Svart 23.August.2013 Takk for turen Lars!!! Har vært en fin reise å følge dette. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
navid Svart 25.August.2013 Link til dette innlegget Svart 25.August.2013 Har også fulgt med deg på reisen. Fin reiseskildring og mange fine stemningsbilder. Av og til har man nesten følelsen av å være der. Vel hjem Trudelutt. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 25.August.2013 Link til dette innlegget Svart 25.August.2013 Møtte Lars og fruen, og selvsagt Maxs i kanalen i Moss på vei nordover i går ved 1230 tiden. Har som flere skriver vært en glede å følge ferieturen, helt klart at man får veldig lyst på mer av den kysten. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.